fbpx

Το μαγνήσιο αποτελεί ένα από τα πιο πολύτιμα μέταλλα για την φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού. Ας γνωρίσουμε αναλυτικά τις ιδιότητες και τα οφέλη του.

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο που το συναντάμε σε αφθονία στη φύση. Στο ανθρώπινο σώμα περίπου το 60% του μαγνησίου βρίσκεται στα οστά, το 26% στους μύες και 14% στους υπόλοιπους ιστούς.

Το μαγνήσιο ρυθμίζει τους καρδιακούς παλμούς, φροντίζει για την καλή υγεία των δοντιών και των οστών, ενώ παράλληλα βοηθά στην παραγωγή ενέργειας. Δρα σε συνεργασία με το ασβέστιο, το κάλιο και το νάτριο. Επηρεάζει επίσης τη μυϊκή και τη νευρική λειτουργία. Θα ήταν ιδανική η καθημερινή πρόσληψή του. Στους άνδρες συστήνεται η κατανάλωση 420mg μαγνησίου, στις γυναίκες 320mg, ενώ στα παιδιά 100-200mg.

Μαγνήσιο – Ιδιότητες

  • Ρυθμίζει το σάκχαρο 

Αρκετές μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το μαγνήσιο αναχαιτίζει την εκδήλωση του σακχαρώδους διαβήτη και ρυθμίζει καλύτερα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

  • Λειτουργεί ως καθαρκτικό 

Το μέταλλο αυτό βελτιώνει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας συγκρατώντας περισσότερο νερό στο έντερο και βελτιώνοντας έτσι τη μυϊκή του λειτουργία.

  • Βελτιώνει τη ψυχική υγεία 

Επίσης, φαίνεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία και τη διάθεση του εγκεφάλου, ενώ τα χαμηλά επίπεδα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης.

  • Προστατεύει την εγκυμοσύνη 

Συμβάλλει στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της προεκλαμψίας και έτσι προλαμβάνει και τον πρόωρο τοκετό. Οι εγκυμονούσες χρειάζονται 40ml/ημέρα.

Μαγνήσιο

  • Αντιμετωπίζει τα προβλήματα ύπνου 

Το μαγνήσιο βοηθά το ενδοκρινικό σύστημα να παράγει σεροτονίνη και μελατονίνη. Οι ορμόνες αυτές είναι υπεύθυνες για να σας βάλουν σε μία χαλαρωτική διάθεση και να σηματοδοτήσουν αντίστοιχα την ώρα για ύπνο.

  • Ανακουφίζει από τους κοιλιακούς σπασμούς 

Το μαγνήσιο έχει την ιδιότητα να μειώνει τους κοιλιακούς σπασμούς που προκαλεί το ευερέθιστο έντερο.

Η έλλειψη μαγνησίου επηρεάζει τη μυϊκή και τη νευρική λειτουργία του σώματος. Όσοι παρουσιάζουν έλλειψη συνήθως υποφέρουν από:

  1. δυσμηνόρροια
  2. δυσκοιλιότητα 
  3. ταχυπαλμίες ή αρρυθμίες
  4. πονοκεφάλους και ημικρανίες
  5. μυϊκές κράμπες και μουδιάσματα
  6. το σύνδρομο της χρόνιας κόπωσης
  7. διαταραχές ύπνου (αϋπνία, υπνική άπνοια)
  8. διαταραχές διάθεσης (ευερεθιστότητα, ήπια κατάθλιψη, στρες)

Μελέτες δείχνουν πως σχεδόν το 50% του γενικού πληθυσμού στην Ε.Ε. παρουσιάζει κάποιας μορφής έλλειψη μαγνησίου.

Μαγνήσιο – Σε ποιες τροφές το βρίσκουμε;

Ψάρια

Όσπρια

Σπανάκι

Μπανάνες

Δημητριακά

Καστανό ρύζι

Ξηροί καρποί

Μαύρη σοκολάτα

Ψωμί ολικής αλέσεως

Προσοχή: Η υπεροδοσολογία συμπληρωμάτων μαγνησίου είναι απαγορευτική! Σε μεγάλες ποσότητες το μαγνήσιο είναι τοξικό για τον οργανισμό και έχει μια σειρά από παρενέργειες, ενώ μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στο θάνατο.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.