fbpx
Γιατί νυστάζω συνέχεια και αισθάνομαι κουρασμένη;

Γιατί νυστάζω συνέχεια και αισθάνομαι κουρασμένη;

Βρίσκεστε μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή και αισθάνεστε τα μάτια σας να κλείνουν; Διαβάζετε ένα βιβλίο και είναι αδύνατον να συγκεντρωθείτε; Kάθεστε στο κάθισμα του τραμ και αποκοιμιέστε; Αν ναι, τότε η υπνηλία σάς έχει χτυπήσει την πόρτα.

Οι παράγοντες που οδηγούν στην υπνηλία είναι ποικίλοι και ο μόνος που μπορεί να σας συμβουλέψει σωστά είναι ο γιατρός σας. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές το αίσθημα κούρασης δεν συνδέεται με κάποια ιατρική πάθηση. Η διατροφή αλλά και η ψυχολογία είναι παράγοντες που μπορούν να «ρουφήξουν» την ενέργειά σας. Γιατί νυστάζω συνέχεια; Τι κρύβεται πίσω από το ερώτημα;

  • Κάπνισμα 

Το κάπνισμα, εκτός όλων των άλλων, επιβαρύνει την αναπνευστική λειτουργία και μειώνει την οξυγόνωση του αίματος. Συνεπώς, η κακή οξυγόνωση του οργανισμού μειώνει την ευεξία και την ενέργεια.

  • Αναιμία

Αν, ενώ κοιμάστε επαρκώς το βράδυ, κατά τη διάρκεια της ημέρας νιώθετε ατονία και εξάντληση, ενώ παράλληλα είστε πιο χλομοί απ’ ό,τι συνήθως, τότε ήρθε η ώρα να ελέγξετε τον σίδηρο και τον αιματοκρίτη σας.

  • Εγκυμοσύνη 

Η υπνηλία αποτελεί βασικό και απολύτως φυσιολογικό σύμπτωμα της εγκυμοσύνης κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Παρ’ όλα αυτά, ένα συμπλήρωμα διατροφής ειδικά για εγκύους θα σας κάνει να αισθάνεστε πολύ καλύτερα, δίνοντάς σας την ενέργεια που χρειάζεστε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

  • Ασταθές ωράριο ύπνου 

Σύμφωνα με μελέτη του Brigham and Women’s Hospital, οι άνθρωποι που κοιμούνται την ίδια ώρα κάθε βράδυ είναι πιο υγιείς και πιο επιτυχημένοι σε ό,τι κι αν κάνουν. Οι ερευνητές εξηγούν ότι η ασυνέπεια στα ωράρια ύπνου κάνει τον οργανισμό να εκκρίνει με ακανόνιστο ρυθμό μελατονίνη, με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε υπνηλία και ατονία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

  • Ανεπαρκής πρόσληψη νερού

Το νερό χαρακτηρίζεται ως πηγή ζωής, αφού είναι το δεύτερο απαραίτητο συστατικό για τη ζωή μετά το οξυγόνο. Ακόμη και ένα μικρό ποσοστό αφυδάτωσης αυξάνει το αίσθημα κόπωσης, ενώ η επαρκής ενυδάτωση φαίνεται να σχετίζεται με υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης, διάθεσης και μνήμης.

  • Υπνική άπνοια 

Η υπνική άπνοια είναι μια σοβαρή διαταραχή, κατά την οποία η αναπνοή ενός ατόμου διακόπτεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Οι πάσχοντες σταματούν επανειλημμένα να αναπνέουν κατά τη διάρκεια του ύπνου, συχνά εκατοντάδες φορές. Η πάθηση μπορεί να επιφέρει σοβαρά προβλήματα λόγω της έλλειψης οξυγόνου.

  • Φαρμακευτική αγωγή 

Φάρμακα όπως τα αντικαταθλιπτικά, τα αγχολυτικά, τα ηρεμιστικά ή τα αντιισταμινικά μπορεί να προκαλέσουν υπνηλία.

  • Κακή ψυχική υγεία 

Η κακή ψυχολογία, το άγχος και το στρες είναι παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα κόπωσης και διέγερσης, γεγονός που επηρεάζει την ικανότητα για επαρκή ύπνο.

Γυναίκα κοιμάται

6 τρόποι για να απαλλαγείτε από την υπνηλία

  1. Βελτιώστε τη διατροφή σας.
  2. Μειώστε ή κόψτε το κάπνισμα.
  3. Λάβετε συμπληρώματα βιταμινών.
  4. Βελτιώστε την ποιότητα του ύπνου σας.
  5. Σηκωθείτε από τον καναπέ και περπατήστε.
  6. Καλυτερέψτε την πνευματική και σωματική σας υγεία.

 

 

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.