5 τρόποι για να ξεπεράσεις την πρωινή κόπωση

5 τρόποι για να ξεπεράσεις την πρωινή κόπωση

Όλοι έχουμε ξυπνήσει κάποια πρωινά όπου δεν μπορούμε να σηκωθούμε από το κρεβάτι, ακόμα και αν έχουμε κοιμηθεί αρκετά. Ωστόσο για να αναζωογονηθούμε, πολλοί από εμάς προσθέτουμε… παραπάνω καφέ στο φλιτζάνι μας! Όμως, η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να μας αφήσει μία αίσθηση νευρικότητας και ανησυχίας. 

Ίσως υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος για να απαλλαγείτε από την πρωινή κόπωση και να συνεχίσετε τη μέρα σας με την ενέργεια που χρειάζεστε. Αν το πρωινό ξύπνημα είναι «σκληρό», δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές.

1. Μην πατάτε το snooze στο ξυπνητήρι 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αντί να δώσει έξτρα ώθηση στην ενέργειά μας, ο ολιγόλεπτος ύπνος αφού χτυπήσει το ξυπνητήρι στην πραγματικότητα αυξάνει την κούρασή μας και μας κάνει να αισθανόμαστε υπνηλία.

πρωινά

Αυτό συμβαίνει επειδή ο χρόνος ανάμεσα στα δύο χτυπήματα του ξυπνητηριού είναι τόσο λίγος που το σώμα μας δεν προλαβαίνει να πέσει εκ νέου σε βαθύ ύπνο. Ακόμη περισσότερο, η έλλειψη ρουτίνας προκαλεί σύγχυση στο μυαλό μας σχετικά με το τι ακριβώς σημαίνει το χτύπημα του ξυπνητηριού και αποσυντονίζει το βιολογικό μας ρολόι.

Αυτή η θεωρία υποστηρίζεται από πολλούς ειδικούς, συμπεριλαμβανομένου του συμπεριφορικού επιστήμονα Dan Ariely, ο οποίος συμβουλεύει: «Ρυθμίστε το ξυπνητήρι ακριβώς για την ώρα που θα πρέπει να σηκωθείτε».

2. Πλύνετε το πρόσωπό σας ή κάντε κρύο ντουζ

Σύμφωνα με αξιόπιστη πηγή, το να κάνουμε κρύο ντουζ μόλις ξυπνήσουμε μπορεί να μειώσει τις… απουσίες μας από τη δουλειά. Εάν δεν θέλετε να μπείτε για μπάνιο μόλις ξυπνήσετε μπορείτε να πλύνετε το πρόσωπό σας με κρύο νερό. Επίσης μπορείτε να έχετε μαζί σας και να χρησιμοποιείτε ένα μπουκάλι ψεκασμού.

3. Αποφύγετε τη ζάχαρη πριν το γεύμα

Καλύτερα να αποφύγετε το πρωί να καταναλώσετε ζάχαρη που υπάρχει σε τροφές όπως σε γλυκά, ροφήματα σοκολάτας, καφέδες, αρτοσκευάσματα ή δημητριακά, διότι αυτές οι τροφές θα οδηγήσουν στην αύξηση ζάχαρης στο αίμα με αποτέλεσμα να νιώθετε εξαντλημένοι. Δώστε προσοχή στις ετικέτες διατροφής για να δείτε πόση ζάχαρη παίρνετε στο πρωινό σας και μειώστε όπου είναι δυνατόν.

πρωινά

4. Πιείτε λιγότερο καφέ

Είπαμε λιγότερο καφέ – αλλά όχι κανένα! Αν και ο καφές έχει πολλά οφέλη για την υγεία, η μεγάλη ποσότητα το πρωί μπορεί έμμεσα να συμβάλει στην αύξηση της κόπωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Σύμφωνα με μελέτη, άτομα που είχαν καταναλώσει αρκετή ποσότητα καφεΐνης αισθάνθηκαν πιο κουρασμένοι την επόμενη μέρα. Ο πειραματισμός με λιγότερη δόση καφεΐνης στον καφέ μπορεί πραγματικά να σας κάνει να νιώθετε λιγότερη κόπωση.

Pro-tip: Αποφύγετε τις μεγάλες κούπες. Αγοράστε ένα μικρότερο φλιτζάνι, εάν πρέπει, για να μειώσετε την ποσότητα που πίνετε.

5. Αντιμετωπίστε το άγχος σας

Είναι αρκετά πιθανό, εάν νιώθετε άγχος για την εργασία σας, για την καθημερινότητα με τα παιδιά, ή ακόμα και για τις δουλειές που πρέπει να τακτοποιήσετε στο σπίτι, να επηρεάζετε με αυτόν τον τρόπο το πρωινό σας ξύπνημα, με αποτέλεσμα να αισθάνεστε κουρασμένοι και χωρίς «ζωντάνια» όταν ανοίγετε τα μάτια σας.

Ορισμένες καταστάσεις είναι δύσκολο να διορθωθούν από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά μόλις συνειδητοποιήσετε ότι σας εξαντλούν ψυχικά και σωματικά, μπορείτε να ενεργήσετε με τέτοιο τρόπο ώστε να τις μετριάσετε.

πρωινά

Pro – tip: Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να φτιάξετε από το βράδυ το σχολικό γεύμα των παιδιών προκειμένου να αφιερώσετε χρόνο για έναν διαλογισμό το πρωί ή για κάποιο είδος σωματικής άσκησης.

Τέλος, κάτι πολύ βασικό είναι να εξασκηθείτε στο να κοιμάστε και να ξυπνάτε εξίσου καλά.

Εάν οι συνήθειες του ύπνου έχουν βαθιά επίδραση στην ξεκούραση, το ίδιο θα μπορούσε να συμβαίνει και με το ξύπνημα. Ίσως να έχετε ακούσει για την υγιεινή του ύπνου – συμβουλές που σας βοηθούν να κοιμηθείτε τη νύχτα.

  • Απενεργοποιείστε τις οθόνες μία ώρα πριν πέσετε για ύπνο
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε περίπου την ίδια ώρα κάθε βράδυ
  • Δημιουργείστε ένα άνετο περιβάλλον ύπνου

Το να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε πρωί βοηθά στη διατήρηση του κιρκαδικού ρυθμού, του εσωτερικού βιολογικού ρολογιού που είναι υπεύθυνο για την υπνηλία.

Με πληροφορίες από nih.gov

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.