fbpx
βιταμίνες απώλεια βάρους δίαιτα κοιλιά με μέτρο

Βιταμίνες για απώλεια βάρους και λίπους

Η απώλεια βάρους δεν είναι τόσο εύκολη, ωστόσο υπάρχουν βιταμίνες και μέταλλα που μπορείτε να πάρετε για να διασφαλίσετε ότι το σώμα σας λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά ώστε να χάσει το περιττό λίπος.

H ισορροπημένη διατροφή μπορεί να ικανοποιήσει τις περισσότερες από τις θρεπτικές σας ανάγκες, εάν όμως βρίσκεστε σε περιορισμένη δίαιτα, η προσθήκη μερικών ασφαλών συμπληρωμάτων βιταμινών θα μπορούσε να προσφέρει την επιπλέον ώθηση που χρειάζεστε για να παραμείνετε στον σωστό δρόμο για την απώλεια βάρους.

Όσον αφορά την απώλεια βάρους, δεν βοηθούν όλες οι βιταμίνες και τα μέταλλα με τον ίδιο τρόπο. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε ποιες μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε το υπερβολικό βάρος και να καταπολεμήσετε το περιττό λίπος.

Βιταμίνες και απώλεια βάρους

Οι βιταμίνες Β περιλαμβάνουν:

  1. θειαμίνη (B-1)
  2. ριβοφλαβίνη (B-2)
  3. νιασίνη (B-3)
  4. παντοθενικό οξύ (B-5)
  5. πυριδοξίνη (B-6)
  6. βιοτίνη (B-7)
  7. φυλλικό οξύ (B-9)
  8. κοβαλαμίνη (B-12)

Αυτές οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για τον μεταβολισμό. Η κύρια λειτουργία των βιταμινών Β είναι να βοηθούν το σώμα σας να μεταβολίζει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη και να χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια που υπάρχει στα τρόφιμα. Η θειαμίνη (B-1), για παράδειγμα, βοηθά τα κύτταρα του σώματος να μετατρέπουν τους υδατάνθρακες σε ενέργεια. Με άλλα λόγια, τα χαμηλά επίπεδα μίας ή περισσότερων από αυτές τις βιταμίνες σημαίνουν ότι ο μεταβολισμός σας δεν λειτουργεί σωστά.

Πηγές τροφίμων: Μπορείτε να βρείτε βιταμίνες Β σε μια σειρά τροφίμων που περιλαμβάνουν:

  1. φασόλια
  2. φακές
  3. γάλα
  4. αυγά
  5. άπαχο κρέας
  6. πατάτες
  7. μπανάνες

Η βιταμίνη D είναι πολύ σημαντική για το ανοσοποιητικό σύστημα. Το σώμα μπορεί να πάρει όλη τη βιταμίνη D που χρειάζεται από τον ήλιο, ωστόσο οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα περνούν πολύ χρόνο σε εσωτερικούς χώρους. Η λήψη αρκετής βιταμίνης D από τα τρόφιμα είναι δύσκολη, επομένως συχνά συνιστώνται συμπληρώματα. Τα κατάλληλα επίπεδα βιταμίνης D μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της κατάθλιψης, σύμφωνα με έρευνα. Οι ερευνητές έχουν παρατηρήσει χαμηλότερα από τα φυσιολογικά επίπεδα βιταμίνης D στον ορό σε παχύσαρκα άτομα. Ο ακριβής ρόλος της βιταμίνης D στην απώλεια βάρους παραμένει ασαφής.

Πηγές τροφίμων: Ενώ ο ήλιος είναι η καλύτερη πηγή βιταμίνης D, μπορείτε επίσης να πάρετε αυτή τη βιταμίνη από τρόφιμα.

Τρόφιμα με βιταμίνη D περιλαμβάνουν:

  1. μουρουνέλαιο
  2. σαρδέλες
  3. τόνο
  4. σολομό
  5. κρόκο αυγού
  6. εμπλουτισμένο γάλα και γιαούρτι με βιταμίνη D
  7. εμπλουτισμένα δημητριακά με βιταμίνη D

Μέταλλα για απώλεια βάρους

Ο σίδηρος είναι πολύ σημαντικός για την παραγωγή ενέργειας. Βοηθά στη μεταφορά οξυγόνου σε όλα τα κύτταρα του σώματος, συμπεριλαμβανομένων των μυών. Αυτή η διαδικασία βοηθά στην καύση του λίπους. Η ανεπάρκεια σιδήρου μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία, η οποία είναι μια από τις πιο κοινές διατροφικές ανεπάρκειες στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας σιδήρου περιλαμβάνουν:

  • κούραση
  • αδυναμία
  • χαμηλά επίπεδα ενέργειας

Τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου μειώνουν επίσης τη σωματική σας αντοχή και την αθλητική απόδοση.

Πηγές τροφίμων:

  • άπαχα κρέατα
  • οστρακόδερμα
  • φασόλια
  • σπανάκι

Το σώμα σας απορροφά τον τύπο σιδήρου που βρίσκεται στο κρέας καλύτερα από τον σίδηρο που προέρχεται από φυτική πηγή. Μπορεί να έχετε έλλειψη σιδήρου εάν δεν έχετε αντικαταστήσει σωστά το κρέας με άλλη πηγή σιδήρου. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε σίδηρο μαζί με βιταμίνη C μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της απορρόφησης.

  • Μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο για την παραγωγή ενέργειας στο σώμα αλλά και για άλλες λειτουργίες, όπως:

  • ο έλεγχος της γλυκόζης στο αίμα
  • η ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης
  • η διατήρηση της υγείας των οστών
  • η ενίσχυση του νευρικού συστήματος

Πηγές τροφίμων: Οι καλύτερες πηγές μαγνησίου περιλαμβάνουν:

  • ξηρούς καρπούς
  • όσπρια
  • φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι.

Διαβάστε περισσότερα για:

 

Στοιχεία από: healthline.com