fbpx
Θολή όραση και άγχος – Όταν η ψυχική ένταση επηρεάζει την υγεία των ματιών

Θολή όραση και άγχος – Όταν η ψυχική ένταση επηρεάζει την υγεία των ματιών

Η θολή όραση κάνει τα πράγματα γύρω μας να φαίνονται εκτός εστίασης. Το άγχος, εκτός των άλλων, προκαλεί και οφθαλμολογικές παθήσεις. 

Η θολή όραση μπορεί να επηρεάσει και τα δύο μάτια, αλλά μερικοί άνθρωποι επηρεάζονται μόνο στο ένα μάτι. Η θολή όραση είναι μια διαταραχή που έχει πολλές αιτίες και σίγουρα δεν πρέπει να την αγνοήσετε.

Θολή όραση – Αίτια 

Για να διαπιστώσετε εάν έχετε θολή όραση και τι την προκαλεί, επισκεφθείτε έναν οφθαλμίατρο για μια ολοκληρωμένη οφθαλμολογική εξέταση.

ΘΟΛΗ ΟΡΑΣΗ

Θολή όραση και άγχος

Το άγχος είναι ένα συναίσθημα που βιώνουν όλοι οι άνθρωποι. Κάποιες φορές γίνεται ιδιαίτερα δυσάρεστο και παθολογικό. Τότε αρχίζει και μπαίνει στη ζωή του ανθρώπου με ιδιαίτερα βασανιστικό τρόπο ή μπορεί να εμφανιστεί σα σωματικό ενόχλημα (π.χ. δύσπνοια, θολή όραση, ημικρανία).

Το άγχος και η ψυχική ένταση μπορεί να επηρεάσει και την υγεία των ματιών. Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα ψυχοσωματικά μπορεί σταδιακά να οδηγήσουν σε απώλεια της όρασης. Το άγχος είναι μια σημαντική αιτία κι όχι μόνο συνέπεια επισημαίνουν οι γιατροί. Άρα το στρες μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην όραση και με τη σειρά της η απώλεια όρασης να οδηγήσει σε κατάθλιψη.

Το άγχος κάνει τις κόρες των ματιών να διαστέλλονται, καθώς ο οργανισμός μας θεωρεί πως βρίσκεται σε κίνδυνο και πρέπει να πάρει αποφάσεις άμεσα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ευαισθησία στο φως, αλλά και ελαφρύ πόνο. Επίσης, οι μύες του προσώπου σφίγγονται, περιορίζοντας την ροή του αίματος προς τα μάτια, επιδεινώνοντας τον πόνο, και προκαλώντας ακόμη και θολή όραση. Το αυξημένο άγχος μπορεί να προκαλέσει αρνητικά συμπτώματα στα μάτια, τα οποία δεν διαρκούν περισσότερο από μία ώρα. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα των ματιών λόγω άγχους είναι:

  • άλγος,
  • τσούξιμο,
  • θολή όραση,
  • ξηροφθαλμία,
  • συσπάσεις ματιών,
  • μάτια που δακρύζουν,
  • μάτια ευαίσθητα στο φως.

Η υπέρταση είναι ένας από τους χειρότερους εχθρούς των ματιών, η οποία τα καταβάλλει. Η διαρκής πίεση μπορεί να είναι καταστροφική για την υγεία καθώς τα επίπεδα της αδρεναλίνης και της κορτιζόλης είναι διαρκώς ανεβασμένα. Με το να περιορίσετε το άγχος θα μειώσετε την πίεση του αίματος αλλά και τα νεύρα. Επομένως, θα είστε πιο ήρεμοι και θα βλέπετε πιο καθαρά. Αν έχετε οφθαλμική πίεση είναι εξίσου καλό να αποβάλετε τα αισθήματα άγχους.

Θολή όραση και άγχος – Ελέγξτε την υγεία των ματιών

Πρώτα από όλα, προσπαθήστε να χειριστείτε ανάλογα τις εκρήξεις θυμού έτσι ώστε να μην σας προκαλέσουν περαιτέρω προβλήματα. Το δύσκολο με τα μάτια είναι πως δεν μπορείτε εύκολα να ελέγξετε τα συμπτώματα και αυτό προϋποθέτει μια ολιστική αντιμετώπιση του άγχους. Αποφορτίστε το μυαλό σας παίρνοντας βαθιές αναπνοές. Στη συνέχεια, εντάξτε στο καθημερινό πρόγραμμα την άσκηση. Κάντε ένα χλιαρό και χαλαρωτικό μπάνιο, ακούστε την αγαπημένη σας μουσική και κοιμηθείτε καλά. Σε περίπτωση που οι κρίσεις άγχους είναι χρόνιες, η ψυχοθεραπεία, αλλά και τα φάρμακα, μπορούν να βελτιώσουν σε τεράστιο βαθμό την ποιότητα ζωής του ασθενούς. Μην αμελήσετε και την επίσκεψη σε ένα ειδικό οφθαλμίατρο, αν τα συμπτώματα σας ταλαιπωρούν για καιρό.

Extra tip: Αν εξακολουθείτε να έχετε θολή όραση, ακολουθήστε μια διατροφή δίχως τηγανητά και λιπαρά τρόφιμα.
× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.