fbpx
πονοκέφαλος από άγχος γυναίκα με ημικρανία

Πονοκέφαλος από άγχος: Συμπτώματα και αντιμετώπιση

Ο πονοκέφαλος από άγχος είναι αρκετά συχνό φαινόμενο. Το άγχος είναι γνωστό ότι προκαλεί υπερβολική ανησυχία και ευερεθιστότητα, όμως μπορεί να δημιουργήσει και σωματικά συμπτώματα, όπως ανακατωσούρα στο στομάχι, κόπωση και δύσπνοια. Ο πονοκέφαλος από άγχος είναι ένα ακόμη κοινό σωματικό σύμπτωμα.

Η εμφάνιση σοβαρών ή συχνών πονοκεφάλων μπορεί επίσης να επιδεινώσει τα συμπτώματα του άγχους. Έρευνα δείχνει ότι τα άτομα που έχουν ημικρανίες μπορεί να έχουν έως και πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν άγχος από τα άτομα που δεν έχουν ημικρανίες. Ο πονοκέφαλος από άγχος λοιπόν είναι ένα αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο.

Πονοκέφαλος από άγχος: Συμπτώματα

  • Κεφαλαλγίες τάσης

Αυτοί οι πονοκέφαλοι συνήθως εμφανίζονται λόγω άγχους, αν και μπορεί να οφείλονται και σε άλλους παράγοντες. Τα συμπτώματα είναι συνήθως:

  • ήπιος έως μέτριος πόνος
  • πίεση πίσω από τα μάτια
  • πίεση στο κεφάλι
  • σφίξιμο στους μυς του αυχένα και του ώμου
  • ευαισθησία στο κεφάλι

Οι κεφαλαλγίες τάσης μπορεί να περάσουν αρκετά γρήγορα, αλλά ενδέχεται να παραμείνουν για αρκετές ώρες ή ημέρες. Δεν είναι πάντα αρκετά σοβαρές, ώστε να επηρεάζουν την καθημερινή σας ζωή, αλλά μπορεί να έχουν αρνητική επίπτωση στην ποιότητα ζωής.

  • Ημικρανίες

Η ημικρανία μπορεί επίσης να σχετίζεται με το άγχος. Δεν είναι πάντα εύκολο να διαπιστώσετε εάν αντιμετωπίζετε ημικρανία ή κεφαλαλγία τάσης, ειδικά εάν εμφανίζετε και τους δύο τύπους πονοκεφάλων. Τα συμπτώματα της ημικρανίας περιλαμβάνουν:

  • πόνο που εκδηλώνεται σαν σφυγμός στο κεφάλι
  • πόνο στη μία πλευρά του προσώπου ή του κεφαλιού
  • μυρμήγκιασμα στο πρόσωπο, το χέρι ή το πόδι, από τη μία πλευρά του σώματος
  • αυξημένη ευαισθησία στον ήχο, το φως ή τις έντονες οσμές
  • ναυτία και έμετο
  • αίσθημα ζάλης ή λιποθυμίας
  • θολή όραση

Χωρίς φαρμακευτική αγωγή ή άλλη θεραπεία, μια ημικρανία μπορεί να διαρκέσει μέρες. Ο πόνος μπορεί να γίνει τόσο σοβαρός, που να σας εμποδίζει από τις συνήθεις δραστηριότητές σας.

Πονοκέφαλος από άγχος: Αίτια

  • Στρες

Έρευνα επισημαίνει ότι οι πονοκέφαλοι που εμφανίζονται από άγχος μπορεί να επέλθουν ως φυσική απάντηση στη συναισθηματική δυσφορία που αντιμετωπίζετε.

  • Μυϊκή ένταση

Η μυϊκή ένταση είναι ένα σύμπτωμα άγχους. Όταν έχετε άγχος, το σώμα σας ανταποκρίνεται, καθώς ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει την πηγή της ανησυχίας. Με μακροχρόνιο άγχος, το σώμα σας παραμένει σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας και η ένταση στους μυς παραμένει, αντί να χαλαρώνετε μετά την υποχώρηση της απειλής. Αυτή η ένταση συμβάλλει στους πονοκεφάλους.

  • Έλλειψη ύπνου

Πολλοί άνθρωποι με άγχος δυσκολεύονται να κοιμηθούν. Αυτή είναι μια άλλη κοινή αιτία που μπορεί να προκαλέσει τις ημικρανίες.

  • Επίπεδα σεροτονίνης

Η αλλαγή στα επίπεδα της σεροτονίνης στον εγκέφαλο μπορεί επίσης να παίζει ρόλο στους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες. Η σεροτονίνη είναι μια χημική ουσία στον εγκέφαλο που έχει πολλούς σημαντικούς ρόλους στο σώμα. Η αυξημένη ή μειωμένη σεροτονίνη στον εγκέφαλο μπορεί να επηρεάσει τη σωματική και ψυχική υγεία. Ξαφνικές μειώσεις των επιπέδων σεροτονίνης στον εγκέφαλο μπορεί να προκαλέσουν πονοκεφάλους μέσω της απελευθέρωσης νευροπεπτιδίων ή διαταράσσοντας τα αιμοφόρα αγγεία.

Αυτο-φροντίδα για τον έλεγχο των πονοκεφάλων

Το άγχος μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο, την όρεξη και τη γενική υγεία. Η άσκηση αυτο-φροντίδας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων άγχους, συμπεριλαμβανομένων των πονοκεφάλων.

  • Προσπαθήστε να κοιμάστε  επτά με εννέα ώρες κάθε βράδυ.
  • Αφιερώστε χρόνο για τακτική σωματική δραστηριότητα. Ακόμη και 10 λεπτά περπάτημα κάθε μέρα μπορεί να βοηθήσει.
  • Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε αρκετό νερό, από τρόφιμα ή υγρά, για να αποφύγετε την αφυδάτωση.
  • Αποφύγετε να παραλείπετε τα γεύματα. Τρώτε θρεπτικά γεύματα σε τακτά χρονικά διαστήματα όσο το δυνατόν περισσότερο. Άτομα που έχουν συχνές ημικρανίες, ακολουθώντας σωστή και θρεπτική διατροφή, παρατηρούν μείωση των πονοκεφάλων τους.
  • Αν οι πονοκέφαλοι ή το άγχος είναι αρκετά σοβαρά και επηρεάζουν την καθημερινή ζωή, επισκεφθείτε έναν γιατρό ή έναν θεραπευτή.

Διαβάστε περισσότερα για:

 

Στοιχεία από: healthline.com