fbpx
Αλτσχάιμερ – Ποια είναι η διατροφική «ασπίδα» του μυαλού;

Αλτσχάιμερ – Ποια είναι η διατροφική «ασπίδα» του μυαλού;

Καθώς μεγαλώνει ο άνθρωπος, τόσο το σώμα όσο και το μυαλό αρχίζουν σιγά-σιγά να φθίνουν. Ποια διατροφική συνήθεια λειτουργεί ως «ασπίδα» του μυαλού;

Σε αυτό το άρθρο θα επικεντρωθούμε στο μείζον θέμα της νόσου Αλτσχάιμερ. Οι ιστοί που βρίσκονται σε έναν γερασμένο εγκέφαλο πολλές φορές ενδέχεται να μην αναπτυχθούν φυσιολογικά. Αυτό αποτελεί ορόσημο για την έναρξη του Αλτσχάιμερ.

Ερευνητές από το Πανεπιστημίο του «Rush» ανακάλυψαν ότι οι γηραιότεροι άνθρωποι ενδεχομένως να ωφελούνται από τη MIND διατροφή, ακόμα και όταν αναπτύσσουν αποθέματα τέτοιων πρωτεϊνών, που είναι γνωστές ως πλάκες αμυλοειδούς. Οι πλάκες αυτές είναι μια παθολογία που εντοπίζεται στον εγκέφαλο, συγκεντρώνεται ανάμεσα στα νευρικά κύτταρα και παρεμβαίνει στη σκέψη και στην ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

Τώρα, νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Alzheimer’s Disease δείχνει ότι οι συμμετέχοντες που ακολουθούσαν τη συγκεκριμένα δίαιτα αργότερα στη ζωή τους δεν παρουσίασαν γνωστικά προβλήματα.

«Η μελέτη μας υποδεικνύει ότι η διατροφή MIND σχετίζεται με καλύτερη γνωστική λειτουργία ανεξάρτητα από τις εγκεφαλικές παθολογίες που σχετίζονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ», αναφέρει ο Δρ. Klodian Dhana, MD, Ph.D., επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και επίκουρος καθηγητής στο Ιατρικό Κολέγιο του Πανεπιστημίου Rush.

Στην έρευνα αυτή, οι ερευνητές εξέτασαν τους συσχετισμούς ανάμεσα στη διατροφή -από την έναρξη της μελέτης μέχρι τον θάνατο- και τις εγκεφαλικές παθολογίες και τη γνωστική λειτουργία σε γηραιότερους ενήλικες. Σημειώνεται ότι οι συμμετέχοντες δεν έπασχαν από άνοια και υποβλήθηκαν σε ετήσιες κλινικές αξιολογήσεις όσο βρίσκονταν εν ζωή και σε αυτοψία του εγκεφάλου μετά τον θάνατό τους.

Διατροφή

MIND διατροφή – Ποια τρόφιμα περιλαμβάνει

Εντάξτε στη διατροφή σας σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά, καρύδια, μούρα, φασόλια, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια, πουλερικά, ελαιόλαδο και κρασί. Επιπλέον, πρέπει να αποφεύγετε ανθυγιεινά τρόφιμα όπως είναι το κόκκινο κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα όπως τυριά και βούτυρο, γλυκά και τηγανητά φαγητά/fast food.

Βάσει της συχνότητας πρόσληψης που αναφέρθηκε για την υγιεινή και ανθυγιεινή ομάδα τροφίμων, οι ερευνητές υπολόγισαν την βαθμολογία κάθε συμμετέχοντα για τη διατροφή MIND για την περίοδο της μελέτης και χρησιμοποίησαν μια μέση βαθμολογία από την έναρξη της μελέτης μέχρι τον θάνατο των ασθενών για να περιορίσουν τα λάθη στις μετρήσεις.

«Βρήκαμε ότι η υψηλότερη βαθμολογία στη MIND διατροφή σχετιζόταν με καλύτερη ικανότητα μνήμης και σκέψης ανεξάρτητα από την παθολογία της νόσου Αλτσχάιμερ και άλλων εγκεφαλικών παθολογιών που σχετίζονται με την ηλικία. Η διατροφή αυτή φαίνεται να έχει προστατευτικές ιδιότητες και να συμβάλει στη γνωστική ανθεκτικότητα των ηλικιωμένων», σχολιάζει η Δρ. Dhana και καταλήγει: «Οι αλλαγές στη διατροφή μπορούν να επηρεάσουν τη γνωστική λειτουργία και τον κίνδυνο άνοιας είτε προς το καλό είτε προς το κακό. Υπάρχουν ορισμένες αρκετά απλές αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής που μπορεί να κάνει κάποιος για να επιβραδύνει τη γνωστική εξασθένηση λόγω ηλικίας και να συμβάλει στην εγκεφαλική του υγεία», κατέληξαν.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.