fbpx
Πόσο μηνών είμαι; Πίνακας υπολογισμού των εβδομάδων εγκυμοσύνης

Πόσο μηνών είμαι; Πίνακας υπολογισμού των εβδομάδων εγκυμοσύνης

Πόσο μηνών είμαι; Το διάστημα που ο άνθρωπος βρίσκεται μέσα στη μήτρα της γυναίκας, καθορίζει και τη λεγόμενη ηλικία της κύησης.

Η μέτρηση για την ηλικία της κύησης ξεκινά από την πρώτη ημέρα της τελευταίας περιόδου της εγκύου.

Αυτή η ημέρα ονομάζεται ιατρικά «Τελευταία Έμμηνος Ρύση».

Χρησιμοποιούμε την ημέρα αυτή ως αφετηρία, διότι είναι πρακτικά αδύνατο να καθοριστεί με ακρίβεια η ημέρα της σύλληψης.

Ειδικότερα, αν η γυναίκα έχει σταθερό κύκλο 28 ημερών, η σύλληψη λαμβάνει χώρα από 11 μέχρι και 21 ημέρες μετά την πρώτη ημέρα της τελευταίας περιόδου. Συνεπώς η πραγματική ηλικία του εμβρύου είναι περίπου δύο εβδομάδες μικρότερη από την ηλικία της κύησης.

Τα περισσότερα μωρά γεννιούνται περίπου στις 38 εβδομάδες μετά τη γονιμοποίηση του ωαρίου, αλλά δεδομένου ότι είναι συχνά δύσκολο να εντοπίσει ο γιατρός την ακριβή στιγμή που το ωάριο συνάντησε το σπερματοζωάριο, υπολογίζει την πιθανή ημερομηνία τοκετού μετρώντας 40 εβδομάδες από την πρώτη ημέρα της τελευταίας περιόδου σας.

Πόσων μηνών είμαι; 

Πίνακας υπολογισμού των εβδομάδων εγκυμοσύνης

Πρώτο τρίμηνο πρώτος μήνας 1-4 εβδομάδων
δεύτερος μήνας 5-8 εβδομάδων
τρίτος μήνας 9-13 εβδομάδων
Δεύτερο τρίμηνο τέταρτος μήνας 14-17 εβδομάδων
πέμπτος μήνας 18-21 εβδομάδων
έκτος μήνας 22-26 εβδομάδων
Τρίτο τρίμηνο έβδομος μήνας 27-30 εβδομάδων
όγδοος μήνας 31-35 εβδομάδων
ένατος μήνας 36-40 εβδομάδων

Για να διευκολυνθείτε, μπορείτε να υπολογίσετε την ημερομηνία της κύησης σας εδώ.

Όταν οι γυναικολόγοι λένε ότι η εγκυμοσύνη διαρκεί 9 μήνες τότε αναφέρονται στην πραγματική ηλικία του εμβρύου.

Επομένως, αφού, όπως είπαμε και πιο πάνω, η σύλληψη γίνεται περίπου δύο εβδομάδες μετά την πρώτη ημέρα της τελευταίας περιόδου, τότε η πραγματική ηλικία του εμβρύου είναι περίπου δύο εβδομάδες μικρότερη από την ηλικία της κύησης.

Πόσο μηνών είμαι - Εγκυμοσύνη
Πόσο μηνών είμαι και πότε αλλάζουμε εβδομάδα στην εγκυμοσύνη – Υπολογισμός κύησης

Πόσο μηνών είμαι; Συμπτώματα εγκυμοσύνης

Αν υποψιάζεστε ότι είστε έγκυος, οι τρόποι για να το βεβαιώσετε είναι δύο: είτε να κάνετε μια β-χοριακή εξέταση, είτε ένα κάνετε ένα τεστ εγκυμοσύνης που θα προμηθευτείτε από το φαρμακείο.

Μερικά από τα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν τον πρώτο μήνα είναι:

  • Κόπωση
  • Δύσπνοια
  • Συχνουρία
  • Δυσκοιλιότητα 
  • Υψηλή θερμοκρασία
  • Αλλαγές στο στήθος
  • Εναλλαγές στη διάθεση
  • Καθυστέρηση περιόδου
  • Αύξηση καρδιακών παλμών
  • Ευαισθησία σε διάφορες μυρωδιές

Πόσων μηνών είμαι; Eίναι δυνατόν μια εγκυμοσύνη δίχως συμπτώματα; 

πόσο μηνών είμαι;
Πόσο μηνών είμαι και ποια είναι τα συμπτώματα; Πότε ξεκινούν;

Αν και οι περισσότερες γυναίκες βιώνουν τουλάχιστον κάποια από τα παραπάτω συμπτώματα, αρκετές περνούν την εγκυμοσύνη τους δίχως αυτά.

Δεν υπάρχει τίποτα το ανησυχητικό σε αυτό. Είναι φυσιολογικό κάποιες γυναίκες να διανύουν τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης με λιγοστά ή καθόλου συμπτώματα, παρότι οι ορμόνες πλημμυρίζουν το σώμα τους και οι αλλαγές είναι καθ’ οδόν.

Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας – είστε εξίσου έγκυος με μια γυναίκα που έχει ναυτίες και πρωινούς εμετούς. Μπορεί απλώς να είστε λιγότερο ευαίσθητη στις ορμονικές αλλαγές που συντελούνται.

Χαρείτε το!

Πόσο μηνών είμαι; Διατροφή και εγκυμοσύνη

Μια έγκυος δεν πρέπει να τρώει «για δύο» ούτε μπορεί να καταναλώνει οποιαδήποτε τροφή.

Αντιθέτως, είναι σημαντικό να ακολουθεί ένα υγιεινό διαιτολόγιο, αφενός για να διατηρείται η ίδια υγιής και αφετέρου για να προσφέρει στο μωρό της όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αναπτυχθεί σωστά.

Σε γενικές γραμμές, είναι καλό να ακολουθεί μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο και φυλλικό οξύ.

Εγκυμοσύνη και διατροφή Πόσο μηνών είμαι Υπολογισμός
Πόσο μηνών είμαι και αληθεύει ότι πρέπει να τρώω για δύο;

Η έγκυος είναι καλό να καταναλώνει άφθονα φρούτα και λαχανικά, επειδή της παρέχουν βιταμίνες και μέταλλα.

Τροφές όπως οι πατάτες, το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι και τα δημητριακά ‒ολικής αλέσεως τα τελευταία‒ αποτελούν μια σημαντική πηγή ενέργειας. Οι πρωτεΐνες δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή στην εγκυμοσύνη, καθώς συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη του εμβρύου.

Τέλος, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2014 διαπιστώθηκε ότι τα μωρά που γεννιούνται από μητέρες που δεν λαμβάνουν αρκετό βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο παιδικής παχυσαρκίας.

Ο μηχανισμός πίσω από τον κίνδυνο αυτόν κρύβεται σε αλλαγή του μεταβολισμού που πραγματοποιείται στο έμβρυο μιας εγκύου που δεν τρέφεται επαρκώς.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.