Δυσπεψία στην εγκυμοσύνη: Καταπολεμήστε την εύκολα και φυσικά

Δυσπεψία στην εγκυμοσύνη: Καταπολεμήστε την εύκολα και φυσικά

Η δυσπεψία σε συνδυασμό με την καούρα αποτελούν τα πιο συνήθη συμπτώματα στην εγκυμοσύνη μιας γυναίκας. Πώς μπορείτε να τα καταπολεμήσετε εύκολα και φυσικά;

Η δυσπεψία στην εγκυμοσύνη παρατηρείται συχνά, ειδικά όταν η γυναίκα διανύει το τρίτο τρίμηνο της κύησης, καθώς το έμβρυο αναπτύσσεται. Αυτή η δυσάρεστη κατάσταση είναι πάρα πολύ συχνή, καθώς φαίνεται ότι παρουσιάζεται περίπου στο 80% των εγκύων. Συνήθως κάνει την εμφάνισή της σε γυναίκες που αντιμετώπιζαν πρόβλημα με το πεπτικό τους σύστημα και πριν από την εγκυμοσύνη. Η δυσπεψία στην εγκυμοσύνη αντιμετωπίζεται εύκολα είτε με φαρμακευτική αγωγή, η οποία είναι ασφαλής για τη μητέρα, είτε με αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες.

Δυσπεψία και συμπτώματα

  • Ναυτία
  • Δυσφορία
  • Φούσκωμα
  • Παλινδρόμηση
  • Αίσθημα πόνου
  • Αίσθημα κορεσμού

Τα συμπτώματα μπορεί να παρουσιάζονται ακόμη και όταν η εγκυμονούσα είναι νηστική, ωστόσο επιδεινώνονται μετά το φαγητό.

Δυσπεψία και αίτια

Η δυσπεψία στην εγκυμοσύνη οφείλεται σε αλλαγές που συμβαίνουν στο πεπτικό σύστημα. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το σώμα παράγει περισσότερη προγεστερόνη, ορμόνη η οποία χαλαρώνει τους μυς και επιτρέπει στο έμβρυο να αναπτυχθεί φυσιολογικά. Η προγεστερόνη προκαλεί χαλάρωση των μυών γενικά και ειδικά του γαστροοισοφαγικού σφιγκτήρα, με αποτέλεσμα τα οξέα του στομάχου να ανεβαίνουν προς τον οισοφάγο. Αυτό ονομάζεται γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Έτσι, στην εγκυμοσύνη όλα είναι πιο χαλαρά από το συνηθισμένο και γίνεται δυσκολότερο και για την τροφή να κινηθεί μέσα στο πεπτικό σύστημα.

Η κακή διατροφή αλλά και παθολογικές καταστάσεις μπορεί να προκαλέσουν τη δυσπεψία στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Για παράδειγμα, λιπαρά ή πικάντικα τρόφιμα, αλκοόλ, καφεΐνη, αλλά και το τσιγάρο θα πρέπει να αποφεύγονται. Επίσης, παθήσεις της χολής ή το έλκος μπορούν να επιδεινώσουν το αίσθημα της δυσπεψίας.

Δυσπεψία και φυσική αντιμετώπιση

Ακολουθήστε τις παρακάτω ιατρικές συμβουλές και απαλλαγείτε από το δυσάρεστο αίσθημα που σας ταλαιπωρεί και δεν σας επιτρέπει να απολαύσετε τη χαρά της εγκυμοσύνης:

  • Σταματήστε να τρώτε λιπαρά φαγητά και πικάντικες σάλτσες.
  • Αποφύγετε τους καθημερινούς καφέδες, τα οινοπνευματώδη ποτά και το κάπνισμα.
  • Μην πίνετε όξινα ροφήματα, όπως είναι ο χυμός πορτοκαλιού και γκρέιπφρουτ.
  • Φορέστε άνετα ρούχα, ώστε να μην πιέζεται η κοιλιά από τα στενά παντελόνια ή εσώρουχα.
  • Δώστε στον εαυτό σας ένα περιθώριο τουλάχιστον δύο ωρών για να χωνέψετε πριν πάτε για ύπνο.
  • Τοποθετήστε και δεύτερο μαξιλάρι για να κρατάτε ψηλά το κεφάλι σας κατά τη διάρκεια του ύπνου.
  • Φροντίστε όταν τρώτε να κάθεστε με την πλάτη σας σε ευθεία στάση, ώστε να μην πιέζεται το στομάχι.
  • Καταναλώστε μικρότερες ποσότητες φαγητού, με πολλά σνακ ενδιάμεσα, και μασάτε καλά τις μπουκιές.
  • Δοκιμάστε τσάι τζίντζερ μετά το γεύμα σας, καθώς βοηθά στη μείωση της καούρας, της ναυτίας και του έμετου.

Επικοινωνήστε με τον γυναικολόγο σας εάν καμία από τις παραπάνω συμβουλές δεν σας βοηθά στην καταπολέμηση της δυσπεψίας. Το πιο πιθανό είναι να σας προτείνει αλγινικά. Πρόκειται για κατασταλτικά σκευάσματα, τα οποία δεν χορηγούνται με ιατρική συνταγή και ανακουφίζουν ταχύτατα την παλινδρόμηση. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η σύσταση του προσωπικού σας γιατρού είναι απαραίτητη, αφού μόνο εκείνος γνωρίζει το ιστορικό, την κατάσταση και το τι είναι ή δεν είναι ασφαλές για την εγκυμοσύνη σας.

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.