fbpx
Εμμηνόπαυση και πρήξιμο στην κοιλιά – Αίτια και αντιμετώπιση

Εμμηνόπαυση και πρήξιμο στην κοιλιά – Αίτια και αντιμετώπιση

Όταν μια γυναίκα μπαίνει στην εμμηνόπαυση αντιλαμβάνεται διάφορες αλλαγές στο σώμα της, μία από αυτές είναι το πρήξιμο στην κοιλιά. 

Στην πλειοψηφία τους οι γυναίκες συσσωρεύουν λίπος στην περιοχή των γλουτών, ωστόσο, μετά την εμμηνόπαυση το περιττό λίπος τείνει να αποθηκεύεται στην κοιλιά. Το πρήξιμο στην κοιλιά είναι ένα από τα πιο κοινά συμπτώματα που εμφανίζεται όταν η γυναίκα εισέρχεται εμμηνόπαυση.

Σύμφωνα με ιατρικές μελέτες, το λίπος που βρίσκεται στους γλουτούς είναι ακίνδυνο, το λίπος όμως που αποθηκεύεται στην περιοχή της κοιλιάς έχει συσχετισθεί με ασθένειες όπως ο διαβήτης και άλλες καρδιοεγκεφαλικές παθήσεις.

Εμμηνόπαυση και πρήξιμο στην κοιλιά

Κατά την εμμηνόπαυση πολλές γυναίκες παρουσιάζουν πρήξιμο στην κοιλιά. Αυτό συμβαίνει επειδή η απουσία των οιστρογόνων βοηθά τα λιπώδη κύτταρα να συσσωρεύσουν το λίπος, ενώ ταυτόχρονα περιορίζεται η καύση.

Εμμηνόπαυση και πρήξιμο στην κοιλιά – Αίτια

  • Ορμονικές αλλαγές
  • Κατακράτηση υγρών
  • Δυσανεξία στη γλουτένη
  • Ελλείψεις διαφόρων ενζύμων
  • Λοίμωξη στα έντερα (καντινίαση)

Εμμηνόπαυση και πρήξιμο στη κοιλιά

Εμμηνόπαυση και πρήξιμο στην κοιλιά – Αντιμετώπιση

– Η καθημερινή λήψη δύο λίτρων νερού προσφέρει στον οργανισμό επαρκή ποσότητα υγρών, η οποία λειτουργεί ως άμυνα του οργανισμού έναντι της αφυδάτωσης.

– Η μείωση των μερίδων κατανάλωσης, χωρίς όμως να παραλείπονται γεύματα και θρεπτικά συστατικά θα συμβάλλει στο ξεφούσκωμα της κοιλίας.

– Επειδή αρκετές είναι οι γυναίκες που εμφανίζουν δυσανεξία σε ορισμένες τροφές θα πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση των γαλακτοκομικών προϊόντων, της βρόμης και της πατάτας.

– Ταυτόχρονα θα πρέπει να βγουν οριστικά από τη διατροφή τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα οποία εκτός του ότι ευθύνονται για το πρήξιμο στην κοιλιά, προκαλούν και δυσπεψία

– Η κατανάλωση ζωικών λιπών (βούτυρο) και κρέατος (αλλαντικών) θα πρέπει να περιοριστεί και αυτό γιατί ευθύνονται για την παχυσαρκία, τα καρδιοαγγειακά νοσήματα αλλά και τον καρκίνο.

– Τα ροφήματα τσαγιού είναι αντιοξειδωτικά και περιέχουν θρεπτικά συστατικά. Το πράσινο τσάι για παράδειγμα αποτελεί ένα από τα βότανα με τα περισσότερα οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό.

– Η αύξηση του μεταλλικού στοιχείου που ονομάζεται κάλιο θα συμβάλει στη μείωση του πρηξίματος. Παράλληλα, ο περιορισμός της πρόσληψης αλατιού θα καταπολεμήσει το ανεπιθύμητο φούσκωμα.

– Ένας άλλος διατροφικός παράγοντας που μπορεί να είναι καθοριστικός για την αίσθηση του πρηξίματος είναι το αλκοόλ. Ο περιορισμός του θα αναδείξει θεμιτά αποτελέσματα στο σώμα και τον οργανισμό.

Γνωρίστε τα οφέλη που παρέχει το πράσινο τσάι στην υγεία του οργανισμού

Εμμηνόπαυση και πρώιμα συμπτώματα

Τα συμπτώματα εμφανίζονται σταδιακά και πολλές φορές οι γυναίκες δεν τα εντοπίζουν τη στιγμή που συμβαίνουν. Κύριο χαρακτηριστικό είναι ο μη σταθερός κύκλος. Επίσης, η κατανομή του λίπους αλλάζει και οι γυναίκες παρατηρούν αύξηση του κοιλιακού λίπους.

  • Έξαψη
  • Κόπωση
  • Κατάθλιψη
  • Ταχυκαρδία
  • Τριχόπτωση
  • Δυσπαρευνία
  • Πονοκέφαλος
  • Οστεοπόρωση
  • Αύξηση βάρους
  • Πρήξιμο στη κοιλιά
  • Ευερεθιστότητα
  • Διαταραχές ύπνου
  • Κολπική ξηρότητα
  • Μειωμένη λίμπιντο
  • Μυοσκελετικοί πόνοι
  • Νυχτερινή εφίδρωση
  • Εναλλαγές στη διάθεση
  • Ευαισθησία στο στήθος
  • Έλλειψη συγκέντρωσης
× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.