fbpx
Πράσινο τσάι και οφέλη: Ο καλύτερος σύμμαχος της υγείας μας

Πράσινο τσάι και οφέλη: Ο καλύτερος σύμμαχος της υγείας μας

Το πράσινο τσάι έχει πολλά οφέλη γιατί είναι γεμάτο με αντιοξειδωτικά, που βοηθούν σημαντικά την υγεία του ανθρώπου.

Τα πιο γνωστά οφέλη που έχει το πράσινο τσάι περιλαμβάνουν:

Το πράσινο τσάι βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Το πράσινο τσάι μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Το βασικό δραστικό συστατικό του είναι η καφεΐνη, η οποία είναι γνωστό διεγερτικό. Δεν έχει όση ο καφές, περιέχει όμως αρκετή για να χαρίζει ενέργεια, χωρίς να προκαλεί τα νευρικά προβλήματα που σχετίζονται με τη λήψη υπερβολικής καφεΐνης.

Η καφεΐνη επηρεάζει τον εγκέφαλο αποκλείοντας έναν ανασταλτικό νευροδιαβιβαστή που ονομάζεται αδενοσίνη. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνει την πυροδότηση των νευρώνων και τη συγκέντρωση νευροδιαβιβαστών όπως η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη. Ωστόσο, η καφεΐνη δεν είναι η μόνη ένωση που εμπεριέχει το πράσινο τσάι. Περιέχει επίσης ένα αμινοξύ, την L-θεανίνη, η οποία αυξάνει τη δραστηριότητα του ανασταλτικού νευροδιαβιβαστή GABA, επιφέροντας αγχολυτικά αποτελέσματα. Λόγω της L-θεανίνης και της μικρής δόσης καφεΐνης, το πράσινο τσάι μπορεί να δημιουργήσει έναν πολύ πιο ήπιο τρόπο εγρήγορσης απ’ ό,τι ο καφές.

Το πράσινο τσάι αυξάνει την καύση του λίπους

Το πράσινο τσάι μπορεί να αυξήσει την καύση λίπους και τον μεταβολικό ρυθμό. Σε μελέτη που περιλάβανε 10 υγιείς άνδρες, η λήψη εκχυλίσματος πράσινου τσαγιού αύξησε τον αριθμό των θερμίδων που έκαψαν κατά 4%. Σε μια άλλη έρευνα με 12 υγιείς άνδρες, το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού αύξησε την οξείδωση του λίπους κατά 17% σε σύγκριση με εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Η καφεΐνη μπορεί επίσης να βελτιώσει τη φυσική καύση κινητοποιώντας τα λιπαρά οξέα από τον λιπώδη ιστό και καθιστώντας τα διαθέσιμα ως ενέργεια.

Το πράσινο τσάι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου

Έρευνα έχει δείξει ότι η οξειδωτική βλάβη μπορεί να οδηγήσει σε χρόνια φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρκίνων. Τα αντιοξειδωτικά μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από οξειδωτικές βλάβες. Το πράσινο τσάι είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών.

Η έρευνα έχει συνδέσει το πράσινο τσάι με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου, συμπεριλαμβανομένων των ακόλουθων μελετών:

  • Καρκίνος του μαστού. Μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση μελετών διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν πράσινο τσάι είχαν περίπου 20-30% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, έναν από τους πιο συνηθισμένους καρκίνους στις γυναίκες.
  • Καρκίνος του προστάτη. Μελέτη έδειξε ότι οι άνδρες που έπιναν πράσινο τσάι είχαν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης προχωρημένου καρκίνου του προστάτη.
  • Καρκίνος του παχέος εντέρου. Ανάλυση 29 μελετών έδειξε ότι όσοι έπιναν πράσινο τσάι είχαν περίπου 42% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του παχέος εντέρου.

Πολλές μελέτες παρατήρησης δείχνουν ότι όσοι πίνουν πράσινο τσάι είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν διάφορους τύπους καρκίνου, αλλά απαιτείται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθούν αυτά τα αποτελέσματα. Για να έχετε τα περισσότερα οφέλη για την υγεία, αποφύγετε να προσθέτετε γάλα στο τσάι σας.

Το πράσινο τσάι βοηθά στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων και του εγκεφαλικού επεισοδίου, είναι κύριες αιτίες θανάτου παγκοσμίως. Μελέτες δείχνουν ότι το πράσινο τσάι μπορεί να βελτιώσει ορισμένους από τους κύριους παράγοντες κινδύνου γι’ αυτές τις ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης των επιπέδων της ολικής χοληστερόλης και της LDL (κακής) χοληστερόλης. Το πράσινο τσάι αυξάνει επίσης την αντιοξειδωτική ικανότητα του αίματος, το οποίο προστατεύει τα σωματίδια LDL από την οξείδωση.

Δεδομένων των ευεργετικών επιδράσεων του πράσινου τσαγιού, μπορεί να μην εκπλήσσει το γεγονός ότι τα άτομα που πίνουν τακτικά έχουν έως και 31% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.