fbpx
Η διατροφή που μειώνει την εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου ΙΙ

Η διατροφή που μειώνει την εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου ΙΙ

Η καθημερινή κατανάλωση τροφίμων ολικής άλεσης μειώνει την εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου ΙΙ, σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου της Φιλανδίας και του Φινλανδικού Ινστιτούτου Υγείας και Πρόνοιας.

«Ακόμα και μόνο μια μερίδα προϊόντων ολικής άλεσης ως μέρος του καθημερινού μας διατροφολογίου μπορεί να κάνει τη διαφορά και να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης του σακχαρώδους διαβήτη τύπου ΙΙ, σε σύγκριση με όσους δεν καταναλώνουν αντίστοιχα τρόφιμα αυτής της κατηγορίας» σύμφωνα με τον καθηγητή Janne Martikainen από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας.

Η συγκεκριμένη μελέτη, τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στο «Nutrients», χρησιμοποίησε ευρήματα από διαφορετικές πηγές, όπως από εθνικές μελέτες της χώρας, όπως η μελέτη FinHealth, με στόχο την αξιολόγηση των επιπτώσεων της αυξημένης κατανάλωσης τροφών ολικής αλέσεως στην πρόληψη του διαβήτη τύπου ΙΙ στην υγεία αλλά και την οικονομία.

Όσοι καταναλώνουν 16γρ. δημητριακών ολικής άλεσης κάθε μέρα έχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διαβήτη τύπου ΙΙ, σύμφωνα με τα πρόσφατα ευρήματα μελέτης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι κάθε μερίδα δημητριακών ολικής αλέσεως των 16 γρ. ημερησίως μείωσε τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου ΙΙ κατά 11% στους άνδρες και κατά 7% στις γυναίκες.

Όλοι οι τύποι δημητριακών ολικής αλέσεως που μελετήθηκαν, συμπεριλαμβανομένου του σιταριού, της σίκαλης και της βρώμης, συσχετίσθηκαν σημαντικά με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 στους άνδρες. Ωστόσο, μόνο το σιτάρι και η βρώμη συνδέθηκαν σημαντικά με μειωμένο κίνδυνο στις γυναίκες. Διαφορετικά προϊόντα ολικής αλέσεως όπως ψωμί σίκαλης ή ολικής αλέσεως και πλιγούρι βρώμης/μούσλι φάνηκε να μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου ΙΙ τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.

Η διαπίστωση αυτή και η συσχέτιση μεταξύ των πλεονεκτημάτων των προϊόντων ολικής άλεσης και τον μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης του σακχαρώδους διαβήτη τύπου ΙΙ δεν είναι ερευνητικά καινούρια, καθώς έχει αναδειχθεί σε πλήθος μελετών. Η υγιεινή διατροφή που ρυθμίζει το βάρος αποτελεί ένα αποτελεσματικό αποτρεπτικό μέτρο της όλο και αυξανόμενης αυτής νόσου.

διαβήτη τύπου ΙΙ

Τέτοια τρόφιμα που μπορείτε εύκολα να αντικαταστήσετε στην καθημερινή σας διατροφή χωρίς να καταλάβετε τη διαφορά είναι τα μακαρόνια ολικής άλεσης, το ψωμί ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι αλλά και το αλεύρι ολικής άλεσης.

Τα τρόφιμα ολικής άλεσης μειώνει την εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου ΙΙ

Ειδικότερα, τα τρόφιμα ολικής άλεσης:

  • βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη,
  • χωνεύονται ευκολότερα και οδηγούν σε πιο αργή αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα μετά το φαγητό,
  • περιέχουν θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν στη μείωση του επιπέδου φλεγμονής του οργανισμού που συνδέεται στενά με τον διαβήτη τύπου ΙΙ.

Εάν όμως θέλουμε να είμαστε πραγματικά υγιείς, δε φτάνει μόνο μια καθημερινή μερίδα τέτοιων τροφίμων: «Σύμφωνα με τις διατροφικές συστάσεις, τουλάχιστον 3-6 μερίδες τροφίμων ολικής αλέσεως θα πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά, ανάλογα και με τις ενεργειακές απαιτήσεις του ατόμου» σημειώνει η υπεύθυνη έρευνας Jaana Lindström από το Φινλανδικό Ινστιτούτο Υγείας και Πρόνοιας.

«Συνδυάζοντας δεδομένα σε επίπεδο πληθυσμού σχετικά με τη συχνότητα εμφάνισης του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2 και το κόστος της θεραπείας του, καθώς και από δημοσιευμένα στοιχεία σχετικά με τις επιπτώσεις του τρόπου με τον οποίο η κατανάλωση τροφών ολικής αλέσεως μειώνει τη συχνότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου ΙΙ, μπορέσαμε να αξιολογήσουμε τα πιθανά οφέλη για την υγεία και τα οικονομικά οφέλη τόσο από κοινωνική όσο και από ατομική πλευρά» καταλήγει ο Martikainen.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.