fbpx
«Φλεγμονώδη τρόφιμα» υπεύθυνα για καρδιακές και εγκεφαλικές παθήσεις

«Φλεγμονώδη τρόφιμα» υπεύθυνα για καρδιακές και εγκεφαλικές παθήσεις

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Αμερικανικού Κολεγίου Καρδιολογίας JACC») δείχνει ότι υπάρχουν τρόφιμα που σχετίζονται με τις αυξημένες φλεγμονές στο σώμα.

Τι είναι η φλεγμονή

Η φλεγμονή είναι μια αντίδραση του σώματος σε τραυματισμούς και λοιμώξεις. Η αυξημένη ροή του αίματος δημιουργεί ερυθρότητα, θερμότητα, οίδημα και πόνο. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία τα λευκά κύτταρα του αίματος παράγουν ουσίες με σκοπό να προστατεύσουν τον οργανισμό από οποιαδήποτε μόλυνση, βακτηρίδια και ιούς.

Πόνος στην καρδιά - Καρδιακή πάθηση

Προτιμήστε τα φυτικά προϊόντα και αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, είχαν δίκιο οι γιατροί που τόνιζαν ότι πρέπει να προσθέσετε στη διατροφή σας φυτικά προϊόντα και να αποφεύγετε επεξεργασμένα και ζαχαρούχα τρόφιμα. Τα δεδομένα της μελέτης προήλθαν από τις Νοσηλευτικές Μελέτες Υγείας Ι και ΙΙ, αναλύοντας περισσότερα από 210.000 άτομα από το 1986. Συμπεριλήφθηκαν 32 χρόνια παρακολούθησης.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι ακολουθώντας μια πιο φυτική δίαιτα, όπως η μεσογειακή διατροφή, μειώνεται ο κίνδυνος για καρδιακές και εγκεφαλικές παθήσεις.

Ο δρ Τζουν Λι, ερευνητής στο τμήμα Διατροφής στο Harvard TH Chan School of Public Health στη Βοστόνη της Μασαχουσέτης, και ο κύριος συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε ότι «τα ευρήματα αφορούσαν διαφορετικές ομάδες ανθρώπων και συμπεριλήφθηκαν άνδρες και γυναίκες». «Το φλεγμονώδες δυναμικό συσχετίστηκε σημαντικά με την υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, σε σύγκριση με το 20% του πληθυσμού της μελέτης που καταναλώνει την πιο αντιφλεγμονώδη δίαιτα», σημείωσε.

Μάλιστα, τόνισε ότι το 20% του πληθυσμού της μελέτης που καταναλώνει φλεγμονώδη τρόφιμα είναι πολύ πιο πιθανό να αναπτύξει καρδιακές και εγκεφαλικές παθήσεις.

Ο δρ Λι επισήμανε ότι, ενώ τα ευρήματα ήταν σαφή, η περαιτέρω έρευνα μπορεί να βοηθήσει στην επικύρωση της σχέσης μεταξύ ορισμένων τροφίμων και φλεγμονών.

«Φλεγμονώδη» τρόφιμα

Πολλά τρόφιμα στην τυπική βορειοαμερικανική διατροφή μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή που μπορεί να οδηγήσει τον άνθρωπο σε καρδιαγγειακά προβλήματα. Ο λόγος για τα ζαχαρούχα ποτά, τα μεταποιημένα κρέατα και τους εξευγενισμένους σπόρους.

Ειδικότερα, θα ήταν καλύτερο να μειωθεί η λήψη των τηγανητών και του κόκκινου κρέατος, σύμφωνα με τον επικεφαλής της έρευνας.

Πατάτες στο τηγάνι

Πιο συνοπτικά, ακολουθώντας μια δίαιτα πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως θα καταφέρετε να αποφύγετε κάθε κίνδυνο που προκαλούν τα προαναφερόμενα φλεγμονώδη τρόφιμα.

Τρόφιμα που είναι πιθανό να προκαλέσουν φλεγμονή στον οργανισμό:

  • Λιπαρά

Τρόφιμα με πολλά λιπαρά μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή και να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες σε κύτταρα και αγγεία.

  • Ζάχαρη

Μία μεγάλη απειλή για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι η ζάχαρη, η οποία συνήθως δεν εκλείπει από την καθημερινότητα. Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να καταστρέψει το ανοσοποιητικό σύστημα.

  • Ψωμί

Το λευκό ψωμί και τα ζυμαρικά διασπώνται γρήγορα σε ζάχαρη, και αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε φλεγμονή. Ερευνα του 2010, διαπιστώνει ότι μια διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένα δημητριακά οδήγησε σε μεγαλύτερη συγκέντρωση ενός ορισμένου δείκτη φλεγμονής στο αίμα, ενώ μία δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε προϊόντα ολικής άλεσης οδήγησε σε χαμηλότερη συγκέντρωση από δύο διαφορετικούς δείκτες φλεγμονής.

  • Κορεσμένα ζωικά λιπαρά

Η υπερβολική κατανάλωση ζωικών λιπαρών μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και βλάβη των ιστών.

Τα κορεσμένα λιπαρά περιέχουν επίσης μια ένωση που την χρησιμοποιεί το σώμα για να δημιουργήσει φλεγμονή με φυσικό τρόπο και ονομάζεται αραχιδονικό οξύ. Να θυμάστε ότι ο οργανισμός μας χρειάζεται κάποια κορεσμένα λιπαρά. Απλά φροντίστε να τα καταναλώνετε με μέτρο.

  • Αλκοολούχα ποτά
  • Αναψυκτικά
  • Τρόφιμα σε Ω-3
  • Γάλα 
  • Καφές 

Φυσικά αντιφλεγμονώδη 

Φυσικά αντιφλεγμονώδη

  • Βοσβελία: Είναι η ρητίνη που προέρχεται από το δέντρο Boswellia serrata. Χρησιμοποιείται ευρέως στην αγιουβερδική ιατρική για την αντιμετώπιση των φλεγμονών των αρθρώσεων.
  • Βρομελαΐνη: H βρομελαΐνη αποτελεί ένα πρωτεολυτικό ένζυμο, το οποίο διασπά πρωτεΐνες. Έχει ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση καθώς αναστέλλει ορισμένες ουσίες που προάγουν τη φλεγμονή (προσταγλαδίνες), ενώ παράλληλα αυξάνει τη συγκέντρωση και παραγωγή αντιφλεγμονώδων ενώσεων.
  • Κουρκουμάς: Οι κύριες δραστικές ενώσεις του κουρκουμά αποτελούν τα κουρκουμινοειδή. Πρόκειται για ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και αντιφλεγμονώδες που συμβάλλει σε οστεοπάθειες ή μυοσκελετικές παθήσεις.
  • Αρπαγόφυτο: Το βότανο αυτό έχει τις ρίζες του στην Νότια Αφρική και χρησιμοποιείται στην Ευρώπη για εκατοντάδες χρόνια. Είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό στην καταπολέμηση των φλεγμονών – όπως η αρθρίτιδα και οι μυϊκοί πόνοι.
  • Καψαϊκίνη: Η καψαϊκίνη είναι το ενεργό συστατικό της πιπεριάς τσίλι. Συχνά χρησιμοποιείται τοπικά για αν ανακουφίσει από τον πόνο των νεύρων, των μυών και των αρθρώσεων.

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.