fbpx

Υπάρχουν θαυματουργά βότανα τα οποία χρησιμοποιούνται για βαθύ ύπνο, χαρίζοντας ξεκούραση και μειώνοντας την ένταση της καθημερινότητας. Ο καλός ύπνος μπορεί να βελτιώσει τη μάθηση, τη μνήμη, τη λήψη αποφάσεων, ακόμη και τη δημιουργικότητα. 

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο, με κυριότερο το άγχος. Πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να κοιμηθούν όταν περνούν κάποια σημαντική αλλαγή στη ζωή τους ή όταν αντιμετωπίζουν ένα πιεστικό πρόβλημα στην εργασία ή την προσωπική τους ζωή. Σε σοβαρές περιπτώσεις χρόνιας αϋπνίας, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας. Μπορεί να σας γράψει συνταγογραφούμενα φάρμακα ύπνου, να σας συμβουλέψει να κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας ή να σας παραπέμψει για ψυχοθεραπεία.

Βότανα που χαρίζουν ύπνο  

  • Λεβάντα

Η λεβάντα είναι ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα βότανα για τον ύπνο. Βρέθηκε αποτελεσματική στην αντιμετώπιση των νεύρων και στη διευκόλυνση του ύπνου. Η λεβάντα έχει επίσης βρεθεί ότι βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου, βοηθώντας στην προώθηση ενός συνεχούς ύπνου σε όλη τη διάρκεια της νύχτας. Η πιο κοινή μορφή της είναι πιθανώς σε μορφή αιθέριου ελαίου. Το λάδι λεβάντας είναι ιδανικό για την κρεβατοκάμαρά σας 30 λεπτά πριν από τον ύπνο. Το βότανο αυτό είναι επίσης πολύ δημοφιλές σε μορφή τσαγιού. Η λεβάντα είναι γνωστή για το ελκυστικό της άρωμα, γι’ αυτό είναι ένα συνηθισμένο συστατικό στα αρώματα και τα προϊόντα μπάνιου και σώματος. Το έλαιό της είναι επίσης διαθέσιμο σε μορφή συμπληρώματος και έχει βρεθεί ότι βοηθά ορισμένα άτομα με αγχώδη διαταραχή να κοιμηθούν καλύτερα.

  • Χαμομήλι

Ένα από τα πιο διάσημα βότανα για τον ύπνο είναι το χαμομήλι. Όταν κάποιος ψάχνει για μια φυσική θεραπεία για την αϋπνία ή εάν απλώς αντιμετωπίζει προβλήματα στον ύπνο, το τσάι χαμομηλιού είναι κορυφαίο. Το χαμομήλι θεωρείται ευρέως ήπιο ηρεμιστικό και μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στη βελτίωση των καρδιαγγειακών παθήσεων καθώς και στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Αυτό το λουλούδι, που μοιάζει με μαργαρίτα, είναι εξαιρετικά συχνό στις εγχύσεις βοτάνων και στη φυτική ιατρική. Για να αυξήσετε περισσότερο τις ιδιότητές του, να το πίνετε το βράδυ, σε συνδυασμό με χαλαρωτικές δραστηριότητες, όπως το ζεστό μπάνιο και ο διαλογισμός.

  • Φλοιός μανόλιας

Αν κάποιος αναζητά συμπλήρωμα ύπνου σε μορφή χαπιού, αλλά δεν θέλει να πάρει ηρεμιστικά ή ακόμη και μελατονίνη, μπορεί να δοκιμάσει τον φλοιό μανόλιας. Συνιστάται συνήθως οι άνθρωποι να ξεκινούν με τη χαμηλότερη δόση. Η μανόλια είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά βότανα για την προώθηση του ύπνου, τόσο ώστε να μην είναι σωστό να τη χρησιμοποιείτε κατά τη διάρκεια της ημέρας ή κατά την οδήγηση. Μία κάψουλα την ημέρα είναι αρκετή για να διορθώσει τον κιρκαδικό ρυθμό του σώματός σας. Ένα άλλο πλεονέκτημα της μανόλιας είναι ότι όταν λαμβάνεται από το στόμα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων κορτιζόλης του σώματος, της ορμόνης του στρες.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, ενώ ο φλοιός της μανόλιας δείχνει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα ύπνου, υπάρχουν αλληλεπιδράσεις με φάρμακα που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Εάν χρησιμοποιείτε άλλα φάρμακα, να συμβουλεύεστε πάντα τον γιατρό σας πριν πάρετε συμπληρώματα βοτάνων.

  • Ρίζα βαλεριάνας

Το λουλούδι της βαλεριάνας είναι γνωστό για το ελκυστικό του άρωμα και χρησιμοποιείται σε αρώματα και προϊόντα μπάνιου και σώματος, ενώ η ρίζα χρησιμοποιείται για ιατρικούς σκοπούς. Αν και υπάρχουν αντικρουόμενες έρευνες, η βαλεριάνα μπορεί να σας βοηθήσει να ηρεμήσετε τις αγωνιώδεις σκέψεις σας τη νύχτα, προωθώντας έτσι έναν καλύτερο ύπνο.

  • Σκουτελλάρια

Η σκουτελλάρια έχει αποδειχτεί ότι έχει οφέλη κατά του άγχους. Αν και τα δεδομένα σχετικά με την αποτελεσματικότητά της είναι περιορισμένα, αυτό το βότανο φαίνεται να έχει ηρεμιστική επίδραση και να μπορεί να απαλύνει το άγχος σε ένα ταραγμένο άτομο. Τα φύλλα της χρησιμοποιούνται για ιατρικούς σκοπούς, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε μορφή τσαγιού και σε σκόνη.

Διαβάστε περισσότερα για:


Στοιχεία από: nectarsleep.com