fbpx

Βερίκοκο: Τα οφέλη του και πως να το εντάξετε στη διατροφή σας

Το βερίκοκο είναι ένα γευστικό φρούτο παρόλο που η εποχή του κρατάει λίγο, γιατί ξεκινά προς το τέλος Μαΐου και τελειώνει αρχές Ιουλίου. Μπορούμε να το φάμε αποξηραμένο, σε μαρμελάδα ή ακόμα να το γευτούμε ως λικέρ ή χυμό, άρα εντάσσεται εύκολα και με διάφορους τρόπους στη διατροφή μας!

Στα δημητριακά ή το γιαούρτι

Η αποξηραμένη και η φρέσκια μορφή βέβαια είναι η ευκολότερη. Αλλά θα μπορούσατε επίσης να κόψετε τα βερίκοκα και να τα προσθέσετε στα πρωινά δημητριακά σας. Μπορείτε ακόμη και να το συνδυάσετε με γιαούρτι. Τα βερίκοκα χρησιμοποιούνται επίσης σε μαρμελάδες και κονσέρβες, και αν ακολουθήσετε μια συνταγή που έχει λίγη ή έως και καθόλου ζάχαρη, μπορείτε να το φάτε χωρίς να αισθάνεστε…ένοχοι.

Στη σαλάτα

Οι τάρτες βερίκοκου, οι πίτες και τα κέικ είναι αρκετά δημοφιλή, αλλά ξέρατε ότι θα μπορούσατε επίσης να χρησιμοποιήσετε το βερίκοκο για να προσθέσετε επιπλέον γεύση, και φυσικά υγεία, στη σαλάτα σας; Αυτό το φρούτο ταιριάζει απόλυτα με φέτα, αμύγδαλα, μαρούλι, ρόκα και σπανάκι! Και το μόνο που χρειάζεστε για να είναι έτοιμη η σαλάτα είναι λίγο βαλσάμικο.

Παρακάτω δείτε τα 8 οφέλη των βερίκοκων

Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α και κάλιο. Επίσης περιέχει βιταμίνες C, Β1, Β2 και φυσικό σάκχαρο. Επίσης τα βερίκοκα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Το βερίκοκο καταναλώνεται νωπό ως φρούτο. Επίσης μπορεί να καταναλωθεί και αποξηραμένο, γίνεται μαρμελάδα, κομπόστα, χρησιμοποιείται στη ζαχαροπλαστική και γίνεται λικέρ και χυμός.

Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη που ενισχύει την όραση, προστατεύει την επιδερμίδα και ωφελεί το ανοσοποιητικό. Η ρετινόλη και το βήτα καροτένιο που επίσης περιέχουν τα βερίκοκα, μειώνουν τον κίνδυνο ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, που με την πάροδο των ετών προκαλεί απώλεια της όρασης.

  • Πλούσια σε φυτικές ίνες:

Φρέσκα ή αποξηραμένα, τα βερίκοκα αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Επειδή η ρετινόλη είναι λιποδιαλυτή και το φρούτο διασπάται εύκολα, τα θρεπτικά συστατικά του αφομοιώνονται από τον οργανισμό. Συμβάλλει επίσης στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.

  • Ωφελούν την καρδιά:

Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης, κάτι που ωφελεί την καρδιά. Παράλληλα, αυξάνουν την καλή χοληστερόλη. Το κάλιο που περιέχουν τα βερίκοκα, εξισορροπεί τους ηλεκτρολύτες, βοηθώντας τους μυς της καρδιάς.

  • Αντιοξειδωτικά:

Η καθημερινή κατανάλωση βερίκοκων βοηθά στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών που κατατρέφουν τα κύτταρα και ενοχοποούνται για καρκίνο.

Τα βερίκοκα είναι καλή πηγή μη αιμικού σιδήρου, ο οποίος αργεί να απορροφηθεί από το σώμα, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη της αναιμίας. Για καλύτερη απορρόφηση συνδυάστε τα με βιταμίνη C.

Ο συνδυασμός βιταμίνης C, A και φυτοθρεπτικών συστατικών ωφελεί την επιδερμίδα, ενώ τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν επιβραδύνουν τη διαδικασία της γήρανσης.

  • Βοηθούν στον έλεγχο του βάρους:

Οι φυτικές ίνες στα φρούτα βελτιώνουν τη λειτουργία του πεπτικού και επιταχύνουν τον μεταβολισμό.

  • Δυναμώνουν τα οστά:

Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για τον σχηματισμό και την ανάπτυξη των οστών και τα βερίκοκα είναι πλούσια σε αυτό το στοιχείο. Για να απορροφηθεί, απαιτείται κάλιο, στοιχείο που επίσης περιέχουν τα συγκεκριμένα φρούτα.

Με πληροφορίες από: food.ndtv.com