Μπορεί η vegeterian διατροφή να προστατεύσει από την Covid-19;

Μπορεί η vegeterian διατροφή να προστατεύσει από την Covid-19;

Πολλοί αναρωτιούνται εάν υπάρχει κάποια διατροφή η οποία να μπορεί να προστατέψει τον οργανισμό από τη νόσο του κορονοϊού.

Η αλήθεια είναι πως καμία διατροφική συνήθεια δεν συνδέεται επιστημονικά με την προστασία έναντι στη νόσο του Cοvid-19. Ωστόσο, μια δίαιτα που βασίζεται σε φυτικά προϊόντα μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη ενός ισχυρού μηχανισμού άμυνας, κι έτσι τα συμπτώματα του ιού να εκδηλωθούν πιο ήπια.

Σύμφωνα με τις προτροπές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, οι άνθρωποι θα πρέπει να καταναλώνουν φρέσκα και μη επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και τα προϊόντα ολικής αλέσεως. Η απουσία φυτικών προϊόντων από την καθημερινή μας διατροφή δημιουργεί προβλήματα στην υγεία εξαιτίας της έλλειψης σημαντικών συστατικών, όπως βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Φρούτα και λαχανικά

Vegeterian διατροφή και πλεονεκτήματα

Η βασισμένη σε φυτικά προϊόντα διατροφή σίγουρα προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό. Όπως προαναφέρθηκε, σίγουρα δεν δημιουργεί τείχος προστασίας έναντι της Covid-19, αλλά μπορεί να λειτουργήσει ως βοηθητική σε ό,τι αφορά τα συμπτώματα.

Το μυστικό για τη μακροζωία είναι οι τροφές που τρώμε

Μια vegeterian διατροφή συνεπάγεται καλύτερη λειτουργία του καρδιακού συστήματος και διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά επίπεδα. Επίσης, κι επειδή ένα από τα κυριότερα συμπτώματα του κορονοϊού είναι η δύσπνοια, έρευνες έδειξαν ότι τα φυτικά προϊόντα λειτουργούν θεραπευτικά σε όσους έχουν άσθμα.

Διατροφή μετά τη διάγνωση με Covid-19

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες A, C, D, E και μέταλλα όπως το σελήνιο, που είναι απαραίτητα για το ανοσοποιητικό σύστημα και τη γνωστική λειτουργία. Επίσης, τα αυξημένα αντιοξειδωτικά των φυτικών προϊόντων εξουδετερώνουν το οξειδωτικό στρες, διαδικασία που ευθύνεται για αναπνευστικές και κυκλοφορικές δυσλειτουργίες, θρομβώσεις αλλά και πολλές άλλες παρενέργειες του κορονοϊού.

Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι μια διατροφή πλούσια σε φυτικά προϊόντα, λόγω του θερμιδικού ελλείμματος, συμβάλλει στην αποφυγή της παχυσαρκίας, που αποδεδειγμένα δυσχεραίνει τα συμπτώματα της νόσου. Επιπλέον, τα προβιοτικά των φυτικών τροφών επηρεάζουν θετικά τη μικροχλωρίδα του εντέρου, καθώς τα βακτήριά του μπορούν να προκαλέσουν αντιφλεγμονώδεις αντιδράσεις και να προστατεύσουν τον οργανισμό από μια πιθανή μόλυνση. Αν για κάποιο λόγο αδυνατείτε να λάβετε την απαιτούμενη δόση των παραπάνω ουσιών, θα ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμο να λάβετε συμπληρώματα διατροφής.

H vegeterian διατροφή που περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και βοηθούν στην εξουδετέρωση του οξειδωτικού στρες.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά και την κατανάλωση του κρέατος, αλλά με μέτρο. Το κρέας δεν θα πρέπει να λαμβάνεται πάνω από δύο φορές εβδομαδιαίως, ενώ το κοτόπουλο μπορεί να καταναλωθεί και ως τρεις φορές την εβδομάδα. Οπότε εάν αποφασίσετε να ακολουθήσετε μια vegetarian ή vegan δίαιτα, πρέπει πρωτίστως να μεριμνήσετε για την αναπλήρωση των θρεπτικών στοιχείων που περιέχονται στα ζωικά προϊόντα. Φροντίστε να λαμβάνετε επαρκή ποσότητα σε Β12 και λιπαρά πλούσια σε Ω3.

Να θυμάστε ότι καμία διατροφή δεν μπορεί να υποσχεθεί ανοσία έναντι της Covid-19, ωστόσο μπορείτε να επιλέξετε μια διατροφή για χορτοφάγους, καθώς προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα στην καλή λειτουργία του οργανισμού. Τέλος, προϋπόθεση για να καρπωθεί ο οργανισμός τα οφέλη μιας ισορροπημένης διατροφής είναι η κατανάλωση νερού, η σωματική άσκηση και η αποχή από βλαβερές συνήθειες.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.