Τροφές με ιώδιο: Πως βοηθόυν τον οργανισμό και ποιες είναι οι πιο πλούσιες

Τροφές με ιώδιο: Πως βοηθόυν τον οργανισμό και ποιες είναι οι πιο πλούσιες

Το ιώδιο (Ι2) είναι ένα ιχνοστοιχείο πολύ σημαντικό για την λειτουργία του οργανισμού, απαραίτητο για τη βιοσύνθεση των θυρεοειδικών ορμονών (της θυροξίνης Τ4 και της τριιωδοθυρονίνης Τ3). Το σώμα μας χρειάζεται ιώδιο αλλά δεν μπορεί να παράγει. Γι’αυτό είναι απαραίτητη η λήψη του μέσω της τροφής.

Οι θυρεοειδικές ορμόνες είναι απαραίτητες για την φυσιολογική αύξηση, ανάπτυξη και τη λειτουργία του μεταβολισμού καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής. Βρίσκεται φυσικά σε ορισμένες τροφές αλλά και στο ιωδιούχο επιτραπέζιο αλάτι. Είναι επίσης διαθέσιμο σε μορφή συμπληρώματος. Για τον μέσο ενήλικα, επαρκής θεωρείται η πρόσληψη 150 μικρογραμμαρίων (mcg) ιωδίου την ημέρα.

Πώς το χρησιμοποιεί το ιώδιο ο θυρεοειδής αδένας

Ο θυρεοειδής, ο μικρός αδένας σε σχήμα πεταλούδας που βρίσκεται στη βάση του λαιμού, χρησιμοποιεί το ιώδιο για την παραγωγή και την απελευθέρωση ορμονών. Μεταξύ άλλων, οι θυρεοειδικές ορμόνες επηρεάζουν:

  • την ανάπτυξη του εγκεφάλου
  • την επούλωση των ιστών
  • τον μεταβολισμό και την παραγωγή ενέργειας

Μια έλλειψη ιωδίου στον οργανισμό συνεπάγεται ότι ο θυρεοειδής αδυνατεί να παράγει επαρκή ποσότητα ορμονών, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος υποθυρεοειδισμού. Η έλλειψη ιωδίου οφείλεται συνήθως στην ανεπαρκή πρόσληψη του μετάλλου από τη διατροφή. Ένα απλό τεστ ούρων μπορεί να υποδείξει εάν τα επίπεδα ιωδίου στον οργανισμό είναι χαμηλά.

Τροφές πλούσιες σε ιώδιο

Τα φύκια, τα λαχανικά καλλιεργημένα σε εδάφη υψηλής περιεκτικότητας σε ιώδιο, τα κρεμμύδια και σχεδόν όλα τα θαλασσινά αποτελούν καλές πηγές ιωδίου.

  • Μπακαλιάρος στον ατμό
  • Κέφαλος
  • Τόνος
  • Γάδος (είδος ψαριού)
  • Καλαμάρι
  • Σολομός
× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.