fbpx
Η πλουσιότερη τροφή σε μαγγάνιο είναι η βρώμη.

Η πλουσιότερη τροφή σε μαγγάνιο είναι η βρώμη.

Το μαγγάνιο έιναι ένα από τα ιχνοστοιχεία που βρίσκονται σε μικρές ποσότητες στους ζωικούς ιστούς.

Ένας υγιής ενήλικας γύρω στα 70kg περιέχει περίπου 10-20mg μαγγανίου.Η ποσότητα μαγγανίου που χρειαζόμαστε διαφέρει ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, για παράδειγμα αν βρισκόμαστε σε περίοδο που θηλάζουμε ή είμαστε έγκυος. Ένας ενήλικας άνδρας καλύπτεται με 2,3mg μαγγανίου ημερησίως ενώ μία ενήλικη γυναίκα με 1,8mg. Για μία εγκυμονούσα η ποσότητα διαμορφώνεται στα 2mg ημερησίως, ενώ για μία θηλάζουσα στα 2,6mg.

Μία κούπα βρώμη περιέχει 96% μαγγάνιο

Το μαγγάνιο υπάρχει σε πολλά φυτικά τρόφιμα αλλά όχι στο κρέας ή στα παράγωγά του γιατί έχουν συνήθως πολύ χαμηλή περιεκτικότητα. Μία κούπα βρώμης προσφέρει το 96% της προτεινόμενης ημερήσιας ποσότητας σε μαγγάνιο. Επίσης το μαγγάνιο απαντάται στο καστανό ρύζι, με ποσότητα 88%. Άλλες εξαιρετικές πηγές μαγγανίου είναι το σπανάκι και ο ανανάς, ηλιόσποροι, αμύγδαλα, φιστίκια αλλά και σε πολλά λαχανικά.

βρώμη  μαγγάνιο

Υπερβολική πρόσληψη μαγγανίου

Ωστόσο, σε μεγάλες δόσεις μπορεί να αποδειχτεί επικίνδυνο για την καρδιά, δείχνει μια επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Cell Host & Microbe. Σύμφωνα με τα ευρήματα, η υπερβολική πρόσληψη μαγγανίου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για λοίμωξη της καρδιάς από το βακτήριο χρυσίζων σταφυλόκοκκος.

Η μελέτη φαίνεται να ενισχύει τη θεωρία ότι η διατροφή μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες προσβολής από λοιμώξεις, ενώ επίσης λειτουργεί σαν προειδοποίηση για όσους λαμβάνουν υπερβολικές ποσότητες μαγγανίου μέσω της διατροφής τους και/ή μέσω συμπληρωμάτων.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.