fbpx

Το αλάτι δεν έχει θερμίδες ούτε ενεργειακά θρεπτικά συστατικά. Γιατί όμως σε παχαίνει;

Το αλάτι είναι ενισχυτικό γεύσης, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να βελτιώσει ακόμη και τα πιο άγευστα πιάτα. Η περίσσεια του αλατιού όμως μπορεί να έχει συνέπειες για την υγεία.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι από την κατανάλωση υπερβολικού αλατιού; Η δίαιτα χωρίς αλάτι σας κάνει να χάσετε βάρος;

Γιατί το αλάτι δεν σε παχαίνει από μόνο του;

Με την επιστημονική ονομασία «χλωριούχο νάτριο», το αλάτι είναι ένα ορυκτό θαλάσσιας προέλευσης που παράγεται και καταναλώνεται ευρέως. Η εθνική παραγωγή αντιπροσωπεύει 4,2 εκατομμύρια τόνους ετησίως, εκ των οποίων μόνο το 20% χρησιμοποιείται για την παρασκευή επιτραπέζιου αλατιού. Η συμβολή σε αλάτι φτάνει το 80% των βιομηχανικών παρασκευασμάτων τροφίμων.

Το αλάτι δεν περιέχει ενεργειακά θρεπτικά συστατικά. Δεν μπορεί να συμβάλει άμεσα στην αύξηση βάρους, η οποία προκύπτει από την υπερβολική πρόσληψη θερμίδων.

Ωστόσο, δεν μπορούμε να πούμε ότι η υψηλή κατανάλωση αλατιού δεν έχει καμία επίδραση στο βάρος.

Γιατί η αποφυγή του αλατιού βοηθά στην απώλεια βάρους;

Το αλάτι είναι ένα πολύ αποτελεσματικό ενισχυτικό γεύσης που σημαίνει ότι κάνει το φαγητό εύγευστο και σας ενθαρρύνει να τρώτε περισσότερο.

Είναι πολύ εύκολο να το διαπιστώσετε αυτό κάνοντας μια δοκιμή με δύο πακέτα φιστίκια, το ένα χωρίς πρόσθετο αλάτι και το άλλο αλατισμένο: Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η αυθόρμητη κατανάλωση αλατισμένων φιστικιών να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των ανάλατων φιστικιών.

Αυτή η παρατήρηση επιβεβαιώθηκε από μια μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Dakin στην Αυστραλία, η οποία αποκάλυψε ότι το αλάτι που υπάρχει στα λιπαρά τρόφιμα βοήθησε στην αύξηση του αισθήματος ευχαρίστησης που όταν τα δοκιμάζουμε και αναστέλλει τον κορεσμό, ωθώντας μας να τρώμε περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Διατροφή χωρίς αλάτι: Ποιες είναι οι ενδείξεις;

Εάν και το αλάτι είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για τον οργανισμό, η υπερβολική κατανάλωση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για υπέρταση και συνεπώς για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Η ημερήσια ποσότητα αλατιού που συνιστάται από τον ΠΟΥ είναι 5 g ανά άτομο και η τρέχουσα μέση κατανάλωση είναι 8 έως 10 g ανά άτομο την ημέρα.

Επομένως, τείνουμε να τρώμε πολύ αλάτι και όλοι θα επωφεληθούμε από τη μείωση της πρόσληψης αλατιού για να παραμείνουμε υγιείς.

Υπάρχουν διάφορες παραλλαγές της δίαιτας χωρίς αλάτι , η οποία μπορεί να είναι αυστηρή ή τυπική ανάλογα με τις ενδείξεις της.

Η αυστηρή δίαιτα νατρίου συνταγογραφείται για ασθενείς με παθολογίες των νεφρών ή της καρδιάς, όπως καρδιακή ανεπάρκεια.

Η τυπική δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο συνιστάται σε περίπτωση έξαρσης της αρτηριακής υπέρτασης (HTA),μιας κατάστασης προεκλαμψίας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης (HTA, πρωτεϊνουρία, αύξηση βάρους, οίδημα).

Αν και αρχικά η δίαιτα χωρίς αλάτι δεν είναι μια δίαιτα που προορίζεται για απώλεια βάρους , γενικά οδηγεί σε απώλεια βάρους , για διάφορους λόγους.

Πρώτα απ ‘όλα, τα πιο πλούσια σε αλάτι τροφές , τα οποία επομένως αποκλείονται από αυτή τη δίαιτα, είναι συχνά πολύ λιπαρά : πατατάκια, μπισκότα απεριτίφ, τυρί , αλλαντικά, εμπορικά έτοιμα γεύματα κ.λπ.

Ελέγχοντας το αλάτι στη διατροφή σας, αναγκάζεστε να προτιμάτε φρέσκα και μη επεξεργασμένα τρόφιμα και επομένως να τρώτε πιο υγιεινά.

Επιπλέον, όπως φαίνεται παραπάνω, η δίαιτα χωρίς αλάτι ενθαρρύνει τους ανθρώπους να τρώνε λιγότερο, επειδή τα τρόφιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι είναι λιγότερο εύγευστα.

Το υπερβολικό αλάτι έχει πολλές πιθανές συνέπειες για την υγεία

Αυτό το μέταλλο προάγει την υψηλή αρτηριακή πίεση και επομένως είναι ένας σημαντικός παράγοντας καρδιαγγειακού κινδύνου.

Το υπερβολικό αλάτι προάγει επίσης τον κίνδυνο οστεοπόρωσης , εμποδίζοντας την απορρόφηση του ασβεστίου και αυξάνοντας την αποβολή του από τα νεφρά.

Τέλος, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία των νεφρών αυξάνοντας την ποσότητα πρωτεΐνης στα ούρα.

Γιατί το επιτραπέζιο αλάτι προκαλεί πρήξιμο;

Όταν καταναλώνουμε υπερβολικό αλάτι, αυτό συγκεντρώνεται πολύ στους ιστούς μας και προσελκύει νερό εκεί με την αρχή της ωσμωτικότητας. Στη συνέχεια, το νερό συσσωρεύεται στους ιστούς, γεγονός που περιορίζει την αποβολή του: Αυτό ονομάζεται κατακράτηση υγρών .

Δεν είμαστε όλοι ίσοι όσον αφορά την κατακράτηση, αλλά τα άτομα που είναι πιο επιρρεπή σε αυτήν θα ωφεληθούν ιδιαίτερα από τη μείωση της πρόσληψης αλατιού και την κατανάλωση άφθονου νερού !

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.