Μάνγκο – Τα οφέλη του… υπερήρωα των φρούτων

Μάνγκο – Τα οφέλη του… υπερήρωα των φρούτων

Τα μάνγκο είναι γλυκά, τροπικά φρούτα, με πολλά οφέλη, πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, πολύτιμα για την καρδιά, το δέρμα, τα μάτια, το πεπτικό και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Με περισσότερες από 20 βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών δόσεων βιταμινών Α και C, τα μάνγκο προέρχονται από την οικογένεια των ανακαρδιοειδών και έχουν χαμηλά λιπαρά – ένα ολόκληρο μάνγκο έχει περίπου 207 θερμίδες. Ένα φλιτζάνι φέτες μάνγκο έχει περίπου 165 θερμίδες και παρέχει σχεδόν το 70% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C, η οποία βελτιώνει την απορρόφηση σιδήρου, βοηθά στην προστασία των κυττάρων από βλάβες και βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα.

Μάνγκο και οφέλη για την υγεία

«Η βιταμίνη C βοηθά πολύ στο ανοσοποιητικό σύστημα» δήλωσε η Maya Vadiveloo, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Επιστημών Διατροφής και Τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Ρόουντ Άιλαντ. «Είναι ένα αντιοξειδωτικό και έτσι μπορεί να βοηθήσει στο οξειδωτικό στρες στο σώμα. Το πρωταρχικό όφελος, εκτός από το ότι είναι μια πραγματικά καλή πηγή βιταμίνης C, είναι ότι τα μάνγκο είναι μια αξιοπρεπής πηγή βιταμίνης Α, φολικού οξέος και έχει αρκετές ίνες, οι οποίες είναι ευεργετικές στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, στις καρδιακές παθήσεις και τον έλεγχο του βάρους» ανέφερε.

Τα μάνγκο βοηθούν στην προστασία και τη στήριξη του σώματος με διάφορους τρόπους, ειδικά όταν καταναλώνονται στην κανονική τους μορφή και όχι με τα πρόσθετα σάκχαρα που βρίσκονται σε κονσέρβες. Περιέχουν πολλές αντιοξειδωτικές ενώσεις, που βοηθούν στην προστασία και την καθυστέρηση της βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες.

Η περιεκτικότητα των μάνγκο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και κάλιο βοηθά επίσης στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων. «Εκτός από τη μείωση του νατρίου, το κάλιο βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, το οποίο αποτελεί μείζονα ανησυχία για τους περισσότερους Αμερικανούς» δήλωσε η καθηγήτρια. Εκτός του ότι είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, τα μάνγκο μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, επειδή η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθά στο αίσθημα πληρότητας του στομάχου.

Μάνγκο και παρενέργειες

μάνγκο οφέλη φρούτο

Όπως και η υπόλοιπη οικογένεια των ανακαρδίων, τα μάνγκο περιέχουν ουρουσιόλη, ένα λάδι που μπορεί να προκαλέσει  εξανθήματα στο δέρμα μερικών ανθρώπων. Το λάδι αυτό βρίσκεται σε όλα τα μέρη του φυτού, συμπεριλαμβανομένων των φύλλων, των στελεχών, ακόμη και των ριζών. Όσοι παρουσιάζουν ευαισθησία σε αυτή τη λιπαρή ουσία μπορούν να τρώνε μάνγκο φορώντας γάντια για να αφαιρέσουν τη φλούδα τους ή ζητώντας από κάποιον άλλον να την αφαιρέσει γι’ αυτούς.

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.