fbpx
Λιναρόσπορος – Επικίνδυνος για μερικές ομάδες ανθρώπων

Λιναρόσπορος – Επικίνδυνος για μερικές ομάδες ανθρώπων

Ο λιναρόσπορος φημίζεται για τα πολλαπλά οφέλη που παρέχει στον οργανισμό. Πότε όμως μπορεί να αποτελέσει κίνδυνο για τον ανθρώπινο οργανισμό;

Ο λιναρόσπορος έχει πάμπολλες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, προστατεύει από τον καρκίνο και σας βοηθά να διατηρήσετε την αρτηριακή σας πίεση υπό έλεγχο. Ωστόσο, υπάρχει μια λίστα από ανεπιθύμητες παρενέργειες, στην οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.

Ο λιναρόσπορος χρησιμοποιείται συνήθως για τη βελτίωση του πεπτικού συστήματος ή για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Μπορεί επίσης να συμβάλει στη μείωση της κακής χοληστερόλης στο αίμα, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Σύμφωνα με μια ιαπωνική μελέτη, ο λιναρόσπορος μειώνει τα συναισθήματα κατάθλιψης. Τρώγοντας τις συγκεκριμένες τροφές, θα μπορούσατε, ενδεχομένως, να βοηθηθείτε στη διόρθωση της ανισορροπίας των οξέων. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, οι ευεργετικές ιδιότητες του λιναρόσπορου οφείλονται στην υψηλή του περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Λιναρόσπορος – Επικίνδυνος για παρενέργειες

  • Με τον λιναρόσπορο έχουν συνδεθεί κάποιες αλλεργίες με συμπτώματα όπως στομαχικό πόνο, εμετό, ναυτία, δηλητηρίαση κ.ά.
  • Ο μερικώς απολιποποιημένος λιναρόσπορος, μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων. Δεν συνιστάται σε άτομα με αυξημένες τιμές. 
  • Ο λιναρόσπορος μπορεί να προκαλέσει απόφραξη του οισοφάγου, εάν καταναλωθεί μεγάλη ποσότητα. Δεν συνιστάται σε άτομα με στένωση οισοφάγου. Επίσης, η υπερδοσολογία μπορεί να προκαλέσει επιληπτικές κρίσεις.
  • Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ, ο λιναρόσπορος περιλαμβάνει καθαρτικές ιδιότητες. Δεν συνιστάται σε άτομα που υποφέρουν από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, διάρροια ή εκκολπωματίτιδα, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Crohn.

Λιναρόσπορος – Επικίνδυνος για μερικές ομάδες ανθρώπων

  1. Εγκυμονούσες (διεγείρει την εμμηνόρροια)
  2. Άτομα με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη
  3. Άτομα με σακγαρώδη διαβήτη (αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα)
  4. Άτομα με διαταραχές στο αίμα (μειώνει τη πήξη του αίματος)
  5. Άτομα με διπολική διαταραχή (πυροδοτεί τα συμπτώματα μανίας)
  6. Άτομα με χαμηλή ή υψηλή αρτηριακή πίεση (μειώνει τη διαστολική και αρτηριακή πίεση)

Λιναρόσπορος – Διατροφική αξία

  • Ενέργεια 534 kcal
  • Λιπαρά 42,16γρ.
  •  Σάκχαρα 1,5γρ.
  • Πρωτεΐνες 18,3γρ.
  • Φυτικές ίνες 27,3γρ.
  • Υδατάνθρακες 28,8γρ.
  • Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα 21γρ.

Ο λιναρόσπορος πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, η μέγιστη ημερήσια κατανάλωση ακατέργαστου λιναριού είναι 3 κουταλιές της σούπας. Όπως και άλλες πηγές φυτικών ινών, η κατανάλωση λιναρόσπορου απαιτεί συνοδεία άφθονου νερού ή άλλων υγρών. Δεν πρέπει να λαμβάνεται ταυτόχρονα με φάρμακα, ενώ η συμβουλή του γιατρού σας είναι απαραίτητη πριν δοκιμάσετε τυχόν συμπληρώματα διατροφής.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.