fbpx
Ιώσεις του χειμώνα: Oι τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Ιώσεις του χειμώνα: Oι τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Ιώσεις του χειμώνα: Ο χειμώνας μπήκε και μαζί του έφερε και τις ιώσεις που καραδοκούν μαζί με τον ιό του covid-19.

Αν και αυτά δεν μπορούν να αποφευχθούν 100%, υπάρχουν τρόποι να προετοιμαστείτε για τις ιώσεις του χειμώνα, εστιάζοντας σε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, κάνοντας μια ισορροπημένη διατροφή και συχνή άσκηση, λαμβάνοντας βιταμίνες. Άλλωστε οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει για τη δυναμική είσοδο που επιφύλασσαν οι αναπνευστικοί ιοί, οι οποίοι εμφανίζουν επεκτατικές διαθέσεις.

Η «ασπίδα» στις ιώσεις του χειμώνα

Για να μάθουμε περισσότερα σχετικά με το ποιες τροφές θα ήταν χρήσιμες για να υποστηρίξουν ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα αρκετά ισχυρό για να αντιμετωπίσει την εποχή του κρυολογήματος και της γρίπης, εμπιστευτήκαμε την ειδική διαιτολόγο Amy Goodson.

Ιώσεις του χειμώνα
Δοκιμάστε τις παρακάτω διατροφικές συμβουλές και αντιμετωπίστε τις ιώσεις του χειμώνα

♦ Πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά 

Τα πολύχρωμα φρούτα/λαχανικά μπορεί να βοηθήσουν στην γρήγορη ανάκαμψη.

«Τα αντιοξειδωτικά όπως τα φλαβονοειδή, οι ανθοκυανίνες και τα καροτενοειδή βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών (γνωστοί και ως κακοί) που μπορεί δυνητικά να προκαλέσουν βλάβη στα κύτταρα σας και να θέσουν σε κίνδυνο το ανοσοποιητικό σας σύστημα», λέει η Amy Goodson, MS, RD, CSSD, LD-μέλος του Expert Medical Board και συγγραφέας του «The Sports Nutrition Playbook». «Και ευτυχώς, αυτά τα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται σε όλα τα πολύχρωμα προϊόντα σας».

Τα φλαβονοειδή βρίσκονται σε τρόφιμα όπως τα μούρα, το λάχανο και η μαύρη σοκολάτα. Οι ανθοκυανίνες βρίσκονται στα μούρα, τα σταφύλια, τα ρόδια και στους χουρμάδες και τα καροτενοειδή βρίσκονται στο πορτοκαλί και στα κίτρινα και κόκκινα προϊόντα.

Διαβάστε επίσης: Το κακάο με φλαβονοειδή βοηθά την εγκεφαλική λειτουργία

♦ Βιταμίνη C 

Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος έναντι στις ιώσεις του χειμώνα.

Στην πραγματικότητα, αυτή η βιταμίνη μπορεί να βοηθήσει τα λευκά αιμοσφαίρια σας να αναπτυχθούν και να παράγουν, το είδος που χρειάζεται το σώμα σας για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της μόλυνσης. Επιπλέον, η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών, παρόμοια με τα άλλα αντιοξειδωτικά που αναφέρονται παραπάνω. Μπορείτε επίσης να προμηθευτείτε ένα συμπλήρωμα.

«Ενώ μπορεί να σκέφτεστε μόνο τα πορτοκάλια και τον χυμό πορτοκαλιού, μπορείτε επίσης να πάρετε βιταμίνη C από ντομάτες και χυμό ντομάτας, κόκκινες πιπεριές, άλλα εσπεριδοειδή όπως φράουλες και πράσινα λαχανικά όπως σπανάκι και πράσινα φασόλια», εξηγεί η Goodson.

♦ Μοσχαρίσιο κρέας

Οι κρεατοφάγοι μπορούν να ωφεληθούν με μικρή ποσότητα άπαχου βοδινού κρέατος.

«Ο ψευδάργυρος είναι ένα μέταλλο που βοηθά στη διατήρηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος και το βοδινό κρέας θεωρείται εξαιρετική πηγή ψευδαργύρου, παρέχοντας σχεδόν το μισό από αυτό που χρειάζεστε σε μια μέρα», εξηγεί η Goodson.

Ιώσεις του χειμώνα
Ο ψευδάργυρος αυξάνει τα λευκά αιμοσφαίρια και καταπολεμά τις ιώσεις του χειμώνα

Ο ψευδάργυρος αυξάνει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων και βοηθάει πολύ αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της λοίμωξης. Σύμφωνα με έκθεση τον Μάρτιο του 2008 στο «The Journal of Infectious Diseases», συμπλήρωμα ψευδαργύρου μείωσε τη διάρκεια του κρυολογήματος από 7 σε 4 ημέρες και μείωσε τον βήχα από 5 σε 2 ημέρες. Βρίσκεται σε τρόφιμα όπως στρείδια, σκούρο κρέας κοτόπουλου, μοσχαρίσιο κρέας, αμύγδαλα και κολοκυθόσποροι

Οι χορτοφάγοι ή όσοι προτιμούν να λαμβάνουν πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, μπορούν να λάβουν τον ψευδάργυρο, τρώγοντας όσπρια, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά ακόμη και μαύρη σοκολάτα.

Γιαούρτι

Σύμφωνα με τον Toby Amidor, MS, RD, CDN, FAND , βραβευμένο ειδικό σε θέματα διατροφής και συγγραφέα των best seller της Wall Street Journal του «The Family Immunity Cookbook», το να έχεις λίγο γιαούρτι στο ψυγείο σου μπορεί να βοηθήσει στο να δώσεις στο σώμα σου κρίσιμα θρεπτικά συστατικά.

«Έχω εφοδιαστεί με μεγάλες μπανιέρες ελληνικού γιαουρτιού γιατί είναι μια φυσική πηγή θρεπτικών συστατικών που τονώνουν το ανοσοποιητικό, όπως πρωτεΐνη, βιταμίνη Β12, σελήνιο και ψευδάργυρο», λέει ο Amidor. «Το ελληνικό γιαούρτι παρέχει επίσης ζωντανές, ενεργές καλλιέργειες που δρουν ως «καλά» βακτήρια στο έντερο και βοηθούν στην προστασία του πεπτικού συστήματος».

Ένα υγιές έντερο είναι απαραίτητο για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό έτοιμο να πολεμήσει όταν έρχεται μια μόλυνση. Κρατήστε το έντερό σας γεμάτο με καλά βακτήρια, έτσι ώστε να μπορεί να νικήσει τα κακά βακτηρίδια όταν μπαίνουν στον γαστρεντερικό σωλήνα. Τα προβιοτικά διατηρούν σε ισορροπία τη χλωρίδα του εντέρου.

♦ Μαύρο τσάι 

Αν και τεχνικά δεν είναι τρόφιμο, η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να βοηθήσει τη γενική υγεία σας, ειδικά κατά την περίοδο της γρίπης.

Ιώσεις του χειμώνα
Oι πολυφαινόλες αντιμετωπίζουν τις ιώσεις του χειμώνα

To πράσινο τσάι περιέχει πολυφαινόλες, οι οποίες είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που αποδεικνύεται ότι βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών. Οι πολυφαινόλες τείνουν να ενεργοποιούν τη σηματοδότηση διαφορετικών οδών στο ανοσοποιητικό σύστημα όταν υπάρχει ένας ξένος ”εισβολέας” για να βοηθήσει το σώμα να ανταποκριθεί με όποιον τρόπο είναι απαραίτητο για να τον καταπολεμήσει.

Είναι σημαντικό να φροντίζετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα ανά πάσα στιγμή, αλλά δίνοντας στο σώμα σας αυτά τα κρίσιμα θρεπτικά συστατικά θα σας βοηθήσει να επιταχύνετε τη διαδικασία ανάρρωσής σας!

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.