fbpx

Είναι πολλοί περισσότεροι από όσοι νομίζεις που αντικρύζουν στον καθρέφτη αραιά και αδύναμα μαλλιά. Πολλοί αναρωτιούνται για το ποια βιταμίνη δυναμώνει τα μαλλιά;  

Μια εμπλουτισμένη διατροφή και σωστή διατροφή σε συνδυασμό με μια καλή ψυχική υγεία θα βοηθήσουν στο πρόβλημα της τριχόπτωσης. Ας δούμε πιο αναλυτικά ποια βιταμίνη δυναμώνει τα μαλλιά!

Bιταμίνες και τριχόπτωση

Ποια βιταμίνη δυναμώνει τα μαλλιά; Δεν είναι μία. Είναι αρκετές.
Η βιοτίνη ως μια βιταμίνη (Β7) του συμπλέγματος, δυναμώνει την αδύναμη και λεπτή τρίχα. Βελτιώνει την ανάπτυξη των μαλλιών και καταπολεμά στη φλεγμονή. Τροφές που περιέχουν μικροποσότητες βιοτίνης είναι: τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα όσπρια, οι κρόκοι των αυγών και οι ξηροί καρποί. 
Αυγά - βιοτίνη

 

Ο χαλκός είναι ένα ιχνοστοιχείο απαραίτητο για τον άνθρωπο και τον σχηματισμό του θύλακα της τρίχας. Συμβάλλει στη διατήρηση του φυσιολογικού συνδετικού ιστού και στο φυσιολογικό χρωματισμό του δέρματος. Οι σημαντικότερες διατροφικές πηγές του είναι το συκώτι, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα θαλασσινά, το καστανό ρύζι, τα μανιτάρια, οι ξηροί καρποί και το κακάο. 

Το μαγνήσιο βοηθά στον σωστό σχηματισμό της τρίχας και στην ανάπτυξη των μαλλιών. Θα το βρείτε στα ψάρια, τα όσπρια, τα δημητριακά, στο καστανό ρύζι και στη μαύρη σοκολάτα.

H βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μας προστατεύει από το οξειδωτικό στρες, που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες, και την πρόωρη γήρανση. Επιπρόσθετα, το σώμα μας  χρειάζεται τη βιταμίνη C για να δημιουργήσει κολλαγόνο, μία πρωτεΐνη κλειδί που αποτελεί τη βάση του ιστού του θύλακα από τον οποίο αναπαράγεται και αναπλάθεται η τρίχα.

Μια ακόμη από τις βιταμίνες της ομάδας Β που είναι ιδανική για υγιή, λαμπερά και πυκνά μαλλιά είναι το φυλλικό οξύ (Β9). Έχει την ικανότητα να πολλαπλασιάζει τα κύτταρα, να ενυδατώνει την τρίχα και να αποτρέπει το γκριζάρισμα της. Πρόκειται για μια βιταμίνη που περιέχεται σε ικανοποιητική ποσότητα στα συμπληρώματα διατροφής. Οι τροφές πλούσιες σε φυλλικό οξύ είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σπαράγγια, μπρόκολο, παντζάρια και καρότα καθώς και τα όσπρια α όπως φασόλια, φακές, αλλά και ο αρακάς.

Μπρόκολο

Ο ψευδάργυρος όπως και το ασβέστιο συμβάλλουν στην ανάπτυξη της υγιούς τρίχας. Πρόσφατα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση της κερατίνης, η οποία αποτελεί τη βασική πρωτεΐνη των μαλλιών).

Τα λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην καταπολέμηση χρόνιων δερματοπαθειών. Η έλλειψή τους θεωρείται η βασική αιτία για τα άτονα, θαμπά μαλλιά. Τροφές που περιέχουν ψευδάργυρο είναι: το μοσχάρι, τα στρείδια, τα ρεβίθια, το μπρόκολο και το κινόα.

Ευεργετικά επίσης αποτελέσματα στην εποχιακή τριχόπτωση έχουν οι βιταμίνες B5 και B6, ενώ τα φυτικά εκχυλίσματα και έλαια δρουν αγγειοδιασταλτικά στο βολβό της τρίχας.

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.