fbpx
Αγγειίτιδα: Φυσική αντιμετώπιση και θεραπεία

Αγγειίτιδα: Φυσική αντιμετώπιση και θεραπεία

Η αγγειίτιδα είναι μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από φλεγμονή των αιμοφόρων αγγείων και μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να καταπολεμηθεί με φυσική αντιμετώπιση. Τα συμπτώματά της περιλαμβάνουν συνήθως κόπωση, πυρετό, ναυτία και αδυναμία.

Μερικές φορές η αγγειίτιδα προκαλεί σοβαρότερες επιπλοκές λόγω του ότι τα ζωτικά όργανα δεν λαμβάνουν αρκετό αίμα. Δεν είναι απολύτως γνωστό γιατί κάποιοι άνθρωποι εμφανίζουν αγγειίτιδα, αλλά οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι αιτίες περιλαμβάνουν κάποιους ιούς, λοιμώξεις ή το ιστορικό χρήσης ορισμένων φαρμάκων.

Αγγειίτιδα: Συμπτώματα

Τα συμπτώματα της αγγειίτιδας εξαρτώνται από τα όργανα που επηρεάζονται και το πόσο έχει εξαπλωθεί η φλεγμονή. Είναι συνηθισμένο τα συμπτώματα της αγγειίτιδας να είναι ήπια στην αρχή. Στη συνέχεια χειροτερεύουν, καθώς αυξάνεται η φλεγμονή και η κατάσταση εξελίσσεται. Μπορεί να είναι δύσκολο για τους ασθενείς να λάβουν γρήγορα μια σωστή διάγνωση, ενώ κάθε περίπτωση αγγειίτιδας είναι λίγο διαφορετική. Ανάλογα με το άτομο, λοιπόν, τα συμπτώματα της αγγειίτιδας μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Συμπτώματα πυρετού, όπως ζάλη, απώλεια όρεξης, κόπωση, εφίδρωση, ναυτία κ.λπ.
  • Απώλεια βάρους ή αλλαγές στο βάρος.
  • Ασυνήθιστες νευρικές αισθήσεις, όπως μούδιασμα, μυρμήγκιασμα, αδυναμία.
  • Γνωστικές αλλαγές, όπως προβλήματα που σχετίζονται με τη διάθεση, σύγχυση, προβλήματα μάθησης κ.λπ.
  • Δερματικό εξάνθημα ή αποχρωματισμό του δέρματος.
  • Πεπτικά προβλήματα, όπως πόνοι στο στομάχι, διάρροια, αιματηρά κόπρανα, ναυτία και έμετος.
  • Καρδιακά προβλήματα, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακή αρρυθμία, στηθάγχη.
  • Προβλήματα στα νεφρά, όπως κατακράτηση υγρών και νεφρική ανεπάρκεια.
  • Μυϊκούς πόνους, πόνους στις αρθρώσεις, φλεγμονώδεις αρθρώσεις, οίδημα και δυσκολία στην κίνηση.
  • Βήχα, δύσπνοια, πόνους στο στήθος και δυσκολία στην άσκηση λόγω δυσκολίας στην αναπνοή.
  • Πληγές στο στόμα ή τα γεννητικά όργανα.
  • Πονοκεφάλους.
  • Προβλήματα με την όραση και πρόκληση επώδυνων, ερεθισμένων ματιών.
  • Σε σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί να αναπτυχθούν απειλητικές για τη ζωή επιπλοκές, που επηρεάζουν την καρδιά, τα νεφρά και τους πνεύμονες, όταν ένα άτομο δεν ανταποκρίνεται στη θεραπεία.
  • Μερικοί άνθρωποι βιώνουν επίσης δευτερογενή προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως φόβο, άγχος, κατάθλιψη, επειδή αισθάνονται συγκλονισμένοι από την κατάστασή τους. Αυτό μπορεί να επιβαρύνει την ποιότητα ζωής, εάν δεν αντιμετωπιστεί.

Αγγειίτιδα και φυσική αντιμετώπιση

  1. Κατάλληλη δίαιτα

Περίπου το 70% του ανοσοποιητικού συστήματος βρίσκεται στον GALT. Ο GALT είναι ο λεμφοειδής ιστός που σχετίζεται με το έντερο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια υγιεινή διατροφή είναι τόσο σημαντική για τον έλεγχο της φλεγμονής και την τροφοδοσία του σώματος με την ενέργεια που χρειάζεται. Συνιστάται τα άτομα με αγγειίτιδα να επισκέπτονται έναν διαιτολόγο, τουλάχιστον στην αρχή, για να μάθουν ποιες διαιτητικές αλλαγές μπορεί να είναι χρήσιμες.

  • Μειώστε ή εξαλείψτε τρόφιμα που μπορεί να είναι δύσκολο να γίνει η πέψη τους και συμβάλλουν σε προβλήματα του εντέρου. Αυτά περιλαμβάνουν τη γλουτένη, την υπερβολική ζάχαρη και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Μπορείτε να ακολουθήσετε αυτή τη δίαιτα για μια χρονική περίοδο προκειμένου να παρακολουθείτε τα συμπτώματά σας και να εντοπίσετε ποια τρόφιμα είναι πιο προβληματικά.
  • Αποφύγετε να τρώτε μεταποιημένα κρέατα και ωμά θαλασσινά. Η κατανάλωσή τους μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες αρνητικών αντιδράσεων σε άτομα με κατεσταλμένο ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Μειώστε την πρόσληψη καφεΐνης, γλυκαντικών ποτών και αλκοόλ, τα οποία μπορούν να επιδεινώσουν τα πεπτικά προβλήματα.
  • Προσπαθήστε να τρώτε ολόκληρα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι / νάτριο, ειδικά εάν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση. Αυξήστε την πρόσληψη ηλεκτρολυτών, όπως το κάλιο και το μαγνήσιο, τρώγοντας τρόφιμα όπως φυλλώδη πράσινα λαχανικά, άλλα μη αμυλούχα, όπως μπρόκολο ή λάχανο, μπανάνες, αβοκάντο, γλυκοπατάτα, αμύγδαλα, γιαούρτι / κεφίρ, μαύρα φασόλια, νερό καρύδας και σπόρους κολοκύθας.
  • Εάν η αγγειίτιδα έχει προκαλέσει διαβήτη, νεφρικά προβλήματα ή νεφρική ανεπάρκεια, τότε μιλήστε με τον γιατρό σας ή έναν διαιτολόγο σχετικά με συγκεκριμένους περιορισμούς όσον αφορά την πρόσληψη υδατανθράκων / σακχάρου, πρωτεΐνης και τροφών που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, επειδή μπορεί να επιδεινώσουν τη νεφρική λειτουργία και την παραγωγή ινσουλίνης.
  1. Συμπληρώματα διατροφής

Τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και τη μείωση των επιπλοκών. Μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε την κόπωση και το άγχος φυσικά. Τα συμπληρώματα περιλαμβάνουν:

  • Ασβέστιο. Όλοι οι ασθενείς που λαμβάνουν πρεδνιζόνη θα πρέπει να λαμβάνουν συμπληρωματική θεραπεία ασβεστίου (1.000-1.200 mg ημερησίως) και βιταμίνης D (800 IU ημερησίως), εκτός αν αντενδείκνυται.
  • Βιταμίνη D. Πολλοί άνθρωποι έχουν ανεπάρκεια βιταμίνης D, η οποία επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα, το σκελετικό σύστημα και την ψυχική υγεία.
  • Βιταμίνες Β. Για να μειώσετε την κόπωση του εγκεφάλου, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β μπορούν να σας βοηθήσουν. Οι περισσότερες πολυβιταμίνες περιέχουν την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα βιταμινών Β.
  • Ξίδι μηλίτη (ACV). Μερικοί επιστήμονες θεωρούν ότι η λήψη ACV βοηθά στη μείωση των πεπτικών προβλημάτων. Είναι επίσης ευεργετική για την αλκαλοποίηση του σώματος και την εξισορρόπηση του pH στο πεπτικό σύστημα.
  • Φυτικά φάρμακα. Αυτά περιλαμβάνουν αντι-ιικά βότανα ή τροφές όπως ακατέργαστο σκόρδο, κουρκούμη, εχινάκεια, καλέντουλα και βότανα προσαρμογόνου, όπως η ασουγκάντα, ο ιερός βασιλικός και τα φαρμακευτικά μανιτάρια. Μια ποικιλία βοτάνων περιέχει αντιφλεγμονώδεις, αντιικές, αντιβακτηριακές και στυπτικές ιδιότητες, που υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και τη λεμφική αποστράγγιση.
  1. Άσκηση και ξεκούραση

Τα περισσότερα άτομα με αγγειίτιδα που δεν αντιμετωπίζουν σοβαρά συμπτώματα μπορούν να εργαστούν κανονικά και να συμμετέχουν σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες, ακόμη και σε μέτρια άσκηση. Η μέτρια δραστηριότητα ‒όπως το περπάτημα ή το τζόκινγκ‒ και η ήπια άσκηση ‒όπως το κολύμπι ή η ποδηλασία‒ μπορεί να βοηθήσουν στη διαχείριση ορισμένων συμπτωμάτων, όπως ο πόνος στις αρθρώσεις και η κατάθλιψη. Ωστόσο, είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή στη δική σας σωματική κατάσταση, επειδή ο καθένας είναι διαφορετικός. Παρόλο που το να είσαι ενεργός είναι χρήσιμο, σίγουρα πρώτη προτεραιότητα είναι η επαρκής ξεκούραση και ο ύπνος. Τα άτομα με αυτοάνοσα προβλήματα υγείας αντιμετωπίζουν συχνά κόπωση και συνήθως χρειάζονται οκτώ ή περισσότερες ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

Διαβάστε περισσότερα για:

 

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.