fbpx

Το άσθμα είναι μια διαδεδομένη πάθηση του αναπνευστικού συστήματος που πλήττει περισσότερο από το 10% του πληθυσμού παγκοσμίως. Η διατροφή είναι πολύ σημαντική, καθώς υπάρχουν τρόφιμα που μπορούν να προκαλέσουν έξαρση των συμπτωμάτων του άσθματος. Ποια είναι αυτά;

Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία για το άσθμα. Όμως, τα περισσότερα άτομα με αυτή την πάθηση έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τις κρίσεις αποτελεσματικά. Ορισμένα τρόφιμα δρουν προστατευτικά όσον αφορά τις κρίσεις άσθματος, ενώ άλλα μπορεί να πυροδοτήσουν ή να επιδεινώσουν τα συμπτώματα.

Τροφές που επιδεινώνουν το άσθμα

Τα περισσότερα από τα παρακάτω τρόφιμα μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα άσθματος, αφού περιέχουν θειώδη άλατα. 

  • Γαλακτοκομικά
  • Γρήγορο φαγητό 
  • Αλκοολούχα ποτά
  • Τουρσί, πίκλες, ελιές
  • Κρεμμύδι και σκόρδο
  • Συσκευασμένοι χυμοί
  • Κατεψυγμένα θαλασσινά 
  • Προτηγανισμένες πατάτες
  • Αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά

Άσθμα και κακή διατροφή

Πολλά προϊόντα στις κατηγορίες αυτές περιέχουν θειώδεις ενώσεις, οι οποίες λειτουργούν ως συντηρητικά και μπορεί να πυροδοτήσουν κρίση άσθματος ή και αναφυλαξία σε άτομα που παρουσιάζουν ευαισθησία. Περίπου με τον ίδιο τρόπο επιδρούν και οι σαλικυλικές ενώσεις που βρίσκονται σε αποξηραμένα και επεξεργασμένα προϊόντα. Πρέπει να αποφεύγονται γενικά όλες οι τροφές που επιδεινώνουν το άσθμα. Τα τρόφιμα στα οποία είμαστε αλλεργικοί, δεν πρέπει να έχουν θέση στη ζωή μας αφού φροντίζουν για την ενεργοποίηση των κρίσεων άσθματος.

Αντιοξειδωτικά και άσθμα

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε εφήβους παρατήρησε μείωση των συμπτωμάτων του άσθματος όταν αυξήθηκε η κατανάλωση θερμίδων που προέρχονταν από ρύζι, ξηρούς καρπούς, άμυλο και λαχανικά. Η έρευνα έδειξε ότι αν αυτά τα αποτελέσματα γενικευτούν και αυξηθεί η κατανάλωση αυτών των τροφίμων, είναι πιθανό να επιτευχθεί σημαντική μείωση στα συμπτώματα του άσθματος. Γνωρίζουμε ότι το οξειδωτικό στρες είναι σημαντικό στην παθοφυσιολογία του άσθματος, συνεισφέροντας αρνητικά στην εμφάνιση και επιδείνωσή του. Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί μέσω αντιοξειδωτικών συστατικών, όπως οι βιταμίνες Ε και C, τα καροτενοειδή, το λυκοπένιο και τα φλαβονοειδή, τα οποία προσλαμβάνουμε από τη διατροφή μέσω των φρούτων και των λαχανικών.

Οι ειδικοί συστήνουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Αυτός μπορεί να περιλαμβάνει την υιοθέτηση υγιεινής διατροφής και άσκησης. Οι διατροφικές αλλαγές και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής έχουν ως στόχο να συμπληρώσουν την υπάρχουσα θεραπεία σας για άσθμα. Ακολουθώντας μια πιο υγιεινή διατροφή μπορεί να βελτιωθεί η κατάστασή σας και να ελαττωθούν οι κρίσεις άσθματος που έχετε. Η υιοθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής μπορεί επίσης να οδηγήσει σε οφέλη όπως είναι η απώλεια βάρους, η χαμηλή χοληστερόλη και η καλή πέψη. Επειδή λοιπόν μερικά τρόφιμα μπορεί να προκαλέσουν συμπτώματα άσθματος και πρέπει να αποφεύγονται, το καλύτερο είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε την εξάλειψη ορισμένων τροφίμων από τη διατροφή σας.

 

 

 

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.