fbpx
Ο ξηρός καρπός που μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Ο ξηρός καρπός που μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου

Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο «Stroke» της Αμερικανικής Εταιρείας Εγκεφαλικού Επεισοδίου (ASA), άνθρωποι που ζούσαν στην Ιαπωνία και έτρωγαν φιστίκια (κατά μέσο όρο 4-5 φιστίκια/ημέρα) είχαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου.

Οι ξηροί καρποί αποτελούν ένα βασικό κομμάτι της διατροφής. Είναι καλή πηγή καλών λιπαρών, πρωτεϊνών, βιταμινών και φυτικών ινών και συμβάλλουν στην καλή καρδιαγγειακή, εγκεφαλική και νευρολογική λειτουργία.

Προηγούμενες μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση φιστικιών με τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας. Αυτή η μελέτη παρέχει τώρα στοιχεία για τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης φιστικιού και της συχνότητας εγκεφαλικού επεισοδίου (ισχαιμικής και αιμορραγικής.

Τα αράπικα φιστίκια δρουν αποτρεπτικά έναντι σοβαρών καρδιαγγειακών συμβάντων, όπως το εγκεφαλικό επεισόδιο και η καρδιαγγειακή νόσος.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία 74.000 ανδρών και γυναικών από την Προοπτική Μελέτη του Κέντρου Δημόσιας Υγείας της Ιαπωνίας, αναφορικά με τον τρόπο ζωής τους, έχοντας συμπεριλάβει ερωτηματολόγιο σχετικά με τη συχνότητα κατανάλωσης φιστικιών καθώς και επιπλέον παράγοντες που σχετίζονται με την υγεία (κάπνισμα, διατροφή, κατανάλωση αλκοόλ, σωματική άσκηση). Η έρευνα διακρίθηκε αρχικά σε δύο φάσεις (1995 και 1998-1999) και διήρκησε 15 περίπου χρόνια αργότερα (μεταξύ 2009-2012, αναλόγως τη χρονιά συμπερίληψης στο πληθυσμιακό δείγμα).

Οι καταμέτρηση των καρδιαγγειακών συμβάντων έγινε μέσα από τα μητρώα 78 νοσοκομείων που συνεργάστηκαν με τους ερευνητές, σύμφωνα με τα οποία στο διάστημα της μελέτης καταγράφηκαν 3.599 εγκεφαλικά επεισόδια (2.223 ισχαιμικά και 1.375 αιμορραγικά) και 849 περιστατικά ισχαιμικής καρδιοπάθειας.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι 4-5 φιστίκια την ημέρα εξασφάλισαν σημαντικά καρδιαγγειακά οφέλη συγκριτικά με όσους δεν τα συμπεριελάμβαναν στη διατροφή τους και ειδικότερα:

  • 13% λιγότερες πιθανότητες καρδιαγγειακής νόσου
  • 20% χαμηλότερο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου
  • 16% χαμηλότερο κίνδυνο οποιουδήποτε εγκεφαλικού επεισοδίου

Η κατανάλωση φιστικιών, τέλος, δεν παρουσίασε συνάφεια με τις πιθανότητες αιμορραγικού εγκεφαλικού επεισοδίου ή ισχαιμικής καρδιοπάθειας μόνο, ενώ δεν παρουσιάστηκαν διαφορές μεταξύ των δύο φύλων.

Άφθονα τα οφέλη των ξηρών καρπών 

Τα φιστίκια είναι άφθονα σε θρεπτικά συστατικά με ευεργετική δράση για την καρδιά όπως μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, μέταλλα, βιταμίνες και φυτικές ίνες που αποσοβούν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο μειώνοντας τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης, της κακής LDL χοληστερόλης και της χρόνιας φλεγμονής, εξηγεί ο Δρ Satoyo Ikehara καθηγητής Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συστήνει την καθημερινή κατανάλωση πέντε μερίδων ανάλατων καρπών, όπου κάθε μερίδα αντιστοιχεί σε δύο κουτάλια της σούπας. Ανάμεσα στους ωφέλιμους καρπούς η Εταιρεία προτάσσει τις ανάλατες εκδοχές των κάσιους, καρυδιών και φουντουκιών.

Πιο αναλυτικά, τα κάσιους παρέχουν σημαντική ποσότητα σιδήρου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Κ, τα καρύδια είναι πλούσια σε α-λινολενικό οξύ, ένα Ω3 λιπαρό οξύ ωφέλιμο για τον εγκέφαλο και τα φουντούκια είναι εξαιρετικά πλούσια σε φυτικές ίνες.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.