Μπορεί τα συμπληρώματα βιταμινών να ενισχύουν τον οργανισμό, ωστόσο τα συμπληρώματα βιταμίνης C και ψευδάργυρου δεν συμβάλλουν στην καταπολέμηση του κορονοϊού, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Πολλοί άνθρωποι έχουν συνηθίσει να παίρνουν τέτοια συμπληρώματα για να ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημά τους κατά των κρυολογημάτων και της γρίπης, αλλά φαίνεται πως στην περίπτωση της λοίμωξης Covid-19 δεν υπάρχει κάποια άξια λόγου προστασία.

Συμπληρώματα βιταμίνης C

Γιατί τα συμπληρώματα βιταμίνης C δεν βοηθούν;

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Καρδιαγγειακής Ιατρικής Μιλίντ Ντεσάι, της Κλινικής Κλίβελαντ στο Οχάιο, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Οpen», τερμάτισαν πρόωρα, έπειτα από δέκα ημέρες, τη δοκιμή τέτοιων συμπληρωμάτων σε 214 μη νοσηλευόμενους ασθενείς Covid-19, με μέση ηλικία τα 45 έτη, επειδή δεν είδαν κάποια άξια λόγου βελτίωση στα συμπτώματά τους. Μάλιστα, στην τυχαιοποιημένη πολυκεντρική κλινική μελέτη χρησιμοποιήθηκε υψηλή δοσολογία ‒8.000 ml‒ βιταμίνης C και 50 ml ψευδάργυρου καθημερινά.

Όσοι ασθενείς δεν έπαιρναν τα συμπληρώματα εμφάνισαν μείωση 50% στα συμπτώματά τους ύστερα από σχεδόν επτά ημέρες (6,7), ενώ όσοι τα έπαιρναν είχαν παρόμοια μείωση ‒50%‒ σε σχεδόν έξι ημέρες. Η διαφορά της μίας ημέρας δεν κρίθηκε σημαντική για να συνεχιστεί η μελέτη.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν διερευνηθεί τα πιθανά οφέλη διαφόρων συμπληρωμάτων κατά της Covid-19. Μόνο στην περίπτωση της βιταμίνης D φαίνεται να υπάρχει κάποιο άξιο λόγου όφελος. Τα χαμηλά επίπεδά της στο σώμα αυξάνουν τον κίνδυνο λοίμωξης από κορονοϊό.

«Τα ευρήματα δείχνουν ότι η θεραπεία, είτε με ψευδάργυρο είτε με ασκορβικό οξύ (βιταμίνη C) ή και με τα δύο μαζί, δεν έχουν επίπτωση στα συμπτώματα του κορονοϊού SARSCoV-2 και δεν μειώνουν σημαντικά τη διάρκειά τους», συμπέραναν οι ερευνητές.

Τα οφέλη των διατροφικών συμπληρωμάτων

Ορισμένα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να βοηθήσουν στη λήψη βασικών θρεπτικών συστατικών. Ωστόσο, δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα τρόφιμα, που είναι σημαντικά για μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή. Υπάρχουν συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βελτιώσουν τη συνολική υγεία και να βοηθήσουν στη διαχείριση προβλημάτων, όπως:

  • Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα βοηθούν άτομα με καρδιακές παθήσεις.
  • Το φολικό οξύ μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων γενετικών ανωμαλιών.
  • Το ασβέστιο και η βιταμίνη D βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των οστών και στη μείωση της φθοράς τους.
  • Ένας συνδυασμός βιταμινών C και E, ψευδάργυρου, χαλκού, λουτεΐνης και ζεαξανθίνης μπορεί να επιβραδύνει την απώλεια της όρασης σε άτομα με εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας που έχει σχέση με την ηλικία.

Με πληροφορίες από: AΠΕ ΜΠΕ