Ο «ανήσυχος» ύπνος μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την υγεία

Ο «ανήσυχος» ύπνος μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την υγεία

Ο «ανήσυχος» ύπνος κατά τη διάρκεια της νύχτας δεν προκαλεί μόνο αίσθημα κόπωσης ή γκρίνια. Μπορεί να δημιουργήσει σημαντικότερα προβλήματα στην υγεία, που συνήθως σχετίζονται με την καρδιά.

Στην πραγματικότητα, ο «ανήσυχος» ύπνος μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες διαφόρων καρδιαγγειακών παθήσεων ή και πρόωρου θανάτου. Σύμφωνα με διάφορες έρευνες της Αμερικανικής Ακαδημίας Ιατρικής του ύπνου, οι γυναίκες πλήττονται περισσότερο από τα αποτελέσματα ενός κακού ύπνου συγκριτικά με τους άνδρες.

Η διακοπή του νυχτερινού ύπνου συνήθως προκαλείται από κάποιον θόρυβο, κάποιον ξαφνικό σωματικό πόνο, εργασιακό άγχος, διακοπή στην αναπνοή ή αλλαγή στη θερμοκρασία. Μπορεί το εκάστοτε ξύπνημα να είναι σύντομο, ωστόσο ενδεχομένως να επηρεάσει αρνητικά την υγεία σας. Οι διαταραχές του ύπνου, εκτός του ότι επηρεάζουν την ευεξία και σωματική υγεία του ανθρώπου, έχουν και αντίκτυπο στην ψυχική του υγεία.

Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από την παρακολούθηση ανθρώπων μέσα από οθόνες ύπνου. Συνολικά, παρακολουθήθηκαν 8.000 άνδρες και γυναίκες για περισσότερα από έξι χρόνια.

Οι γυναίκες που βίωναν περισσότερες νυχτερινές διαταραχές ύπνου για μεγάλο χρονικό διάστημα είχαν σχεδόν διπλάσιο κίνδυνο να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις σε σύγκριση με τις γυναίκες που κοιμούνταν πιο ήπια. Ενώ, άνδρες με συχνότερες διαταραχές κατά τη διάρκεια του νυχτερινού ύπνου είχαν περίπου 25% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν νωρίς από καρδιακές παθήσεις σε σύγκριση με τους άνδρες που είχαν πιο υγιή ύπνο, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την καρδιά, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, αποκομίζουν όσοι κοιμούνται από έξι έως και οκτώ ώρες κάθε βράδυ, καθώς ο ύπνος για λιγότερες από έξι αλλά και περισσότερες από οκτώ ώρες φάνηκε να συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου ή εγκεφαλικού.

Ο περιορισμός του αλκοόλ, της καφεΐνης και των μεγάλων γευμάτων πριν από τον ύπνο θα σας βοηθήσει επίσης να κοιμάστε καλύτερα, επισήμαναν οι ειδικοί.

Βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις του «ανήσυχου» ύπνου στην υγεία:

  1. Κυκλοθυμία
  2. Ευερεθιστότητα
  3. Απώλεια της μνήμης
  4. Δυσκολία στη συγκέντρωση
  5. Μειωμένη γνωστική λειτουργία
  6. Μειωμένη ή καθόλου ενσυναίσθηση
  7. Αυξημένος κίνδυνος για καρδιακές, εγκεφαλικές ή ψυχολογικές νόσους

Μάλλον ήρθε ο καιρός να πάρουμε τον ύπνο μας λίγο σοβαρότερα!

*Η μελέτη και το άρθρο δημοσιεύτηκαν στις 20 Απριλίου στο «European Heart Journal» 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.