fbpx

Τα εκκολπώματα είναι προεκβολές του βλεννογόνου του παχέος εντέρου. Tαχίνι και εκκολπώματα: Ανακαλύψτε ποιες τροφές θα πρέπει να αποφεύγετε όταν αντιμετωπίζετε αυτό το πρόβλημα.

Τα εκκολπώματα μοιάζουν με τρύπες τυριού και δημιουργούνται κατά το σφίξιμο στη διάρκεια της κένωσης, ιδίως όταν υπάρχει δυσκοιλιότητα.

Διαβάστε σπιτικές θεραπείες για τη δυσκοιλιότητα

Τα εκκολπώματα συνήθως εμφανίζονται στις μεγαλύτερες ηλικίες. Το 10% των ανθρώπων πάνω από τα 40 έτη και το 50% των ανθρώπων πάνω από τα 60 έτη έχουν εκκολπώματα στο παχύ έντερο.

Εκκολπώματα και συμπτώματα

  • Πυρετός
  • Δυσκοιλιότητα ή διάρροια
  • Ναυτία και τάση προς έμετο
  • Πόνος στο αριστερό μέρος της κοιλιάς

Εκκολπώματα – Διάγνωση και αντιμετώπιση

Η διάγνωση πραγματοποιείται με κολονοσκόπηση ή αξονική κολονογραφία. Αν διαγνωστείτε με εκκολπώματα θα πρέπει να ακολουθήσετε μία συγκεκριμένη διατροφή προκειμένου να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων και επιπλοκών.

Θα πρέπει να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με φυτικές ίνες. Πηγές φυτικών ινών είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, ο αρακάς και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Επιπλέον αναγκαία είναι η επαρκής κατανάλωση υγρών. Με τον όρο υγρά εννοούμε νερό, χυμούς και σούπες και η λήψη θα πρέπει να αφορά τα 1,5 -2 λίτρα ημερησίως. Τα υγρά προσθέτουν όγκο στα κόπρανα, καθιστώντας ευκολότερες τις κινήσεις του εντέρου. Τέλος, απαραίτητη είναι η καθημερινή λήψη γαλακτοκομικών όπως το κεφίρ και το παραδοσιακό γιαούρτι γιατί έχουν φιλικά βακτήρια προς το έντερο που ισορροπούν την κινητικότητά του.

Τροφές με φυτικές ίνες – Ποιες είναι

Tαχίνι και εκκολπώματα

Tαχίνι και εκκολπώματα

Οι ξηροί καρποί είναι καλό να αποφεύγονται όταν υπάρχει ένδειξη ενεργού εκκολπωματίτιδας ή όταν έχει προηγηθεί εκκολπωματίτιδα. Εναλλακτική λύση είναι τα βούτυρα των ξηρών καρπών όπως το ταχίνι, το αμυγδαλοβούτυρο κτλ.

Το ταχίνι είναι ένα φυσικό προϊόν το οποίο αποτελείται από 100% αλεσμένο σουσάμι που ψήνεται είτε αποφλοιωμένο είτε με το φλοιό του (ολικής άλεσης) και έπειτα αλέθεται. Εξαιτίας των πολύτιμων θρεπτικών συστατικών του, έχει χαρακτηριστεί και ως υπερτροφή. Η κατανάλωση ταχινιού στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής μπορεί να συμβάλλει στην πρόσληψη πρωτεϊνών, βιταμινών του συμπλέγματος Β, ασβεστίου, μαγνησίου, ψευδαργύρου, φωσφόρου και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.

Εκτός από τις πρωτεΐνες, το ταχίνι προσφέρει στον οργανισμό και μία καλή ποσότητα φυτικών ινών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.

Εκκολπώματα – Τροφές που απαγορεύονται

  • Μην πίνετε χυμούς φρούτων που περιέχουν την σάρκα φρούτων και να βεβαιώνεστε πάντα ότι όλα τα λαχανικά που καταναλώνετε είναι καλά μαγειρεμένα.
  • Θα πρέπει επίσης να αποφεύγετε όλα τα ωμά φρούτα, εκτός από τα ροδάκινα, τα αβοκάντο, το πεπόνι και τις μπανάνες.

Εxtra tip: Βελτίωσε τη θέση σου στη λεκάνη της τουαλέτας βάζοντας ένα σκαμνάκι κάτω απο τα πόδια ώστε να σηκωθούν τα γόνατα και να σχηματίσεις γωνία 30ομε τον κορμό. Έτσι βοηθάς την διέλευση των κοπράνων από το σιγμοειδές.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.