fbpx
Ποια φρούτα απαγορεύονται στους διαβητικούς;

Ποια φρούτα απαγορεύονται στους διαβητικούς;

Τα φρούτα είναι απαραίτητα στη διατροφή χάρη στην πληθώρα θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό. Ωστόσο, μια παράμετρος που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους οι διαβητικοί είναι η περιεκτικότητα κάθε φρούτου σε σάκχαρα. Ποια φρούτα απαγορεύονται στους διαβητικούς;

Όλα τα φρούτα έχουν ζάχαρη αλλά δεν έχουν όλα την ίδια ποσότητα. Σε αυτό το άρθρο θα αναδείξουμε τη λίστα με τα κατάλληλα και ακατάλληλα φρούτα για τους διαβητικούς. 

Επέλεξε φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI).

Ο γλυκαιμικός δείκτης (GI) σου λέει πόσο γρήγορα τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες επηρεάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου όταν τρώγονται μόνες

Όσο πιο μικρός είναι ο δείκτης του τροφίμου, τόσο πιο αργά αυξάνεται η γλυκόζη στο αίμα. Αυτό οδηγεί στο αίσθημα του κορεσμού για περισσότερο χρονικό διάστημα και στη μείωση της έντονης επιθυμίας για κατανάλωση γλυκών.

Διαβήτης και φρούτα

Τα φρούτα που δεν αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι όσα δείχνουν από 55 και κάτω τον γλυκαιμικό τους δείκτη. Ας δούμε μερικά με χαμηλό GI:

  • κεράσια με 20 GI
  • γκρέιπφρουτ με 25 GI
  • βερίκοκα με 32 GI
  • αχλάδια και μήλα με 39 GI
  • πορτοκάλια με 40 GI
  • δαμάσκηνα με 40 GI
  • φράουλες με 41 GI
  • ροδάκινα με 42 GI

Φρούτα που επιτρέπονται με μέτρο στους διαβητικούς – Γλυκαιμικός δείκτης 56-69

  • σύκο
  • πεπόνι
  • ανανάς
  • παπάγια

Φρούτα που δεν επιτρέπονται στους διαβητικούς – Γλυκαιμικός δείκτης πάνω από 70

  • σταφύλι
  • χουρμάς
  • μπανάνα
  • καρπούζι

Τα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη (τύπου Ι και τύπου ΙΙ) μπορούν να καταναλώνουν όλα τα είδη των φρούτων αρκεί να τα καταναλώνουν στις συνιστώμενες ποσότητες, να τα κατανέμουν σωστά κατά τη διάρκεια της ημέρας και να υπολογίζουν την ποσότητα των υδατανθράκων ανάλογα με το σχήμα της θεραπευτικής αγωγής που ακολουθούν.

Δεν χρειάζεται να τρώτε μόνο τα ξινά, όπως το ξινόμηλο και το γκρέιπφρουτ. Μπορείτε να φάτε όποια θέλετε, αρκεί να έχουν μέτριο μέγεθος και μέση ωρίμανση. Να προτιμάτε τα φρούτα εποχής και να τα καταναλώνετε με την φλούδα τους (όταν αυτό είναι εφικτό) για να μην χάνετε τις φυτικές ίνες τους. Να αποφεύγετε την συχνή κατανάλωση της μπανάνας, του καρπουζιού και του σταφυλιού. 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.