Ένα από τα βασικά συμπτώματα της μετάβασης στην εμμηνόπαυση είναι η διαταραχή του ύπνου. Κατά τη διάρκεια της νύχτας πολλές γυναίκες παραπονιούνται πως ταλαιπωρούνται από εξάψεις και αϋπνία. Κι όμως, υπάρχουν φυσικά «αντίδοτα», τα οποία προσφέρουν φυσική θεραπεία. 

Ως εμμηνόπαυση χαρακτηρίζεται η οριστική διακοπή της εμμήνου ρύσεως. Συνήθως διακόπτεται μετά τα 50 έτη της γυναίκας, οπότε το σώμα της σταματά να παράγει αναπαραγωγικές ορμόνες, οιστρογόνα και προγεστερόνη.

Εξάψεις τη νύχτα 

Τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης δεν είναι ίδια για όλες τις γυναίκες. Υπολογίζεται ότι περίπου δύο στις δέκα δεν αισθάνονται εξάψεις. Το 20% αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, ενώ οι υπόλοιπες έχουν εξάψεις οι οποίες είναι μεν ενοχλητικές, αλλά υποφερτές. Συνήθως γίνονται εντονότερες λίγες μέρες πριν από τη διακοπή της εμμήνου ρύσεως και καταπραΰνονται σιγά σιγά με το πέρασμα του χρόνου. Οι καπνίστριες και οι παχύσαρκες γυναίκες συνήθως υποφέρουν περισσότερο.

Εμμηνόπαυση: Γυναίκα αισθάνεται εξάψεις

Συμπτώματα εμμηνόπαυσης

Εξάψεις τη νύχτα και βότανα 

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να ανακουφιστείτε από τις εξάψεις αν ακολουθήσετε τις παρακάτω φυσικές θεραπείες. Δοκιμάστε καθημερινά τα φυσικά «αντίδοτα» λίγο πριν πάτε για ύπνο.

  1. Ζεστό νερό και μέλι: Το μέλι είναι γεμάτο απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τα οποία συμβάλλουν στη μείωση των νυχτερινών εξάψεων.
  2. Τσάι με γαρίφαλο: Το συγκεκριμένο είδος τσαγιού μειώνει την ένταση των εξάψεων που προκαλούνται από την εμμηνόπαυση.
  3. Πράσινο τσάι: Το πράσινο τσάι είναι ένα από τα πιο συνιστώμενα ροφήματα, καθώς περιέχει πολυφαινόλες και φυτοοιστρογόνα, που βοηθούν την υγεία. Μειώνει τόσο τις εξάψεις όσο και τις αϋπνία.
  4. Τσάι με φασκόμηλο: Πρόκειται για το κατεξοχήν βότανο κατά της εφίδρωσης. Το φασκόμηλο χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στην εμμηνόπαυση.
  5. Έλαιο νυχτολούλουδου: Το έλαιο νυχτολούλουδου είναι μια από τις πιο δημοφιλείς θεραπείες για τις εμμηνοπαυσιακές αλλαγές. Εκτός από τις εξάψεις, βοηθά και στις απότομες εναλλαγές της διάθεσης. Απολαύστε ένα φλιτζάνι του καφέ λίγο πριν πάτε για ύπνο.
  6. Τζίντζερ: Το τζίντζερ συμβάλλει στη μείωση των πονοκεφάλων, ενώ παράλληλα ηρεμεί τα νεύρα.

Διατροφή και άσκηση 

Η καλή διατροφή κατέχει εξέχοντα ρόλο και στην εμμηνόπαυση. Μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, όσπρια, δημητριακά και ξηρούς καρπούς συμβάλλει ποικιλοτρόπως, καθώς πρόκειται για τροφές με φυτοστερόλες, που έχουν ορμονορυθμιστικές ιδιότητες.

Κατά τη διάρκεια της προ-εμμηνόπαυσης αλλά και μετά είναι σημαντικό να διατηρούμε το σώμα υγιές. Η γιόγκα είναι ένας εναλλακτικός τρόπος γυμναστικής, ο οποίος βοηθάει το σώμα στην προσαρμογή των ορμονικών αλλαγών. Επίσης έχει αποδειχτεί ότι συμβάλλει δραστικά στη μείωση των νυχτερινών εξάψεων. Παράλληλα, ενισχύει τη σεξουαλική επιθυμία και περιορίζει το αίσθημα της πείνας.

Πληροφορίες: ncbi.nlm.nih.gov, medicalnewstoday.com, verywellhealth.com

Διαβάστε περισσότερα: