fbpx
Πόσες ώρες ύπνου είναι ιδανικές από τη μέση έως την τρίτη ηλικία

Πόσες ώρες ύπνου είναι ιδανικές από τη μέση έως την τρίτη ηλικία

Επτά ώρες ύπνου είναι ιδανικές κάθε βράδυ από τη μέση έως την τρίτη ηλικία, σύμφωνα με έρευνα.

Η μελέτη σε σχεδόν 500.000 ενήλικες ηλικίας μεταξύ 38 και 73 ετών διαπίστωσε ότι τόσο ο πολύς όσο και ο πολύ λίγος ύπνος συνδέονται με χειρότερη γνωστική απόδοση και ψυχική υγεία, συμπεριλαμβανομένου του άγχους και της κατάθλιψης.

Η σταθερή ποσότητα ύπνου φάνηκε επίσης να είναι ευεργετική, σύμφωνα με τον Guardian.

Η καθηγήτρια Barbara Sahakian, από το τμήμα ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου του Cambridge, είπε:

«Για κάθε ώρα που απομακρύνεσαι από τις επτά ώρες ύπνου χειροτερεύεις. Είναι πολύ σαφές ότι οι διεργασίες που συμβαίνουν στον εγκέφαλό μας κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι πολύ σημαντικές για τη διατήρηση της σωματικής και ψυχικής μας υγείας».

Ο καλός βραδινός ύπνος, πρόσθεσε, ήταν σημαντικός σε όλα τα στάδια της ζωής, αλλά κυρίως ενώ οι άνθρωποι γερνάνε. «Νομίζω ότι είναι εξίσου σημαντικό με την άσκηση», δήλωσε.

Ένας πιθανός λόγος για τη σχέση μεταξύ του ανεπαρκούς ύπνου και της γνωστικής έκπτωσης μπορεί να είναι η διαταραχή του βραδέως ή βαθύ ύπνου, που έχει αποδειχθεί ότι είναι σημαντικός για την εδραίωση της μνήμης.

Η έλλειψη βαθύ ύπνου θα μπορούσε επίσης να εμποδίσει τον εγκέφαλο να καθαρίσει αποτελεσματικά τις τοξίνες.

Πόσες ώρες ύπνου είναι ιδανικές – Τι διαπίστωσε η μελέτη

Πόσες ώρες ύπνου είναι ιδανικές από τη μέση έως την τρίτη ηλικία

Η μελέτη, η οποία χρησιμοποίησε δεδομένα από τη Biobank του Ηνωμένου Βασιλείου, περιλάμβανε απεικόνιση εγκεφάλου και γενετικά δεδομένα για σχεδόν 40.000 από τους συμμετέχοντες στη μελέτη για τις ιδανικές ώρες ύπνου.

Διαπίστωσε ότι η περιοχή του εγκεφάλου που επηρεαζόταν περισσότερο από τον ύπνο ήταν η περιοχή που περιέχει τον ιππόκαμπο, το κέντρο μνήμης του εγκεφάλου, με πολύ ή πολύ λίγο ύπνο που συνδέεται με μικρότερο όγκο εγκεφάλου.

Η ανάλυση διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι με επτά ώρες ύπνου τη νύχτα είχαν καλύτερες επιδόσεις κατά μέσο όρο σε γνωστικά τεστ για την ταχύτητα επεξεργασίας, την οπτική προσοχή, τη μνήμη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Ωστόσο, το έργο δεν μπόρεσε να αποδείξει μια αιτιώδη σχέση και η σχέση μεταξύ του ύπνου και ορισμένων εγκεφαλικών διαταραχών είναι πολύπλοκη. Για παράδειγμα, τα ασυνήθιστα μοτίβα ύπνου και η αϋπνία είναι ένα κοινό σύμπτωμα σε άτομα με άνοια.

Οι επιστήμονες είναι λιγότερο σαφείς σχετικά με το γιατί το να περνάς οκτώ ή περισσότερες ώρες στο κρεβάτι μπορεί να προκαλέσει προβλήματα.

Μια εξήγηση είναι ότι οι άνθρωποι που έχουν κακή ποιότητα ύπνου τείνουν να κοιμούνται περισσότερο – ή προσπαθούν να κοιμηθούν – επειδή αισθάνονται κουρασμένοι.

«Δεν καταλαβαίνουμε πραγματικά γιατί ο περισσότερος ύπνος θα ήταν πρόβλημα», είπε ο Sahakian.

Ο καθηγητής Jianfeng Feng, από το Πανεπιστήμιο Fudan στη Σαγκάη, δήλωσε:

«Αν και δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι ο πολύ λίγος ή πολύς ύπνος προκαλεί γνωστικά προβλήματα, η ανάλυσή μας φαίνεται να υποστηρίζει αυτήν την ιδέα.

«Οι λόγοι για τους οποίους οι ηλικιωμένοι έχουν χειρότερης ποιότητας ύπνο φαίνεται να είναι περίπλοκοι, επηρεασμένοι από έναν συνδυασμό της γενετικής μας σύνθεσης και της δομής του εγκεφάλου μας».

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.