fbpx
Καρύδια: 5+1 μοναδικά οφέλη για την υγεία

Καρύδια: 5+1 μοναδικά οφέλη για την υγεία

Τα καρύδια περιέχουν πολλά και σημαντικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη υγεία.

Ήξερες ότι τα καρύδια με το σχήμα που θυμίζει ανθρώπινο εγκέφαλο βελτιώνουν τη μνήμη; 

Αυτό συμβαίνει γιατί συμβάλλουν στην ανάπτυξη περισσότερων από τριάντα νευροδιαβιβαστών για την εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σκράντον στην Πενσιλβάνια 7 καρύδια την ημέρα προστατεύουν από ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων υγείας.

Ειδικότερα: 

→Περιορίζουν τον κίνδυνο εμφράγματος

→Μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου 

→Επιβραδύνουν και περιορίζουν την απώλεια οστικής μάζας

→Ελαχιστοποιούν την ολική και την κακή LDL χοληστερόλη στο αίμα

Τα πλεονεκτήματα μεγιστοποιούνται όταν τα καρύδια καταναλώνονται ωμά

Στο πλαίσιο της έρευνάς, οι επιστήμονες εξέτασαν την περιεκτικότητα διαφόρων ειδών ξηρών καρπών με κέλυφος σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα καρύδια κατατάσσονται πάνω από τα φιστίκια, τα αμύγδαλα, τα καρύδια πεκάν και τους άλλους ξηρούς καρπούς, καθώς περιέχουν διπλάσιο επίπεδο αντιοξειδωτικών πολυφαινολών, βοηθώντας το σώμα να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν ασθένειες.

«Η πρότασή μας είναι ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να τρώνε 7 καρύδια την ημέρα. Εκείνοι που τρώνε μόνο επτά καρύδια την ημέρα καταναλώνουν 3,7 mg περισσότερο βιταμίνης Ε, 5 γραμμάρια περισσότερες φυτικές ίνες, 73 mg περισσότερο ασβέστιο, 95 mg περισσότερο μαγνήσιο, 157 mg λιγότερο νάτριο και 260 mg περισσότερο κάλιο», εξηγεί ο επικεφαλής της έρευνας, Τζο Βίνσον.

γυναίκα τρώει καρύδια

Kαρύδια – Δείτε γιατί αξίζει να τα συμπεριλάβετε στην διατροφή:

1. Θρεπτικά συστατικά 

Τα καρύδια αποτελούν πλούσια πηγή ενέργειας χάρη στα πολλαπλά θρεπτικά συστατικά που περιέχουν (μέταλλα, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και πολυ-φαινολικές ενώσεις).

2. Ω3 λιπαρά οξέρα 

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα Ω3 λιπαρά οξέα, λόγω της αντι-φλεγμονώδους δράσης τους, συμβάλλουν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης, του κινδύνου της στεφανιαίας νόσου, καθώς στην προστασία από καρκίνο του μαστού, του παχέος εντέρου και του προστάτη.

Τα Ω3 λιπαρά οξέα ρίχνουν κατακόρυφα την πίεση

3. Καλή χοληστερόλη

Είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (περίπου 72%), όπως το ελαϊκό οξύ, ενώ είναι μια από τις καλύτερες πηγές ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, όπως το λινολεϊκό οξύ, το α-λινολενικό οξύ και το αραχιδονικό οξύ. Η τακτική κατανάλωση καρυδιών στο πλαίσιο ισορροπημένης διατροφής μειώνει την LDL («κακή χοληστερόλη») και αυξάνει την HDL («καλή χοληστερόλη»).

4. Πλούσια πηγή μετάλλων

Επίσης, είναι πολύ πλούσια πηγή μετάλλων, όπως μαγγάνιο, χαλκός, κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και σελήνιο. Ο χαλκός είναι ένας συμπληρωματικός παράγοντας για πολλά ζωτικής σημασίας ένζυμα. Ο ψευδάργυρος συμβάλλει σε άλλα ένζυμα που ρυθμίζουν την σωματική αύξηση και ανάπτυξη, την παραγωγή σπέρματος, την πέψη και τη σύνθεση νουκλεϊκών οξέων. Το σελήνιο με τη σειρά του λειτουργεί ως συμπληρωματικός παράγοντας για την παραγωγή αντιοξειδωτικών ενζύμων, όπως η γλουταθειόνη.

Εναλλακτική θεραπεία με έλαιο καρύδας

5. Καρυδέλαιο 

Το καρυδέλαιο (juglans regia) είναι η πηγή περιποίησης δέρματος που δεν ήξερες ότι χρειαζόσουν.

Παρουσιάζει εξαιρετικές στυπτικές ιδιότητες. Εφαρμόζεται τοπικά και προστατεύει το δέρμα από την ξηρότητα.

καρυδέλαιο

Μελέτες δείχνουν ότι προάγει την καλύτερη υγεία του δέρματος, βοηθά στην ταχύτερη επούλωση των πληγών και στη θεραπεία ορισμένων δερματικών παθήσεων, όπως το έκζεμα.

Τροφές που επηρεάζουν το έκζεμα

Επίσης είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και Ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία, σύμφωνα με έρευνες, μαλακώνουν το δέρμα. Τα καρύδια έχουν επίσης σημαντική ποσότητα βιταμίνης Β5, η οποία προσφέρει αντιφλεγμονώδη, ενυδατικά και επανορθωτικά οφέλη. Περιέχει επίσης υψηλά επίπεδα λινολενικού και ελαϊκού οξέος, και ως εκ τούτου παρέχει ενυδατικά και επανορθωτικά οφέλη στην επιδερμίδα.

Το λάδι καρυδιάς είναι ένα ασφαλές και αποτελεσματικό συστατικό που  λειτουργεί για τους περισσότερους τύπους δέρματος. Βέβαια οι ειδικοί προτείνουν σε όσους έχουν λιπαρό δέρμα ή ακμή να προχωρήσουν με προσοχή, καθώς το ελαϊκό οξύ που βρίσκεται στο λάδι καρυδιάς μπορεί να φράξει τους πόρους και να προκαλέσει σπασίματα.

Το πότε και το πώς να εφαρμόσετε ένα προϊόν εξαρτάται από τη σύνθεση, αλλά γενικά θα πρέπει  να εφαρμόζετε τα λάδια μετά την ενυδατική κρέμα, ως το τελευταίο βήμα στην νυχτερινή σας ρουτίνα ή πριν το αντηλιακό σας το πρωί. Προτείνουμε να ελέγξετε τις οδηγίες ενός προϊόντος για να είστε σίγουροι στην τοποθέτησή του.

Καρύδια – Θερμίδες

Πόσες θερμίδες έχουν τα καρύδια; Μπορούμε να φάμε όσα θέλουμε ή θέλει μέτρο;

Όταν καταναλώνονται με μέτρο, μπορούν να ωφελήσουν ιδιαίτερα τον οργανισμό.

καρύδια καρύδια

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.