fbpx
Διατροφή για ουρικό οξύ – Τι επιτρέπεται και τι όχι

Διατροφή για ουρικό οξύ – Τι επιτρέπεται και τι όχι

Η διατροφή για ουρικό οξύ μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό των ανεπιθύμητων συμπτωμάτων που επιφέρουν οι αυξημένες τιμές του, αλλά και την μείωση του ίδιο του ουρικού οξέος.

Η ουρική αρθρίτιδα είναι μια επώδυνη μορφή αρθρίτιδας που προκαλείται όταν συσσωρεύονται υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος, σχηματίζοντας κρυστάλλους στις αρθρώσεις. Το σώμα παράγει ουρικό οξύ αφού διασπάσει μια ουσία που ονομάζεται πουρίνη, η οποία βρίσκεται σε πολλά τρόφιμα. Η διατροφή για ουρικό οξύ στηρίζεται κυρίως στην μείωση της ποσότητας πουρινών που τρώτε. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ενώ αυτό που τρώμε μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα του ουρικού οξέος στο σώμα, τα αποτελέσματα είναι μικρά σε σύγκριση με τα φάρμακα.

Κανένα συγκεκριμένο σχέδιο δεν θα αποτρέψει εντελώς τα συμπτώματα της ουρικής αρθρίτιδα;, αλλά η σωστή διατροφή για ουρικού οξύ θα βοηθήσει:

  • Στην απόκτηση υγιούς βάρους
  • Στην ρύθμιση μιας καλής δίαιτας
  • Στον περιορισμό των πουρινών
  • Στον έλεγχο των επιπέδων ουρικού οξέος

Διατροφή για ουρικό οξύ – Τροφές που απαγορεύονται

Αν έχετε υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος πρέπει να μείνετε μακρυά από τροφές με υψηλά επίπεδα πουρινών τα οποία περιλαμβάνουν:

  • Μπύρα και ποτά από κριθάρι (όπως βότκα και ουίσκι)
  • Κόκκινο κρέας, αρνί και χοιρινό
  • Κρέατα από διάφορα όργανα, όπως συκώτι, νεφρά και αδενικά κρέατα όπως ο θύμος αδένας ή το πάγκρεας
  • Θαλασσινά, ειδικά οστρακοειδή όπως γαρίδες, αστακούς, μύδια, αντσούγιες και σαρδέλες
  • Προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, όπως σόδα και μερικούς χυμούς, δημητριακά, παγωτά, γλυκά και fast food

Διατροφή για ουρικού οξύ – Οι καλύτερες τροφές

Διατροφικές επιλογές χαμηλής περιεκτικότητας σε πουρίνες περιλαμβάνουν:

  • Προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, όπως γιαούρτι και αποβουτυρωμένο γάλα
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά
  • Ξηροί καρποί, φυστικοβούτυρο και σπόροι
  • Ελαιόλαδο
  • Πατάτες, ρύζι, ψωμί και ζυμαρικά
  • Αυγά (με μέτρο)
  • Ψάρι, κοτόπουλο
  • Λαχανικά: Μπορεί να δείτε ότι λαχανικά όπως το σπανάκι και τα σπαράγγια βρίσκονται στη λίστα τροφίμων με υψηλά επίπεδα πουρινών, αλλά μελέτες δείχνουν ότι δεν αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης ουρικής αρθρίτιδας.

Τι μπορείτε να πιείτε εάν έχετε υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος;

Τα τρόφιμα δεν είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να επηρεάσει το ουρικό οξύ, αλλά σημαντικό ρόλο παίζουν και τα ποτά.

Είναι καλή ιδέα να πίνετε πολλά υγρά – 8 έως 16 ποτήρια την ημέρα. Τουλάχιστον τα μισά ποτήρια πρέπει να είναι νερό. Η βιταμίνη C στα πορτοκάλια μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του ουρικού οξέος, αλλά μελέτες δείχνουν επίσης ότι η υψηλή φρουκτόζη που περιέχουν μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ουρικού οξέος, γι ‘αυτό να πίνετε με μέτρο. Ο καφές μπορεί επίσης να μειώσει το ουρικό οξύ, αρκεί να μην το παρακάνετε.

Μείνετε μακριά από ζαχαρούχα ποτά και συσκευασμένους χυμούς φρούτων. Ίσως χρειαστεί επίσης να περιορίσετε ή να αποφύγετε το αλκοόλ. Συζητήστε με το γιατρό σας για να μάθετε τι είναι κατάλληλο για εσάς. Ενώ η υγιεινή διατροφή για ουρικό οξύ μπορεί να σας βοηθήσει να το ελέγξετε, μπορεί να χρειαστείτε ακόμη φάρμακα για να περιορίσεται εντελώς τα ανεπιθύματα συμπτώματά του. Συζητήστε με το γιατρό σας για όλες τις επιλογές θεραπείας.
× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.