fbpx
Περπάτημα και αδυνάτισμα – Γυμναστείτε άφοβα στο κρύο

Περπάτημα και αδυνάτισμα – Γυμναστείτε άφοβα στο κρύο

Το περπάτημα αποτελεί έναν από τους πιο απλούστερους τρόπους άσκησης. Η συχνότητα του καθορίζει το βάρος που θα χάσετε, για το λόγο αυτό αφήστε στην άκρη το άγχος για τον κρύο καιρό και ξεκινήστε!

Το περπάτημα εκτός από την απώλεια βάρους συμβάλλει στην τόνωση των μυών και στη βελτίωση της ροής του αίματος.

Περπάτημα και αδυνάτισμα – Θερμίδες

Ο αριθμός των θερμίδων που καίτε καθορίζεται από τον ρυθμό με τον οποίο δίνετε στον βηματισμό σας. Κατά μέσο όρο, με μια ταχύτητα βαδίσματος στα 6,4 χλμ/ώρα μπορείτε να κάψετε περίπου 400 θερμίδες ανά ώρα.

Στην ουσία το περπάτημα αναγκάζει το σώμα μας να κάψει το λίπος. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο μειώνεται το βάρος του σώματος, αλλά χάνεται και το περιττό λίπος.  Αν αφιερώσετε 30 λεπτά στο περπάτημα (βάδην) είναι πολύ πιθανό να κάψετε 150 θερμίδες. Για να χάσετε μισό κιλό την εβδομάδα, θα πρέπει συνολικά να χαθούν 3.500 θερμίδες ή 500 θερμίδες την ημέρα, δηλαδή 1,5 περίπου ώρα περπάτημα την ημέρα. Στα 30 λεπτά περπατήματος διανύετε περίπου 2,5 με 3,2 χλμ.

Μπορεί να σας φαίνονται λίγες, αλλά οι θερμίδες αυτές καίγονται μόνο από το περπάτημα. Αν ακολουθήσετε και μια υγιεινή διατροφή χωρίς λιπαρά, αναψυκτικά, ζάχαρη και αλάτι τότε θα μπορέσετε να χάσετε ακόμη περισσότερες. Nα θυμάστε πως θα υπάρχουν ημέρες που θα περπατάτε περισσότερο, ενώ άλλες λιγότερο. Εκείνο που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι ο συνολικός εβδομαδιαίος χρόνος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 150 λεπτά.

Βασικός στόχος είναι η συνέπεια

Η συνέπεια είναι καλός σύμμαχος για την καύση θερμίδων και τη βελτίωση του μεταβολισμού!

Η καλύτερη στιγμή στην ημέρα

Το πρωινό περπάτημα θεωρείται ίσως η πιο ιδανική στιγμή της ημέρας, διότι το στομάχι είναι άδειο από γλυκόζη και μπορεί να προσφέρει ισχυρότερη καύση λίπους!

Περπάτημα και αδυνάτισμα – Διατροφή

Παρότι το περπάτημα από μόνο του μπορεί να βοηθήσει στο αδυνάτισμα είναι πολύ πιο αποδοτικό όταν συνδυάζεται με μια σωστή διατροφή. Σε μία έρευνα που διήρκησε τρεις μήνες, συμμετείχαν παχύσαρκα άτομα, τα οποία περιόρισαν την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κατά 500 με 800 kcal. Η μία ομάδα περπατούσε τρεις ώρες την εβδομάδα με ταχύτητα 6 χλμ/ώρα ενώ η άλλη δεν περπατούσε καθόλου. Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι  η απώλεια κιλών μπορεί να επηρεαστεί είτε περπατάς συνεχόμενα είτε αρκετές φορές για λιγότερο χρόνο. Σε μία άλλη έρευνα που διήρκησε έξι μήνες, υπέρβαρες γυναίκες περιόρισαν την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κατά 500 με 600 kcal και είτε περπατούσαν για 50 λεπτά την ημέρα ή έκαναν δύο σετ των 25 λεπτών την ημέρα. Εκείνες που έκαναν τα δύο σετ έχασαν περίπου 1,7 κιλά περισσότερα από εκείνες που περπατούσαν συνεχόμενα. Αυτά τα αποτελέσματα δεν συμπίπτουν με άλλες έρευνες που σύγκριναν αυτή τη διαφοροποίηση, οπότε μπορείς να διαλέξεις όποια από τις δύο ρουτίνες σε εξυπηρετεί.

Περπάτημα και αδυνάτισμα

Περπάτημα και αδυνάτισμα – Extra tips για το κρύο

  • Επιλέξτε ανοιχτόχρωμα ρούχα
  • Απολαύστε τη συντροφιά ενός φίλου
  • Φορέστε σκουφιά, κασκόλ και γάντια
  • Ντυθείτε με πολλαπλές στρώσεις ρούχων
  • Βάλτε ακουστικά και ενεργοποιήστε το ράδιο
  • Ενυδατώστε τον οργανισμό σας με ένα πράσινο τσάι 
  • Ξεκινήστε με προθέρμανση και ολοκληρώστε με διατάσεις
  • Φορέστε έναν βηματομετρητή και παρακολουθήστε τα καθημερινά σας αποτελέσματα
  • Εκμεταλλευτείτε τις καιρικές συνθήκες και περπατήστε με αέρα. Η ώθηση που δίνετε στο κάθε σας βήμα βοηθά στην καύση περισσότερων θερμίδων

Τα οφέλη που προσφέρει το περπάτημα

To περπάτημα αποτελεί μια υγιεινή συνήθεια και τα οφέλη του στον οργανισμό είναι πολλαπλά. Ειδικότερα:

  • Βελτιώνει την ανοσοποιητική λειτουργία
  • Βάζει σε λειτουργία τον εγκέφαλο, ενισχύει τη μνήμη και την ακαδημαϊκή απόδοση
  • Μεριμνά για τη σωστή στάση του σώματος, καθώς βοηθά τα ισχία της πλάτης να ισιώσουν
  • Δημιουργεί μια αίσθηση κορεσμού, η οποία μειώνει την επιθυμία για φαγητό και λιχουδιές
  • Προσφέρει μακροζωία. Μελέτες έχουν δείξει ότι εκείνοι που περπατούν συχνά μειώνουν τα ποσοστά θνησιμότητας
  • Ελαχιστοποιεί το άγχος, αφού έχει αποδειχθεί ότι ένας περίπατος στη φύση μειώνει σημαντικά τα επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα
× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.