fbpx
Σεροτονίνη: Ο νευροδιαβιβαστής της ευτυχίας στο τραπέζι σας

Σεροτονίνη: Ο νευροδιαβιβαστής της ευτυχίας στο τραπέζι σας

Μια χημική ουσία, η σεροτονίνη, ρυθμίζει την καλή σας διάθεση και ενισχύεται από τις διατροφικές σας επιλογές.

Γιατί η ευτυχία περνάει και από το στομάχι σας…

Εάν για λίγο λάμβανε ανθρώπινη μορφή, θα την ξεχωρίζατε αμέσως ανάμεσα στο πλήθος από την ανοιχτόκαρδη διάθεση, την αισιοδοξία και το μεταδοτικό της γέλιο. Πιθανότατα θα επιθυμούσατε να κερδίσετε αμέσως τη συμπάθειά της, καθώς θα υποψιαζόσασταν πως η φιλία μαζί της ίσως και να άνοιγε μια μυστική πόρτα της ευτυχίας για σας.

Αποτελεί μια χημική ουσία με πολλαπλές λειτουργίες στο ανθρώπινο σώμα, που βρίσκεται κυρίως στον εγκέφαλο, στο έντερο και στα αιμοπετάλια.

Ο ρόλος της κρίνεται νευραλγικός σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση της διάθεσης, της μνήμης, του ύπνου, της όρεξης, της κοινωνικής συμπεριφοράς, της σεξουαλικής επιθυμίας και λειτουργίας. Και αν η σεροτονίνη μεταμορφωνόταν σε θεό του Ολύμπου, τότε σίγουρα θα ήταν ο Ερμής, αφού εργάζεται αδιάκοπα ως αγγελιοφόρος του οργανισμού και ως νευροδιαβιβαστής μεταβιβάζει τα μηνύματα μεταξύ των νευρικών κυττάρων, ρυθμίζοντας τη μεταξύ τους επικοινωνία. Τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης έχουν συνδεθεί με μειωμένη διάθεση, διαταραχές μνήμης και ύπνου, χαμηλή αυτοπεποίθηση, δυσθυμία, άγχος, ακόμη και επιθετικότητα. Βασικό στοιχείο της σεροτονίνης είναι το αμινοξύ τρυπτοφάνη, το οποίο μπορείτε να το αντλήσετε από τα τρόφιμα. Ποιες είναι, λοιπόν, ορισμένες διατροφικές επιλογές που ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό σας και αυξάνουν κατακόρυφα τη διάθεσή σας για ζωή;

Γαλακτομικά

Εντάξτε στη διατροφή σας το γάλα, το βούτυρο, το τυρί και κρατήστε μια θέση στο τραπέζι σας για το τοφού που εκτός από τις υπόλοιπες βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά σας εξασφαλίζει και μια ικανοποιητική ποσότητα σεροτονίνης.

Θαλασσινά

Τα θαλασσινά και τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και ο τόνος, καθώς και τα συμπληρώματα ιχθυελαίου έχουν θέση στο τραπέζι σας, αφού όχι μόνο αποτελούν μια απολαυστική επιλογή λόγω της εξαιρετικής τους γεύσης αλλά συγχρόνως ανεβάζουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό σας και προστατεύουν την υγεία σας.

Ξηροί καρποί

Εξαιρετικές πηγές τρυπτοφάνης, του απολύτως αναγκαίου αμινοξέος για τη σύνθεση της σεροτονίνης. Εντάξτε τα αμύγδαλα, τα κάσιους, τα φιστίκια και άλλους ξηρούς καρπούς στην καθημερινή σας διατροφή και απολαύστε ένα υγιεινό και έξυπνο σνακ που θωρακίζει την υγεία και διεγείρει την αισιόδοξη στάση ζωής.

Αβοκάντο

Ένα πράσινο φρούτο ικανό να συμβάλει στην ευτυχία σας. Ακόμα κι αν δεν δηλώνετε θαυμαστής του γουακαμόλε, το αβοκάντο είναι γεμάτο με φυλλικό οξύ που καταπολεμά την κατάθλιψη, τρυπτοφάνη που ανεβάζει τη διάθεση και βιταμίνη Β6 που ανακουφίζει από το στρες.

Λαχανικά

Εύκολα διαθέσιμα στα μανάβικα και στα σουπερμάρκετ και γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες, το μπρόκολο, το σκόρδο, το κρεμμύδι, η ντομάτα και άλλα λαχανικά αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και εντείνουν την αίσθηση ηρεμίας σας.

Κρέας

Μοσχάρι, χοιρινό, γαλοπούλα, κοτόπουλο: Το κρέας αποτελεί άριστη πηγή πρωτεΐνης ενώ ταυτόχρονα δρα ενισχυτικά στη διάθεσή σας, με την ικανοποιητική ποσότητα σεροτονίνης που σας εξασφαλίζει.

Ανανάς

Δροσιστικό φρούτο με ελάχιστες θερμίδες, που αποτελεί μια άριστη διατροφική επιλογή. Με τα υψηλά επίπεδα τρυπτοφάνης που περιέχει χαρίζει χαμόγελα και έξτρα δόσεις σεροτονίνης στο σώμα σας.

Μπανάνα

Τις στιγμές άγχους μπορεί να σας χαλαρώσει και όταν βρίσκεστε σε δίαιτα σας απαλλάσσει από το ενοχλητικό αίσθημα της πείνας για αρκετή ώρα. Επιπλέον, η μπανάνα καθίσταται μια ιδανική επιλογή εάν επιθυμείτε να αυξήσετε τη σεροτονίνη σας και να ενισχύσετε την ψυχική σας υγεία.

Διαβάστε περισσότερα:

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.