Πεζοπορία: 10 λόγοι για να ξεκινήσετε – Τα σημαντικά οφέλη

Πεζοπορία: 10 λόγοι για να ξεκινήσετε – Τα σημαντικά οφέλη

Το περπάτημα στη φύση έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα για το μυαλό σας αλλά και το σώμα σας. Σύμφωνα με έρευνες η πεζοπορία τονώνει την μνήμη και την δημιουργικότητα και παράλληλα βοηθά στην πνευματική σας υγεία.

Το περπάτημα είναι γνωστό πως μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών νόσων. Η φυσική άσκηση δυναμώνει την καρδιά έτσι ώστε να μεταφέρει περισσότερο αίμα με λιγότερη ενέργεια και μικρότερη πίεση στις αρτηρίες. Αυξάνει το επίπεδο της «καλής» χοληστερόλης (HDL) και συγχρόνως βοηθάει στο να μειωθούν τα επίπεδα της LDL, η οποία είναι η υπαίτια για τη δημιουργία αρτηριοσκλήρωσης.

Μερικά οφέλη της πεζοπορίας για την υγεία μας
  • Μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακής νόσου
  • Βελτιώνει την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα
  • Ενισχύεται η πυκνότητα των οστών
  • Δυναμώνει γλουτούς, τετρακέφαλους και γοφούς
  • Βελτιώνει την ισορροπία ενώ ταυτόχρονα βοηθάτε στον έλεγχο του βάρους σας

πεζοπορία

Ο Gregory A. Miller, PhD, πρόεδρος της Αμερικανικής Εταιρείας Πεζοπορίας, εξηγεί πως «η πεζοπορία, σύμφωνα με μελέτες, έχει θετικό αντίκτυπο στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων του στρες και του άγχους. Το να είμαστε στη φύση είναι ριζωμένο στο DNA μας και μερικές φορές το ξεχνάμε αυτό.Το συστηματικό περπάτημα αποτελεί την κύρια μορφή στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων του στρες».

Ψυχολογικά οφέλη
  • Η πεζοπορία μας κάνει ευτυχισμένους

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Standford, η πεζοπορία μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σε σημαντικό βαθμό και να ενισχύσει ακόμα και τη μνήμη σας.

  • Προλαμβάνει την εμφάνιση κατάθλιψης

Mία βόλτα 90 λεπτών σε φυσικό περιβάλλον έχει θετικά αποτελέσματα στον εγκέφαλο και μπορεί να αποτρέψει την κατάθλιψη. Αξίζει να σημειωθεί πως οι επιστήμονες δε βρήκαν τα ίδια οφέλη σε συμμετέχοντες που περπατούσαν στην πόλη.

  • Μας μαθαίνει να ζούμε τη στιγμή

Πότε ήταν η τελευταία φορά που πραγματικά νιώσατε ότι ζούσατε το παρόν σε συνδυασμό με την όμορφη απλότητα της φύσης; Στο φυσικό περιβάλλον είναι όλα είναι real χωρίς φίλτρα, απλώς φύση. Επίσης, όταν μοιράζεστε την πεζοπορία με τους φίλους σας ή την οικογένεια, είναι ακόμα καλύτερα τα αποτελέσματα καθώς έχει αποδειχθεί ότι αυτές οι συνήθειες αυξάνουν το προσδόκιμο ζωής.

πεζοπορία

  • Μηχανισμός άμυνας απέναντι στο άγχος και το στρες

Το περπάτημα χαρίζει αυτοπεποίθηση και ελέγχει το άγχος καθώς μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης στον οργανισμό μας. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι ασκούνται αποκτούν ένα είδος ανοσίας στο στρες με αποτέλεσμα να μην επηρεάζονται τόσο από καταστάσεις που προκαλούν άγχος και πίεση.

Η βόλτα στη φύση μειώνει αυτό που οι ψυχολόγοι αποκαλούν «rumination», δηλαδή τα αρνητικά πρότυπα σκέψης που παίζουν επανειλημμένα στο μυαλό μας, όπως η παραμονή σε ενοχλητικές ή απογοητευτικές στιγμές ή η σκέψη για ό,τι πιστεύουμε ότι είναι λάθος με τη ζωή μας. Μην υποτιμάτε ποτέ το «φαινόμενο της ευτυχίας» του να βρίσκεστε σε εξωτερικούς χώρους.

πεζοπορία

  • Η χρήση πυξίδας ακονίζει το μυαλό

Ευεργετικό για το μυαλό έχει αποδειχθεί το να χάσουμε τον προσανατολισμό μας κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας. Γιατί; Επειδή αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ένα χάρτη ή μία πυξίδα (αν δεν πιάνει το gps του κινητού μας) για να βρούμε και πάλι το σημείο μας. Η νευρολόγος Dr Hannah Critchlow εξηγεί πως «είναι προτιμότερο να αφεθείς να χαθείς -ενώ περπατάς στη φύση- καθώς θα πρέπει να εξασκήσεις την πλαστικότητα του μυαλού σου, όντας υποχρεωμένος να προσανατολιστείς και να οδηγηθείς προς στη σωστή κατεύθυνση. Το να μάθεις νέες τεχνικές ώστε να προσανατολιστείς σε άγνωστο πεδίο, ή απλά να τολμήσεις να εξερευνήσεις, είναι ενέργειες που βοηθούν το μυαλό σου».

Με πληροφορίες από webmd.com, LA Times.com

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.