fbpx
Αλεξάνδρα Σαγρή: «Η επίπτωση της πανδημίας στα παιδιά»

Αλεξάνδρα Σαγρή: «Η επίπτωση της πανδημίας στα παιδιά»

Είναι γεγονός ότι διανύσαμε και διανύουμε μια εποχή κρίσης , μιας πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης, μιας πανδημίας που όμοιά της οι γενιές μας, οι γενιές των παιδιών μας δεν έχουν βιώσει.

Γράφει η Αλεξάνδρα Σαγρή, πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής.

«Κληθήκαμε να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας, να στοχεύσουμε στην πρόληψη, την προστασία, την ασφάλεια, στον αυτοπεριορισμό, στην επίδειξη ατομικής και συλλογικής ευθύνης.

ΣΑΓΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Σαγρή Αλεξάνδρα, Δασκάλα, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, πολιτευτής της Β1’ Εκλογικής Περιφέρειας της Αθήνας (Βόρειος Τομέας) με το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής.

Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, είναι πεποίθησή μου ότι η κοινωνία αλλάζει. Τίποτα δε θα είναι το ίδιο μετά την πανδημία. Εμείς οι ίδιοι δε θα είμαστε ίδιοι.

Δοκιμαζόμαστε, και στο πλαίσιο αυτό, δοκιμάστηκε και  δοκιμάζεται η υγεία μας, δοκιμάζεται η υπομονή μας, η ψυχική αντοχή μας, η ετοιμότητά μας, η κοινωνική ευαισθησία μας, η αποτελεσματικότητά μας, τα γρήγορα αντανακλαστικά μας. Σε αυτή την επιβαρυμένη καθημερινότητα, δοκιμάστηκαν και  δοκιμάζονται θεσμοί και οι λειτουργίες τους, δοκιμάζεται η ετοιμότητά τους, η επάρκειά τους, οι δυνατότητές τους.

Επιτρέψτε μου να πω όμως πως σήμερα περισσότερο από ποτέ, δοκιμάστηκε και δοκιμάζεται και το σύγχρονο σχολείο,  δοκιμάζεται και η εκπαίδευση, δοκιμαζόμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, όλοι όσοι συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι δάσκαλοι και το σύνολο των εκπαιδευτικών το τελευταίο διάστημα, έκαναν την υπέρβαση, χωρίς επιμόρφωση, και σε πολύ μικρό χρονικό κατάφεραν να διανύσουν βήματα τα οποία χρειάζονταν χρόνια για να διανυθούν, γιατί ήθελαν να κρατήσουν ζωντανή τη σχέση δασκάλου μαθητή γιατί έπρεπε οπωσδήποτε να διατηρήσουν αυτή την επαφή.

Χάρη λοιπόν στον επαγγελματισμό τους, χάρη στον κόπο και το μεράκι τους, έκαναν προσπάθειες που αξίζουν το σεβασμό και τα συγχαρητήρια μας.

Είμαστε περήφανοι και για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους που μας απέδειξαν το πόσο εύκολα, τα παιδιά προσαρμόζονται, το πόσο ουσιαστική είναι η συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Παρά την πίεση, παρά τις αντιξοότητες μαθητές και γονείς ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε αυτή την πρόκληση. Η μάχη όμως δε κερδήθηκε ακόμη, καθώς όπως ήταν αναμενόμενο, είναι σαφείς οι ενδείξεις που επιφέρει στην ψυχική υγεία των παιδιών, εφήβων, νέων γενικότερα η πανδημία.

Αρνητικό αποτύπωμα στην ψυχική υγεία της πλειονότητας των παιδιών στη χώρα μας αφήνει η πανδημία, με τα συχνότερα αρνητικά συναισθήματα που αναφέρονται από μαθητές και φοιτητές να είναι το στρες, η επιθετικότητα, η απαισιοδοξία, η έλλειψη κινήτρων, η μοναξιά και η κατάθλιψη.

Το κλείσιμο των σχολείων, ευλόγως, ήταν καταστροφικό για την εκπαίδευση των παιδιών. Γιατί τα σχολεία δεν είναι μόνο ένας χώρος εκμάθησης. Είναι και ένας χώρος κοινωνικοποίησης, συναισθηματικής ανάπτυξης και για κάποια παιδιά ακόμη και μια διέξοδος από ένα νοσηρό οικογενειακό περιβάλλον.

Η επιρροή του εγκλεισμού στη συμπεριφορά τους είναι έκδηλη, κατά την επιστροφή στα σχολεία και στην πραγματικότητα.

Εκνευρισμός, φοβίες, έλλειψη οργάνωσης και προγραμματισμού, εκπαιδευτικές ανισότητες, συναισθηματικές διαταραχές είναι μερικά από τα αποτυπώματα που άφησε η απουσία του σχολείου.

Αλλά δεν είναι μόνο το κλείσιμο των σχολείων. Το στρες που έχει προκαλέσει η πανδημία στην οικογένεια με τα αυξημένα επίπεδα ανεργίας και την οικονομική ανασφάλεια σε συνδυασμό με την μέχρι τώρα  υποχρεωτική παραμονή μέσα στο σπίτι έχουν επιβαρύνει τα νοικοκυριά σε ολόκληρη τη χώρα.

πανδημία

Είναι απαραίτητο να κινηθούμε οργανωμένα  τόσο σε προσωπικό, όσο και σε πολιτικό επίπεδο.

Σε προσωπικό επίπεδο προστατεύουμε την υγεία μας, την υγεία των οικείων μας και της κοινότητας γενικότερα, επιλέγοντας τον εμβολιασμό, ώστε να επανέλθουμε με ασφάλεια στην κανονική ροή της ζωής μας. Σε πολιτικό επίπεδο στεκόμαστε δίπλα σε όλους ανεξαιρέτως τους συμπολίτες μας,  ιδιαίτερα δε σε όσους ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες και στηρίζουμε με κάθε πρόσφορο τρόπο τους εμπορικούς και παραγωγικούς φορείς της περιοχής μας, σχεδιάζουμε, αναπτύσσουμε και υλοποιούμε προγράμματα και παρεμβάσεις πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας, που ανταποκρίνονται κάθε φορά στις ανάγκες της τοπικής κοινότητας.

Υπάρχει ανάγκη για την εξασφάλιση, διεθνώς, μεγαλύτερων κονδυλίων για την ανάπτυξη υψηλής ποιότητας δωρεάν υπηρεσιών ψυχικής υγείας, στις οποίες θα έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες.

Σχολείο - μαθητές - πανδημία

Η στήριξη της περιοχής μας και των ανθρώπων της είναι όρος επιβίωσης όλων μας, ιδιαίτερα των παιδιών μας. Στο πεδίο της εκπαίδευσης είναι ανάγκη να θίξουμε την ανάγκη τη νέα χρονιά με συγκεκριμένα προγράμματα συμπερίληψης και ενισχυτικής διδασκαλίας να καλυφθούν οι παιδαγωγικές ανισότητες που δημιούργησε η εξ αποστάσεως διδασκαλία, καθώς δεν προχώρησαν όλοι οι μαθητές το ίδιο! Να διερευνήσουμε τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας και την πρόταση του κάθε σχολείου για την κάλυψη των εκπαιδευτικών και κοινωνικοσυναισθηματικών κενών. Πρέπει να προχωρήσουμε στην πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και υποστήριξης, για προγράμματα συμπερίληψης. Τέλος είναι καιρός να μιλήσουμε για την τοπική αυτοδιοίκηση, το ρόλο της και την υποστήριξη που μπορεί να προσφέρει για τη στήριξη, ενδυνάμωση όσων πραγματικά την χρειάζονται.

Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές όπως είναι η κατάσταση της πανδημίας την οποία βιώνουμε,  όλοι κρινόμαστε όλοι θα κριθούμε και είμαστε εδώ για να κάνουμε και λάθη,  είμαστε εδώ και για να τα διορθώσουμε,  είμαστε εδώ για να μπορέσουμε και εμείς να αλλάξουμε μέσα σε μία κοινωνία που συνεχώς αλλάζει,  είναι καιρός να μιλήσουμε επιτέλους για ένα σχολείο που πραγματικά έχουν ανάγκη οι μαθητές μας είναι καιρός να μιλήσουμε για το σχολείο της νέας εποχής ένα σχολείο το οποίο πραγματικά θα δημιουργεί ,  το οποίο θα δίνει ίσες ευκαιρίες ένα σχολείο το οποίο θα καλλιεργεί τα ταλέντα και την κριτική σκέψη των μαθητών μας ένα σχολείο που θα τους κάνει να σκέφτονται και όχι να αποστηθίζουν, να λύνουν προβλήματα και όχι να δημιουργούν. Θα προσαρμόζεται στις ανάγκες των καιρών.

Αν θέλουμε λοιπόν να μιλήσουμε για αυτό το σχολείο,  θα πρέπει να κάνουμε όλοι τις υπερβάσεις μας είτε άνθρωποι από τον εκπαιδευτικό χώρο είτε άνθρωποι από τον αυτοδιοικητικό, και πολιτικό χώρο».

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.