Ένας τραβηγμένος μυς στο κάτω μέρος της πλάτης μπορεί να προκαλέσει έντονο πόνο και δυσκαμψία. Όταν συμβαίνει αυτός ο τραυματισμός, είναι έξυπνο να γνωρίζετε τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε άμεσα και αποτελεσματικά τον πόνο.

Ο πόνος αυτός ονομάζεται οσφυαλγία, αλλά εκείνο το απότομο «πιάσιμο» που πολλές φορές ακινητοποιεί το ανθρώπινο σώμα, δημιουργώντας του δυσκολία στην κίνηση, είναι γνωστό ως λουμπάγκο. Το λουμπάγκο συνήθως αποκαθίσταται μέσα σε μερικές εβδομάδες, ωστόσο επαναλαμβανόμενα επεισόδια οδηγούν μοιραία σε χρόνιο πόνο με υφέσεις και εξάρσεις.

Λουμπάγκο και Α’ βοήθειες 

Ως γενική οδηγία συνιστάται η ανάπαυση στο κρεβάτι για δύο ημέρες. Η αποχή από δραστηριότητες θα βοηθήσει σημαντικά. Το να παραμείνετε δραστήριοι όμως είναι σημαντικό. Σίγουρα με κάθε κίνηση που κάνετε πονάτε, αλλά είναι προτιμότερο από το να μη μείνετε ξαπλωμένοι σε ένα κρεβάτι. Προσπαθήστε αργά αλλά σταθερά να κάνετε όσο περισσότερες κινήσεις μπορείτε, πάντα με προσεκτικό τρόπο.

Γυναίκα ξαπλωμένη στο κρεβάτι

Από εκεί και πέρα:

  • Κατά τη διάρκεια του ύπνου, ξαπλώστε σε εμβρυϊκή στάση και τοποθετήστε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα. Στην περίπτωση που δεν μπορείτε να ξαπλώσετε στο πλάι, κοιμηθείτε ανάσκελα, τοποθετώντας το μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα.
  • Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα μπορούν να ανακουφίσουν τον πόνο. Φάρμακα με ιβουπροφαίνη, ακεταμινοφαίνη ή ναπροξένη είναι εξαιρετικά για τη βραχυπρόθεσμη θεραπεία του πόνου στην πλάτη. Προσοχή! Συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας σχετικά με το είδος και την ποσότητα που πρέπει να πάρετε.
  • Τοποθετήστε πάγο εκεί που πονάτε. Προσέξτε όμως ο πάγος να είναι τυλιγμένος σε μια πετσέτα, ώστε να μην έρχεται σε απευθείας επαφή με το δέρμα.
  • Αναζητήστε κρέμα για μυϊκούς πόνους. Οι θερμαντικές κρέμες, σε συνδυασμό με ένα καλό τρίψιμο στο σημείο, μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση σε αρκετούς ανθρώπους με λουμπάγκο.

Βότανα για φυσική θεραπεία

Τα μυοχαλαρωτικά μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του μυϊκού πόνου, μειώνοντας τη δυσκαμψία. Πιείτε ροφήματα με βαλεριάνα ή χαμομήλι.

Η βαλεριάνα και το χαμομήλι προσφέρουν έναν καλό ύπνο. Και, όπως προαναφέρθηκε, το σώμα χρειάζεται 1-2 ημέρες ξεκούραση. Επιπλέον, τα συγκεκριμένα βότανα διαθέτουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις και θεραπευτικές ιδιότητες, οπότε η λήψη τους παρέχει επιπλέον οφέλη. Τα συμπληρώματα μαγνησίου μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ανακούφιση των μυϊκών σπασμών.

Τα φυσικά χαλαρωτικά μυών είναι συνήθως ασφαλή και καταναλώνονται με τη μορφή συμπληρωμάτων ή τσαγιού.

Extra tips 

Αφού γίνετε καλά και φύγει το ενοχλητικό «πιάσιμο», θα πρέπει:

  • Να αποφεύγετε να σηκώνετε βάρη.
  • Να ξαπλώνετε σε ένα επίπεδο, σκληρό στρώμα.
  • Nα σταματήσετε να κάθεστε σε χαμηλές καρέκλες, σκαμπό κ.λπ.

Μην ξεχνάτε πως η σπονδυλική στήλη είναι μια ανατομική αλυσίδα, επομένως ακόμη και μια κακή στάση στον αυχένα θα έχει αρνητική επίδραση στο σώμα.

Διαβάστε περισσότερα:

Πληροφορίες από: webmd.com, spinehealth.com