fbpx

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Τρόφιμα που θα σας ανακουφίσουν

Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι ένα συχνό πρόβλημα που σχετίζεται με το σύγχρονο τρόπο ζωής και τις διαιτητικές συνήθειες, συμβαίνει όταν τα οξέα επιστρέφουν από το στομάχι προς τον οισοφάγο. Το κάψιμο στο στομάχι ή πιο ψηλά στο θώρακα και το δυσάρεστο αίσθημα της αναγωγής όξινου περιεχομένου στον οισοφάγο είναι οι πιο τυπικές, αλλά όχι οι μόνες ενοχλήσεις των ανθρώπων με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Αιτία γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης

Μία αιτία μπορεί να αποτελεί το γεγονός ότι ο σφιγκτήρας στο χαμηλότερο τμήμα του οισοφάγου έχει αποδυναμωθεί ή χαλαρώσει. Φυσιολογικά, ο σφιγκτήρας αυτός κλείνει για να αποτρέψει την επάνοδο του φαγητού στον οισοφάγο.

Είναι η δεύτερη συνηθέστερη νόσος του πεπτικού μας συστήματος μετά το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Συμπτώματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης

Το κάψιμο στο στομάχι και οι ξινίλες είναι μερικά μόνο από τα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, μιας ασθένειας που σχετίζεται σημαντικά με το σύγχρονο τρόπο ζωής.

Σκόπιμη είναι η διακοπή του καπνίσματος, ενώ είναι αποδεδειγμένο πως τα συμπτώματα βελτιώνονται με την απώλεια βάρους και την ανύψωση της κεφαλής του κρεβατιού. Χρήσιμες όμως είναι και η αποφυγή κατάκλισης μετά τα γεύματα όπως και η κατάκλιση στην αριστερή πλάγια θέση.

Τρόφιμα θα βοηθήσουν το στομάχι σας και την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Για την αποφυγή των ενοχλημάτων απαιτούνται κάποιες διαιτητικές προσαρμογές και αλλαγές στον τρόπο ζωής. Οι κυριότερες είναι η αποφυγή των λιπαρών και όξινων τροφών, του καφέ, του αλκοόλ και της σοκολάτας.

  • Λαχανικά
  • Άπαχο κρέας και θαλασσινά
  • Aσπράδι αυγού
  • Υγιεινά λιπαρά
  • Τζίντζερ
  • Βρώμη
  • Φρούτα εκτός των εσπεριδοειδών