fbpx
πόνοι περιόδου βότανα διατροφή τζίντζερ

Πόνοι περιόδου: Αντιμετώπιση με βότανα και διατροφή

Οι πόνοι περιόδου μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά με βότανα, δίνοντας τέλος στη δυσφορία που ταλαιπωρεί πολλές γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Οι πόνοι περιόδου μπορεί να φτάσουν και σε ανυπόφορα επίπεδα για κάποιες, οι οποίες αναγκάζονται να καταφεύγουν σε φάρμακα, ενώ μπορούν να νιώσουν καλύτερα με βότανα. 

Υπάρχει μια απίστευτα μεγάλη ποικιλία από βότανα που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια των αιώνων από θεραπευτές για να αντιμετωπιστούν οι πόνοι περιόδου. Αυτά τα βότανα έχουν χρησιμοποιηθεί με διαφορετικούς τρόπους για να επιτύχουν διαφορετικά αποτελέσματα στο σώμα.

 

Πόνοι περιόδου – Βότανα

 

  • Πόνοι περιόδου και Τζίντζερ 

Το τζίντζερ είναι ένα συνηθισμένο βότανο στην κινεζική ιατρική λόγω της ικανότητάς του να θερμαίνει και να αποβάλλει το κρύο από το σώμα. Μπορεί να καταπραΰνει επίσης το στομάχι όταν υπάρχει ναυτία. Είναι επίσης καλό για δηλητηρίαση από θαλασσινά, γι ‘αυτό συνήθως σερβίρεται με το σούσι!

Το τζίντζερ είναι αντιφλεγμονώδες και εμποδίζει τον υπερβολικό σχηματισμό προσταγλανδίνης. Οι προσταγλανδίνες κάνουν τη μήτρα να συστέλλεται κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως και να πονά. Οι υπερβολικές προσταγλανδίνες έχουν συνδεθεί με κράμπες της εμμήνου ρύσεως και έντονο πόνο, όμως το τζίντζερ μπορεί να περιορίσει τα συμπτώματα. Λόγω των θερμαντικών ιδιοτήτων του, το τζίντζερ είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε περιπτώσεις όπου οι πόνοι περιόδου αντιμετωπίζονται με ζεστές κομπρέσες. Το τζίντζερ έχει αποδειχτεί τόσο αποτελεσματικό όσο το μεφεναμικό οξύ και η ιβουπροφαίνη για την ανακούφιση του πόνου της εμμήνου ρύσεως.

  • Πόνοι περιόδου και Κινεζική αγγελική

Η κινεζική αγγελική είναι ένα από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα βότανα στη γυναικολογία λόγω των απίστευτων επιδράσεών της στην αναπαραγωγική υγεία. Στην κινεζική ιατρική, η αγγελική θεωρείται ένα εκπληκτικό βότανο για την καλή κυκλοφορία του αίματος πριν από την έναρξη της περιόδου, ώστε να αποφεύγονται οι κράμπες.

Η αγγελική έχει μια σειρά από μοναδικά θεραπευτικά αποτελέσματα που σχετίζονται με τις κράμπες: Μπορεί να χαλαρώσει τη μήτρα όταν βρίσκεται σε κατάσταση συστολής και να βοηθήσει στη μείωση του πόνου. Έχει αντιαιμοπεταλιακό αποτέλεσμα. Από την άποψη της κινεζικής ιατρικής, αυτό σημαίνει ότι η αγγελική προωθεί την κίνηση του αίματος, όποτε το αίμα κατεβαίνει πιο γρήγορα στην αρχή της περιόδου. Το αιθέριο έλαιο της αγγελικής δόθηκε σε 112 ασθενείς για 15-20 ημέρες και ήταν 76-79% αποτελεσματικό στην ανακούφιση του πόνου της περιόδου.

  • Πόνοι περιόδου και Βούπλευρο

Το βούπλευρο είναι ένα από τα σημαντικά βότανα για την ανακούφιση των πόνων της περιόδου. Από την άποψη της κινεζικής ιατρικής, το βούπλευρο λειτουργεί απευθείας στο συκώτι. Το ήπαρ είναι ένα πολύ σημαντικό όργανο όσον αφορά την εμμηνορροϊκή υγεία, καθώς έχει τον κύριο λόγο στον μεταβολισμό των οιστρογόνων. Όταν ο μεταβολισμός των οιστρογόνων έχει πρόβλημα, μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα περίσσειας οιστρογόνων στο σώμα, τα οποία συχνά εκδηλώνονται ως βαρύτερες περίοδοι με σοβαρές αλλαγές στη διάθεση και επώδυνες κράμπες.

Το βούπλευρο βοηθά στη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του συκωτιού. Οι θεραπευτικές επιδράσεις του είναι: Αναλγητικές και αντιπυρετικές, που σημαίνει ότι μπορεί να μειώσει τον πόνο και τους πυρετούς, αντιφλεγμονώδεις και ηρεμιστικές, που σημαίνει ότι μειώνει τη φλεγμονή και ηρεμεί το νευρικό σύστημα.

  • Πόνοι περιόδου και Μάραθος

Ο μάραθος είναι ένα αρχαίο βότανο που χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες λόγω των εξαιρετικών και ποικίλων αποτελεσμάτων του. Χρησιμοποιείται για να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου που προκαλείται στην κάτω κοιλιακή χώρα. Θερμαίνει επίσης την περιοχή, οπότε αντιμετωπίζει τις κράμπες που προκαλούνται λόγω του κρύου. Όταν η μήτρα είναι κρύα, το αίμα αργεί να κατέβει, με αποτέλεσμα την πρόκληση πόνου.

 

Πόνοι περιόδου – Διατροφή

 

Γενικά, μια δίαιτα με στόχο τη μείωση του εμμηνορροϊκού πόνου θα πρέπει να είναι υψηλή σε μη επεξεργασμένα τρόφιμα, φυτικές ίνες και, γενικότερα, λαχανικά.

Καλές τροφές για τους πόνους περιόδου είναι:

  • Η παπάγια.
  • Το καστανό ρύζι, που περιέχει βιταμίνη Β-6, η οποία μπορεί να μειώσει το φούσκωμα.
  • Τα καρύδια, τα αμύγδαλα και οι σπόροι κολοκύθας, που είναι πλούσιοι σε μαγγάνιο, το οποίο διευκολύνει τις κράμπες.
  • Το ελαιόλαδο και το μπρόκολο, καθώς περιέχουν βιταμίνη Ε .
  • Το κοτόπουλο, τα ψάρια και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, που περιέχουν σίδηρο, ο οποίος χάνεται κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως.
  • Ο λιναρόσπορος, που περιέχει ωμέγα-3 με αντιοξειδωτικές ιδιότητες, που μειώνουν το πρήξιμο και τη φλεγμονή.

Επίσης λέγεται ότι το βόριο βοηθά το σώμα σας να απορροφήσει ασβέστιο και φώσφορο και μειώνει επίσης τις κράμπες της περιόδου. Μελέτη του 2015 που εξέτασε 113 φοιτήτριες πανεπιστημίου διαπίστωσε ότι το βόριο μείωσε την ένταση και τη διάρκεια του εμμηνορροϊκού πόνου. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα βορίου περιλαμβάνουν:

  • αβοκάντο
  • φιστικοβούτυρο
  • δαμάσκηνα
  • ρεβίθια
  • μπανάνες

Τέλος, το νερό εμποδίζει την κατακράτηση υγρών και βοηθά στην αποφυγή επώδυνων κραμπών κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως.

Μπορείτε επίσης να τρώτε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό για να αυξήσετε την ενυδάτωσή σας, όπως:

  • μαρούλι
  • σέλινο
  • αγγούρια
  • καρπούζι
  • μούρα, συμπεριλαμβανομένων των βατόμουρων και των σμέουρων.

 

Διαβάστε περισσότερα για: