fbpx
Μπορείτε να ικανοποιήσετε την όρεξη σας βλέποντας φωτογραφίες φαγητού;

Μπορείτε να ικανοποιήσετε την όρεξη σας βλέποντας φωτογραφίες φαγητού;

Σύμφωνα με μια μελέτη, θα ήταν δυνατό να ικανοποιήσετε την όρεξη σας βλέποντας φωτογραφίες φαγητού

Οι παρευρισκόμενοι που είδαν τις περισσότερες φωτογραφίες φαγητού ένιωσαν χορτασμένοι πιο γρήγορα.

Επιστήμονες υπέβαλαν περισσότερα από 1.000 άτομα σε διαφορετικά ψηφιακά πειράματα.

Όταν κοιτάτε φωτογραφίες από σούσι, λαχταράτε ιαπωνικό φαγητό; Οι εικόνες από πρόχειρο φαγητό μπορούν να κάνουν το στομάχι σας να πεινάει;

Ισχύει το αντίστροφο;

Εάν μια φωτογραφία μπορεί να σας προκαλέσει πείνα σας, μήπως θα μπορούσε και να σας φέρει κορεσμό; Γιατί όχι.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Aarhus, η επανειλημμένη εξέταση μιας εικόνας του ίδιου φαγητού μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε χορτάτοι .

«Στα πειράματά μας, δείξαμε ότι όταν οι συμμετέχοντες είδαν την ίδια εικόνα φαγητού 30 φορές, ένιωθαν πιο χορτάτοι από ό,τι πριν δουν την εικόνα. Οι συμμετέχοντες στους οποίους δόθηκε η εικόνα πολλές φορές επέλεξαν επίσης μια μικρότερη μερίδα από εκείνους που είδαν την εικόνα μόνο τρεις φορές, όταν στη συνέχεια ρωτήσαμε τι μέγεθος μερίδας ήθελαν. Μπορεί να φαίνεται περίεργο οι συμμετέχοντες να αισθάνονται χορτάτοι χωρίς να φάνε τίποτα. Αλλά είναι πραγματικά πολύ φυσικό», εξηγεί ο διδακτορικός φοιτητής Tjark Andersen.

«Η όρεξή σας είναι πιο στενά συνδεδεμένη με τη γνωστική μας αντίληψη από όσο νομίζουμε. Το πώς σκεφτόμαστε το φαγητό μας είναι πολύ σημαντικό», επισημαίνει

Πώς να αναγνωρίσετε το αίσθημα του κορεσμού;

όρεξη κορεσμός απο φωτογραφίες

Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι επιστήμονες υπέβαλαν περισσότερα από 1.000 άτομα σε διαφορετικά ψηφιακά πειράματα.

Πρώτα έδειξαν μια εικόνα με πορτοκαλί M&M.

Κάποιοι συμμετέχοντες είδαν την εικόνα τρεις φορές, άλλοι 30 φορές.

Η ομάδα που είδε τις περισσότερες φωτογραφίες M&M αισθάνθηκε πλήρης αμέσως μετά, αναφέρουν οι ερευνητές.

«Έπρεπε να απαντήσουν πόσα M&M μεταξύ 1 και 10 ήθελαν. Η ομάδα που είχε δει 30 εικόνες από αυτά τα γλυκά επέλεξε μικρότερη ποσότητα από τις άλλες δύο ομάδες», εξηγεί ο Tjark Andersen.

Για τους συγγραφείς της μελέτης, αυτά τα αποτελέσματα μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο της όρεξης και στη μείωση της πρόσληψης τροφής.

Τα παραπάνω ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Appetite .

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.