fbpx

Μικρότερες πιθανότητες να παχύνουν και να αναπτύξουν μεταβολικό σύνδρομο έχουν οι άνθρωποι που μασούν αργά το φαγητό τους, σύμφωνα με μια νέα ιαπωνική επιστημονική μελέτη.

Η απόλαυση του φαγητού είναι απαραίτητο συστατικό στην καθημερινότητά μας και συμβάλλει στην ποιότητα της ζωής μας. Ο τρόπος που τρώμε επηρεάζει την γευστική ικανοποίηση, αλλά και τη διαδικασία της πέψης. Αναμφίβολα με τους γρήγορους ρυθμούς της εποχής μας, οι περισσότεροι τρώνε γρήγορα και σε ακατάλληλο περιβάλλον. Υπάρχει πάντα όμως τρόπος να βελτιώσουμε τις συνθήκες των γευμάτων μας, αρκεί να αντιληφθούμε τη σημασία που έχουν στην ποιότητα της ζωής μας.

Ποιοι είναι αυτοί οι σημαντικοί ρόλοι; 
Καλύτερη πέψη

Τρώγοντας αργά, διευκολύνεται η πέψη. Εξάλλου η διαδικασία της πέψης ξεκινάει με την έκκριση σάλιου στη στοματική κοιλότητα. Επομένως, όσο καλύτερα μασάτε την τροφή σας, τόσο πιο ομαλά θα ολοκληρωθεί η πέψη και θα αφομοιωθούν επαρκώς τα θρεπτικά συστατικά. Συγκεκριμένα, όσοι πάσχουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, ωφελούνται πολύ και εμφανίζουν λιγότερα συμπτώματα όταν μασάνε καλά την τροφή τους και τρώνε αργά.

Απώλεια βάρους

Τρώγοντας αργά, η απώλεια βάρους διευκολύνεται. Όλο και περισσότερες έρευνες το επαληθεύουν, καθώς με την αργή κατανάλωση φαγητού, προσλαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες. Ο λόγος είναι ότι χρειάζεται περίπου ένα 20λεπτο το μυαλό μας για να δώσει την εντολή ότι έχουμε χορτάσει. Όταν τρώμε γρήγορα, προσπερνάμε το σημείο κορεσμού και συνεχίζουμε να τρώμε χωρίς να το έχουμε πραγματικά ανάγκη, οπότε και αυξάνεται η συνολική πρόσληψη θερμίδων. Τρώγοντας πιο αργά, έχουμε τον χρόνο να συνειδητοποιήσουμε το σημείο κορεσμού και να σταματήσουμε εγκαίρως.

Απόλαυση του φαγητού

Ένα ισχυρό επιχείρημα είναι και η γευστική απόλαυση του γεύματος. Οι «απαγορευμένες» τροφές όπως π.χ. τα γλυκά, τα επιθυμούμε επειδή ακριβώς θέλουμε να απολαύσουμε τη γεύση τους. Αν λοιπόν τα καταναλώσουμε γρήγορα, δεν θα γευτούμε απόλυτα τα συγκεκριμένα εδέσματα, με αποτέλεσμα να τα θέλουμε περισσότερο. Επομένως, ακόμη κι αν υποκύψετε σε διατροφικές ατασθαλίες, απολαύστε τις αργά.

Λιγότερο στρες

Τρώγοντας αργά, και προσέχοντας τι τρώμε, μπορεί να γίνει μια πολύ καλή και αποτελεσματική άσκηση επίγνωσης. Όταν τρώτε, απλά επικεντρωθείτε στο γεύμα σας. Αυτή η αντίληψη συμβάλλει σε λιγότερο στρες συνολικά στη ζωή.

Έρευνα 

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Τακαγιούκι Γιαμάτζι του Πανεπιστημίου της Χιροσίμα, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε αμερικανικό καρδιολογικό συνέδριο, παρακολούθησαν επί πέντε χρόνια 642 άνδρες και 441 γυναίκες με μέση ηλικία 51 ετών, που χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, ανάλογα με το πόσο γρήγορα έτρωγαν (αργά, φυσιολογικά, γρήγορα).

Όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, διαπιστώθηκε ότι οι «γρήγορες μασέλες» είχαν μεγαλύτερη πιθανότητα (11,6%) να εμφανίσουν μεταβολικό σύνδρομο, σε σχέση με όσους έτρωγαν με κανονικό ρυθμό (6,5%) ή με αργό (2,3%). Επιπλέον, όσοι έτρωγαν πιο γρήγορα, είχαν μέσα σε αυτή την πενταετία πάρει περισσότερα κιλά, είχαν μεγαλύτερη περιφέρεια μέσης και υψηλότερο σάκχαρο, σε σχέση με όσους έτρωγαν αργά.

Το μεταβολικό σύνδρομο εκδηλώνεται, όταν κάποιος έχει τρεις τουλάχιστον από τους εξής παράγοντες κινδύνου: παχυσαρκία ιδίως στην κοιλιά, υψηλό επίπεδο σακχάρου, υπέρταση, υψηλά τριγλυκερίδια και υψηλή «κακή» χοληστερίνη (LDL).

Το αργό μάσημα αποτελεί κρίσιμη αλλαγή στον τρόπο ζωής, η οποία μειώνει τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου. Όταν οι άνθρωποι τρώνε γρήγορα, δεν χορταίνουν εύκολα και τείνουν να ξαναφάνε.