fbpx
Αβοκάντο – Το εξωτικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά

Αβοκάντο – Το εξωτικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά

Οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον ένα αβοκάντο την εβδομάδα, έχουν μικρότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο σε σχέση με όσους τρώνε σπάνια ή καθόλου.

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η μελέτη της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, τα άτομα που κατανάλωναν ένα αβοκάντο κάθε εβδομάδα είχαν 16% χαμηλότερο εμφάνισης κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και 21% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου. Η δράση του έχει μελετηθεί εκτεταμένα στην υγεία της καρδιάς μας με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα.

Αβοκάντο, εξαιρετική πηγή ακόρεστων λιπαρών

Το εξωτικό αυτό φρούτο είναι γνωστή πηγή ακόρεστων λιπαρών και αποτελεί εξαιρετικό υποκατάστατο ορισμένων λιπαρών τροφών, όπως το βούτυρο, το τυρί ή τα επεξεργασμένα κρέατα.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιου του Χάρβαρντ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Journal of the American Heart Association» και ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 69.000 γυναίκες 30-55 ετών και 41.700 άνδρες 40-75 ετών, χωρίς καρκίνο, στεφανιαία νόσο ή εγκεφαλικό. Κατά τη διάρκειά της συνέβησαν 9.185 περιστατικά στεφανιαίας νόσου και 5.290 εγκεφαλικά επεισόδια.

Αβοκάντο
To φρούτο που προστατεύει την καρδιά

Σύμφωνα με νεότερα ερευνητικά στοιχεία, οι υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, καλίου, μαγνησίου, φυλλικού οξέος, βιταμίνης C και βιταμίνης Κ κατατάσσουν το αβοκάντο ως απαραίτητο συστατικό μιας υγιεινής διατροφής.

Πιο αναλυτικά, το κάλιο συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ενώ η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες καθιστούν το αβοκάντο επωφελές για την υγεία των κυττάρων.

Το «μέτρον άριστον» έχει εφαρμογή όμως και στην κατανάλωση του αβοκάντο, όπως επισημαίνει η Mayra L. Estrella, μέλος της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας και επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Επιδημιολογίας, Ανθρώπινης Γενετικής και Περιβαλλοντικών Επιστημών στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Κέντρου Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Χιούστον: «Ένα μεσαίο αβοκάντο συγκεντρώνει κατά μέσο όρο περίπου 240 θερμίδες και 24 γραμμάρια λίπους, και παρά τα καλά λιπαρά που περιέχει, θα πρέπει να καταναλώνεται με σύνεση. Για παράδειγμα, αν τα τρώτε ως γουακαμόλε ή άλλου είδους ντιπ, θα πρέπει να προσέξετε την κατανάλωση των συνοδευτικών.»

Η έρευνα σχετικά με τις ευεργετικές ιδιότητες του αβοκάντο συμβαδίζει με τις οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας σχετικά με το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής που θα πρέπει να ακολουθείται, το οποίο επικεντρώνεται κυρίως στην κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, τροφίμων ολικής άλεσης, οσπρίων, ψαρών και ελαιόλαδου.

Η κατανάλωση του εμφανίζει ανοδική τάση, διεθνώς, τα τελευταία χρόνια.

Διαβάστε περισσότερα για το αντιγηραντικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά

Πώς τρώγεται το αβοκάντο;

αβοκάντο
Τρόποι για να καταναλώσετε το αβοκάντο

Mπορείτε:

  • να το αλείψετε σε μια φέτα ψωμί σε συνδυασμό με μέλι για ένα θρεπτικό πρωινό,
  • να το αλείψετε με μπανάνα, κακάο και μέλι και να ετοιμάσετε μια μους σοκολάτας,
  • να το σκαλίσετε με ένα κουτάκι και να προσθέσετε λεμόνι και λίγο θαλασσινό αλάτι,
  • να το σκαλίσετε με ένα κουτάλι και να προσθέσετε μέλι και διάφορους ξηρούς καρπούς,
  • να το εντάξετε στην βραδινή σας σαλάτα για ένα δροσερό βραδινό γεύμα,
  • να το συμπεριλάβετε στη φρουτοσαλάτα,
  • να το ρίξετε στην ομελέτα ή στα αυγά scrambled ή
  • να μαγειρέψετε ριζότο με τυρί, λαχανικά και αβοκάντο.
× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.