fbpx
Το αντιγηραντικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά

Το αντιγηραντικό φρούτο που προστατεύει την καρδιά

Ποιο είναι το αντιγηραντικό φρούτο που λειτουργεί ως σύμμαχος για την καρδιά;

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο«Journal ot the American Heart Association», οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον δύο μερίδες αβοκάντο την εβδομάδα έχουν μικρότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο σε σχέση με όσους τρώνε αβοκάντο σπάνια ή ποτέ.

Νεότερη μελέτη υποστηρίζει ότι καταναλώνοντας μισό αβοκάντο δύο φορές την εβδομάδα μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών νόσων κατά 16% και καρδιακών παθήσεων κατά 21%, σε σύγκριση με όσους δεν κατανάλωναν καθόλου αβοκάντο.

Ένα αβοκάντο την ημέρα προσθέτει χρόνια της ζωής μας.

αβοκάντο

Τι έδειξε η μελέτη για το αβοκάντο και την καρδιαγγειακή νόσο;

Στη μελέτη εξηγήθηκε πως το αβοκάντο προστατεύει την καρδιά. 

Το συστατικό που κάνει τόσο σημαντική την προσφορά του αβοκάντο στην υγεία της καρδιάς είναι οι άφθονες διαιτητικές ίνες που περιέχει, τα ακόρεστα λιπαρά όπως τα μονοακόρεστα λιπαρά.

Τα μονοακόρεστα λιπαρά που βρίσκονται στο αβοκάντο συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς προφίλ λιπιδίων, εξισορροπώντας τις τιμές της καλής χοληστερόλης (HDL). Αντίστοιχα, όμως, βελτιώνονται και οι τιμές της «κακής» χοληστερόλης (LDL), αλλά και τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και της ινσουλίνης.

Παράλληλα, το εξωτικό πράσινο φρούτο βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου. Ουσιαστικά, εάν η καρδιά χτυπά ρυθμικά, το ίδιο θα δουλεύει και ο εγκέφαλος. Όταν, δηλαδή, αιματώνεται σωστά η περιοχή του εγκεφάλου μέσω της εύρυθμης λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων, μεταφέρονται το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αποδώσει σωστά. Η περιεκτικότητά του αβοκάντο, όμως, σε λουτεΐνη είναι που το καθιστά τόσο πολύτιμο στην εγκεφαλική λειτουργία και όχι μόνο.

Η ερευνητική διαδικασία για το εξωτικό φρούτο

Tα δεδομένα που διερευνήθηκαν από την ερευνητική ομάδα αφορούσαν σε περισσότερους από 110.000 άνδρες και γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη «Nurses’ Health Study» με 69.000 γυναίκες και στη «Health Professionals Follow-up Study» με 42.000 άνδρες.

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για περισσότερα από 30 χρόνια και περισσότεροι από 9.100 συμμετέχοντες εμφάνισαν κάποια καρδιακή νόσο και περισσότεροι από 5.200 υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η μελέτη συμπέρανε ότι η αντικατάσταση μισής μερίδας μαργαρίνης, βουτύρου, αυγού, γιαουρτιού, τυριού ή επεξεργασμένων κρεάτων με την ίδια ποσότητα αβοκάντο σε καθημερινή βάση μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 16% έως 22%.

Όσον αφορά την αντικατάσταση του αβοκάντο με φυτικές πηγές λίπους όπως το ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς ή άλλα φυτικά έλαια, δεν διαπιστώθηκε περαιτέρω όφελος. Τέλος, κίνδυνος εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου δεν άλλαξε, ανεξάρτητα από την ποσότητα αβοκάντο που καταναλωνόταν.

«Ta συγκεκριμένα ευρήματα τεκμηριώνουν περαιτέρω τα στοιχεία σχετικά με την αντικατάσταση ορισμένων αλειμμάτων και κορεσμένων τροφίμων που περιέχουν λίπος, όπως το τυρί και τα επεξεργασμένα κρέατα, με λίπος φυτικής προέλευσης όπως το αβοκάντο, το οποίο ως επί το πλείστον αποτελεί μια δημοφιλή επιλογή», ανέφερε συμπερασματικά η δρ. Pacheco, επικεφαλής της έρευνας.

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.