fbpx
Βήχας όταν ξαπλώνω – Γιατί επιδεινώνεται τη νύχτα;

Βήχας όταν ξαπλώνω – Γιατί επιδεινώνεται τη νύχτα;

Ο βήχας είναι ένα από τα πιο συνήθη συμπτώματα του κρυολογήματος, της γρίπης ή της αλλεργίας και μπορεί να γίνει πολύ ενοχλητικός.

Ο βήχας λειτουργεί ως μηχανισμός προστασίας για τον οργανισμό, καθώς εξασφαλίζει ότι η αναπνευστική οδός παραμένει ανοιχτή και ο αέρας κυκλοφορεί κανονικά. Άνθρωποι στους οποίους επιδεινώνεται ο βήχας τη νύχτα αναρωτιούνται γιατί συμβαίνει αυτό.

Η σοβαρότητα του νυχτερινού βήχα εξαρτάται από την αιτία. Για παράδειγμα, ο νυχτερινός βήχας που οφείλεται σε κοινό κρυολόγημα συνήθως αντιμετωπίζεται στην πρώτη εβδομάδα. Εάν όμως η αιτία είναι μια χρόνια πνευμονική νόσος, τότε ο βήχας θα καταπολεμηθεί δυσκολότερα.

Βήχας όταν ξαπλώνω – Γιατί;

  • Bαρύτητα 

Λόγω της βαρύτητας όταν ξαπλώνουμε, οι βλέννες συσσωρεύονται στην αναπνευστική οδό, κάνοντας εντονότερο τον βήχα. Προσθέστε ένα παραπάνω μαξιλάρι ούτως ώστε να ανασηκωθεί το κεφάλι σας.

  • Ξηρασία 
Όταν το δωμάτιο στο οποίο ξαπλώνουμε είναι ξηρό και δεν αερίζεται επαρκώς, τα συμπτώματα του βήχα επιδεινώνονται. Τοποθετήστε έναν αφυγραντήρα στον χώρο του ύπνου και θα αντιληφθείτε σύντομα τη διαφορά.
  • Ρινική συμφόρηση 

Η καταρροή και η βουλωμένη μύτη είναι και αυτά συμπτώματα τα οποία λειτουργούν επιβαρυντικά για τον οργανισμό, συνεπώς και για τον βήχα. Καταπολεμήστε με ρινικά σπρέι τα πρώτα συμπτώματα και θα βελτιωθεί και ο νυχτερινός σας ύπνος.

Τσάι με μέλι

Extra tips:
  1. Πιείτε ένα ζεστό ρόφημα, όπως τσάι με μέλι. Αυτός ο συνδυασμός θα χαλαρώσει τη βλέννα στον λαιμό σας.
  2. Πιείτε άφθονα υγρά προτού πέσετε για ύπνο. Θα βοηθήσει να διασπαστούν ευκολότερα οι βλέννες.
  3. Διακόψτε ή ελαττώστε το κάπνισμα. Ο χρόνιος βήχας είναι μια κοινή παρενέργεια του μακροχρόνιου καπνίσματος.
  4. Προμηθευτείτε φαρμακευτικές καραμέλες ή σιρόπι για τον βήχα. Θα βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Το μέλι και ένα ζεστό ρόφημα μπορούν να χαλαρώσουν τη βλέννα στον λαιμό σας. Ανακατέψτε δύο κουταλάκια του γλυκού μέλι σε ένα τσάι χωρίς καφεΐνη, όπως τσάι από βότανα, και πιείτε το πριν από τον ύπνο.

Άλλα αίτια στα οποία μπορεί να οφείλεται ο βήχας είναι:

Επικοινωνήστε οπωσδήποτε με έναν παθολόγο εάν ο βήχας δεν υποχωρεί και διαρκεί περισσότερο από μία εβδομάδα.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.