fbpx
Κύφωση

Αντιμετωπίστε τη κύφωση με απλές ασκήσεις

Η κύφωση είναι μια κατάσταση στην οποία η σπονδυλική στήλη στο πάνω μέρος της πλάτης έχει υπερβολική καμπυλότητα. Υπάρχουν δύο μεγάλες κατηγορίες της κύφωσης η νεανική κύφωση και εκείνη των ενηλίκων. Όπως και σε άλλες παθήσεις της σπονδυλικής στήλης, έτσι και σε  αυτή μπορείτε να δείτε βελτίωση με απλές ασκήσεις. 

Η λέξη κύφωση ετυμολογικά προέρχεται από την ελληνική λέξη κυφός που σημαίνει καμπούρα. Η σπονδυλική στήλη, κοιτάζοντας την από εμπρός ή πίσω φυσιολογικά είναι ευθεία σε όλο το μήκος της , όμως κοιτάζοντας την από το πλάι εμφανίζει τέσσερα κυρτώματα. Υπάρχει ένα κύρτωμα με το κοίλο προς τα πίσω στον αυχένα (αυχενική λόρδωση), ένα κύρτωμα με το κοίλο προς τα μπροστά στον θώρακα (θωρακική κύφωση), ένα κύρτωμα με το κοίλο προς τα πίσω στην μέση (οσφυϊκή λόρδωση) και ένα κύρτωμα με το κοίλο προς τα εμπρός στο ιερό οστό και στον κόκκυγα.

Aίτια 

Η κύφωση μπορεί να επηρεάσει άτομα ανεξαρτήτως ηλικίας. Σπάνια εμφανίζεται στα νεογνά, καθώς η κακή στάση σώματος είναι η κύρια αιτία (ορθοστατική κύφωση).

Άλλες πιθανές αιτίες περιλαμβάνουν:

  • Γήρανση
  • Αρθρίτιδα
  • Οστεοπόρωση
  • Νόσος του Scheuermann
  • Μυϊκή αδυναμία στην πλάτη
  • Τραυματισμός στη σπονδυλική στήλη
  • Σκολίωση ή καμπυλότητα της σπονδυλικής στήλης

Θεραπεία

Αναζητήστε θεραπεία εάν η κύφωσή συνοδεύεται από πόνο, δυσκολία στην αναπνοή ή αίσθημα κόπωσης. Η λήψη θεραπείας για τη διόρθωση της καμπυλότητας της σπονδυλικής στήλης μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο μελλοντικών επιπλοκών, συμπεριλαμβανομένης της αρθρίτιδας και του πόνου στην πλάτη.

Η θεραπεία θα εξαρτηθεί από τη σοβαρότητα και την υποκείμενη αιτία

  • Νόσος του Scheuermann

Ένα παιδί μπορεί να υποβληθεί σε φυσική θεραπεία ή διορθωτική χειρουργική επέμβαση. Η συγκεκριμένη νόσος μπορεί να διορθωθεί επιτυχώς με χειρουργικές επεμβάσεις. Σχεδόν όλες περιλαμβάνουν σπονδυλική σύντηξη και όργανα υλικού, π.χ. ράβδοι, βίδες πεντάλ κ.λπ. Ενώ πολλοί ασθενείς συνήθως ενδιαφέρονται να κάνουν χειρουργική επέμβαση για τη διόρθωσή τους, είναι σημαντικό να πραγματοποιηθεί η χειρουργική επέμβαση στοχεύει στη μείωση του πόνου και όχι στην αισθητική ατέλεια. Όπως πάντα, η χειρουργική επέμβαση θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως έσχατη λύση όταν αποτύχει η συντηρητική θεραπεία ή η υγεία του ασθενούς βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο καθώς οποιαδήποτε χειρουργική επέμβαση δεν είναι χωρίς κίνδυνο.

  • Όγκοι

Οι όγκοι της σπονδυλικής στήλης εμφανίζονται σε οποιοδήποτε σημείο της, από τον αυχένα μέχρι το ιερό οστό. Εκδηλώνονται με πόνο στην πλάτη ή στη μέση ή στον αυχένα και νευρολογικά συμπτώματα όπως αδυναμία των άκρων. Συνήθως, οι όγκοι απομακρύνονται μόνο εάν υπάρχει ανησυχία για συμπίεση νωτιαίου μυελού. Εάν υπάρχει, ο χειρουργός σας μπορεί να προσπαθήσει να αφαιρέσει τον όγκο, αλλά συχνά αυτό αποσταθεροποιεί το οστό. Σε τέτοιες περιπτώσεις, συχνά απαιτείται επίσης σπονδυλική σύντηξη. Υπάρχουν και περιπτώσεις που μπορεί να γίνει ακτινοβολία.

  • Οστεοπόρωση 

Η οστεοπόρωση είναι μια μεταβολική πάθηση των οστών, κατά την οποία παρατηρείται απώλεια της οστικής πυκνότητας και προοδευτική μείωση της αντοχής των οστών. Είναι απαραίτητο να αντιμετωπιστεί η φθορά των οστών για να αποφευχθεί η επιδείνωση της κύφωσης. Τα φάρμακα μπορούν να το κάνουν αυτό. Στην θεραπεία της οστεοπόρωσης βοηθά και η εμπλουτισμένη με ασβέστιο και βιταμίνη D διατροφή.

  • Κακή στάση σώματος

Για την κακή στάση του σώματος οι ασκήσεις στάσης του σώματος μπορούν να βοηθήσουν.

Άσκηση με μπάλα για τη μέση

Κύφωση και άσκηση 

Άσκηση Νο1

Ξαπλώστε μπρούμυτα με το μέτωπο στο έδαφος και τα χέρια στο πλάι του κορμού σας. Από τη θέση αυτή, ανασηκώστε το μέτωπο από το έδαφος ενώ κρατάτε το πηγούνι προς τα μέσα, διατηρώντας το κεφάλι σε ευθεία γραμμή. Εξελικτικά, ανασηκώστε το άνω τμήμα του θώρακα από το έδαφος. Τα χέρια σας μπορούν να είναι στο πλάι ή σε 90 μοίρες απαγωγή για μεγαλύτερη αντίσταση.

Άσκηση Νο2

Ξαπλώστε μπρούμυτα πάνω σε μία μπάλα γυμναστικής ακουμπώντας τα γόνατά σας στο έδαφος. Φέρνετε το πηγούνι προς τα μέσα και κρατάτε τα μάτια στραμμένα στο πάτωμα. Από τη θέση αυτή, κινείτε τα χέρια σας προς διάφορες κατευθύνσεις (π.χ κινήσεις κολύμβησης). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και βαράκια, κρατώντας και πάλι το κεφάλι σας σε αυτή τη θέση.

Άσκηση Νο3

Σταθείτε σε όρθια στάση και ακουμπήστε το σώμα σας σε έναν τοίχο. Τοποθετήστε μία ελαστική μικρή μπάλα στο πίσω μέρος του κεφαλιού σας και ξεκινήστε κινήσεις των χεριών σε όλο το εύρος. Εξελικτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και πάλι βαράκια διατηρώντας την ίδια θέση.

Διαβάστε περισσότερα:

Πληροφορίες από: healthline.com, mayoclinic.com