fbpx
ginaika-yoga-paralia

Τα οφέλη της yoga στην παραλία – Ποιες asanas να δοκιμάσετε

Το καλοκαίρι ιδανικά θα θέλαμε να περνάμε όσο το δυνατόν περισσότερη ώρα στις παραλίες, κάνοντας μπάνιο στη θάλασσα, προκειμένου να ξεκουραστούμε και να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας. Η διάθεσή μας αλλάζει και η τάση για ελευθερία αυξάνεται! Τι καλύτερο λοιπόν από εξορμήσεις στη φύση σε συνδυασμό με γυμναστική;

Η yoga είναι γνωστή για τα εκπληκτικά της οφέλη για την υγεία. Το να κάνουμε γιόγκα στην παραλία είναι ακόμη καλύτερο, καθώς προσφέρει αναζωογόνηση λόγω του καθαρού αέρα αλλά και του κυματισμού της θάλασσας, που λειτουργεί σαν μουσική.

Η ενέργεια της παραλίας μάς δίνει μια πιο χαλαρωτική πρακτική και επίσης ταιριάζει σε όλους: νέους, ηλικιωμένους, γυναίκες, άνδρες, γυμνασμένους και αγύμναστους. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε πως στο τέλος μιας συνεδρίας γιόγκα indoor πολλοί δάσκαλοι προσπαθούν να φέρουν στον νου των ασκούμενων εικόνες από τη φύση.

6 λόγοι για outdoor γιόγκα
  • Η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους είναι ευεργετική

Μελέτες δείχνουν ότι το να βρισκόμαστε δίπλα στη θάλασσα έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία και στην ευημερία μας. Η άσκηση στη φύση -ειδικά κοντά στο νερό- βοηθά στη μείωση του στρες, της έντασης, του θυμού και της κατάθλιψης. Επίσης, τα οφέλη της άσκησης διαρκούν περισσότερο, επειδή ο καθαρός αέρας γεμίζει το σώμα με οξυγόνο. Ακόμα και 5 ή 10 λεπτά καθημερινής σωματικής άσκησης σε εξωτερικούς χώρους αρκούν για να δούμε μεγάλη διαφορά στη βελτίωση της ευεξίας μας.

  • Η yoga στην παραλία αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης

Η βαθιά αναπνοή στον αέρα της θάλασσας καθαρίζει τους πνεύμονες και ενισχύει την ενέργεια. Ο αλμυρός θαλάσσιος αέρας είναι γεμάτος με ευεργετικά αρνητικά ιόντα. Βοηθά το σώμα μας να απορροφά το οξυγόνο ευκολότερα, να διεγείρει τον μεταβολισμό και να αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης (η ορμόνη που είναι υπεύθυνη για την αίσθηση ευτυχίας).

  • Οι μύες μας δουλεύουν περισσότερο
Μπορείτε να δοκιμάσετε την στάση του Δέντρου ή αλλιώς Vrksasana

Το σώμα μας πρέπει να δουλέψει σκληρότερα για να κάνει ασκήσεις στην άμμο. Χρειάζεται ισορροπία, συγκέντρωση και δύναμη για να κρατήσουμε τις στάσεις της yoga σε μια ασταθή επιφάνεια. Μελέτες δείχνουν ότι η γιόγκα σε μια αμμώδη παραλία ενισχύει περισσότερους από τους μυς των ποδιών απ’ ό,τι όταν γυμναζόμαστε σε ένα στούντιο. Γιατί; Επειδή η μετατόπιση της άμμου αναγκάζει το σώμα να κάνει μικρές ρυθμίσεις για να διατηρήσει τη σωστή στάση του σώματος.

  • Η άμμος λειτουργεί σαν μαξιλάρι
Μπορείτε να επιλέξετε headstand ή αλλιώς Sirsasana

Η άμμος είναι πολύ πιο απορροφητική και πιο απαλή για τις αρθρώσεις μας. Στην παραλία μπορούμε να δοκιμάσουμε λίγο πιο δύσκολες ασάνες από αυτές που κάνουμε συνήθως – και πάλι όμως με την επίβλεψη του δάσκαλου. Για παράδειγμα, μπορούμε να δοκιμάσουμε ένα handstand, splits ή backbends.

  • Οι κυματισμοί της θάλασσας σας βοηθούν να χαλαρώσετε
Το splits ή αλλιώς hanumanasana επίσης είναι μία asana που μπορεί να γίνει πιο εύκολα στην άμμο

Ο ήχος των κυμάτων μάς βάζει σε μια διαλογιστική διάθεση έτσι κι αλλιώς. Το να πραγματοποιήσουμε την πρακτική μας κατά την ανατολή ή το ηλιοβασίλεμα θα μας δώσει μια αίσθηση γαλήνης, ό,τι χρειαζόμαστε δηλαδή για τη savasana στο τέλος της εξάσκησης.

  • Η ηλιοφάνεια μας δίνει την απαραίτητη βιταμίνη D

Κάνοντας outdoor yoga, ακόμη και σε μια ημέρα με λίγα σύννεφα ή κάτω από λίγο σκιά, λαμβάνουμε την απαραίτητη βιταμίνη D που χρειάζεται το σώμα μας για να αισθανθούμε χαρούμενοι και υγιείς.