fbpx
Ο «κρυμμένος θησαυρός» του χαρουπιού για την υγεία

Ο «κρυμμένος θησαυρός» του χαρουπιού για την υγεία

«Βάλτε το χαρούπι στη διατροφή σας». Αυτό μας λένε οι ειδικοί, για αυτό και τα παξιμάδια με χαρούπι είναι το νέο trend. Καλό είναι όμως να μάθουμε και λίγα παραπάνω για το χαρούπι και τα τραγανά παξιμάδια που το περιέχουν.

Το χαρούπι είναι ο καρπός ενός μακρόβιου δένδρου, της χαρουπιάς, η οποία ευδοκιμεί κυρίως στη Μεσόγειο. Το χαρούπι είναι γνωστό και ως ξυλοκέρατο. Μοιάζει με τον καρπό της φασολιάς και το χρησιμοποιούσαν από την αρχαιότητα ως φυσικό γλυκαντικό.

Το χαρούπι καθώς και τα παξιμάδια με χαρούπι έχουν μπει στη ζωή και τη διατροφή μας τα τελευταία χρόνια, οπότε είναι εύλογο να υπάρχουν αρκετές απορίες σε σχέση με αυτά.

Το αλεύρι χαρουπιού αντικαθιστά εξαιρετικά τη σκόνη κακάο.

Είναι φτιαγμένο από αποξηραμένα καβουρδισμένα χαρούπια και μοιάζει πολύ με τη σκόνη κακάο. Αυτή η σκόνη χρησιμοποιείται συχνά ως φυσικό γλυκαντικό σε ψημένα προϊόντα. Είναι γλυκιά και έχει μοναδική γεύση.

Σύμφωνα με την κλινική Mayo, ο μέσος Αμερικανός παίρνει 3.400 mg νατρίου καθημερινά. Αυτό είναι πολύ περισσότερο από το συνιστώμενο διαιτητικό επίδομα (RDA) 2.300 mg. Η American Heart Association συνιστά ακόμη λιγότερα, μόλις 1.500 mg ημερησίως.

Πάρα πολύ νάτριο στη διατροφή σας μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο:

-υψηλής πίεσης του αίματος

-εμφράγματος

-εγκεφαλικού

-οστεοπόρωσης

-νεφρικών προβλημάτων

Η σκόνη χαρουπιού δεν περιέχει νάτριο. Είναι μια εξαιρετική επιλογή για άτομα που ακολουθούν δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο.

Υψηλή σε φυτικές ίνες

Δύο κουταλιές της σούπας χαρουπιού έχουν σχεδόν 5 γραμμάρια ίνας, πάνω από το 20 τοις εκατό της ΣΗΠ. Οι ίνες βοηθούν να:

-μένετε πληρέστεροι και να τρώτε λιγότερα

-αποτρέψετε τη δυσκοιλιότητα

-διατηρείτε υγιή έντερα

-ελέγχετε το σάκχαρό σας

-μειώσετε τη χοληστερόλη σας

Παξιμάδια με χαρούπι

Τα παξιμάδια είναι πολύ υγιεινά. Περιέχουν χαρούπι το οποίο αποδεδειγμένα συμβάλει στην καλή υγεία του γαστρεντερικού συστήματος, της καρδιάς, στην ενίσχυση του μυοσκελετικού συστήματος. Παρέχουν ενέργεια και πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, γεγονός που τα καθιστά ένα φυσικό διατροφικό ελιξίριο.

Mπορούν να καταναλώνονται από άτομα σε δίαιτα;

Το χαρουπάλευρο είναι ένα αλεύρι με φυσική γλυκιά γεύση λόγω των χαρουπιών. Δεν επηρεάζει αρνητικά τα επίπεδα σακχάρου του αίματος, γιατί τα σάκχαρα τα οποία περιέχει το χαρούπι είναι φυσικά σάκχαρα τα οποία δίνουν τη γλυκιά γεύση, αλλά χωρίς να έχουν την ίδια επίδραση με τη ζάχαρη και συγχρόνως οι φυτικές ίνες που περιέχει ομαλοποιούν την αύξηση του σακχάρου.

Τα παξιμάδια αποτελούν μια πολύ καλή επιλογή για όσους προσέχουν το βάρος τους, καθώς οι θερμίδες τους είναι αρκετά χαμηλές. Παράλληλα, καλύπτουν με φυσικό τρόπο την γλυκιά γεύση. Ακόμη το παξιμάδι με χαρούπι αφενός λόγω των φυτικών ινών του αφετέρου λόγω του ότι χρειάζεται περισσότερο χρόνο μάσησης για την κατανάλωσή του σε σχέση με το ψωμί, μας βοηθάει να χορταίνουμε καλύτερα.

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.