fbpx

Διατροφικά tips για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Η εορταστική περίοδος με υγεία και ισορροπημένη διατροφή – Ο διατροφολόγος Μάριος Κουρεβέλης μας δίνει συμβουλές για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Όπως κάθε χρόνο, περιμένουμε πώς και πώς να έρθουν οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς για να καθίσουμε στο τραπέζι μαζί με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και να απολαύσουμε μοναδικά σε εμάς εδέσματα. Ωστόσο, καλό θα ήταν να μην καταφύγουμε στην αλόγιστη κατανάλωση θερμίδων, η οποία επιφέρει σοβαρές αλλαγές όχι μόνο στο βάρος, αλλά και στην υγεία μας. Οι παρακάτω συμβουλές μάς βοηθούν να κατανοήσουμε τον ρόλο της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, που, αν μη τι άλλο, περιλαμβάνει και το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι διατροφολόγος Μάριος Κουρεβέλης
Γράφει ο Μάριος Κουρεβέλης, διατροφολόγος

Καταναλώνω μικρά και συχνά γεύματα μέσα στη μέρα

Πράγματι, είναι κάτι που οι περισσότεροι από εμάς παλεύουμε καθημερινά για να το πετύχουμε λόγω των έντονων ρυθμών στην εργασία και του στρες, που μειώνουν το αίσθημα της πείνας. Τα συχνά γεύματα παράλληλα με ένα πλούσιο πρωινό αυξάνουν τον κορεσμό μας, σταθεροποιούν τα φυσιολογικά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και περιορίζουν την ανάγκη μας για γλυκά τσιμπολογήματα μετά το φαγητό ή αργά το βράδυ.

Απολαμβάνω τις αγαπημένες μου γεύσεις χωρίς να υπερβάλλω στις ποσότητες

Κάτι άλλο που κάνουμε όταν πλησιάζουν οι γιορτές είναι ότι προσπαθούμε να «ρίξουμε» τις θερμίδες που καταναλώνουμε από τα υπόλοιπα γεύματα ώστε να καταφέρουμε να φάμε τα αγαπημένα μας πιάτα χωρίς να παχύνουμε. Το μόνο, φυσικά, που κάνουμε είναι να περιορίζουμε την πρόσληψη των ωφέλιμων θρεπτικών συστατικών που βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού μας, ο οποίος εν τέλει είναι αυτός που θα «κάψει» αργότερα τις θερμίδες που θα πάρουμε από την περίοδο των γιορτών.

Πίνω άφθονο νερό στο διάστημα μεταξύ των γευμάτων μου

Είναι γεγονός ότι το αίσθημα της δίψας που έχουμε, ιδίως τις καλοκαιρινές περιόδους, μας ωθεί να πίνουμε περισσότερο νερό πιο εύκολα, σε αντίθεση με τους χειμερινούς μήνες, που συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Παρ’ όλα αυτά, το νερό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στον μεταβολισμό μας, καθώς συμμετέχει στην ανταλλαγή ουσιών ενδο- και εξωκυτταρικά, στην απομάκρυνση τοξινών από το σώμα και στην κυτταρική αναδόμηση. Θυμόμαστε, λοιπόν, να πίνουμε νερό ομοιόμορφα στη μέρα μας ενδιάμεσα των γευμάτων και ποτέ μαζί με το φαγητό, ώστε να αποφύγουμε στομαχικά θέματα (δυσπεψία, μετεωρισμούς) που προκύπτουν από την κατακράτηση υγρών.

Λαμβάνω τουλάχιστον 2-3 μερίδες φρούτων και λαχανικών σε καθημερινή βάση

Ένα άλλο «αγκάθι» για πολλούς είναι η καθημερινή πρόσληψη φρούτων και λαχανικών, και ειδικά μέσα στον χειμώνα. Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν πολύτιμες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που σχηματίζονται μέσω χημικών αντιδράσεων στον οργανισμό μας, αυξάνουν τα επίπεδα κορεσμού και συμβάλλουν στην καλή υγεία του εντέρου. Γι’ αυτό λοιπόν φροντίζουμε να τρώμε καθημερινά από μια πολύχρωμη σαλάτα μαζί με το κυρίως γεύμα μας και τουλάχιστον 2-3 φρούτα στα υπόλοιπα γεύματα.

Φυσικά, υπάρχουν μερικά ακόμα διατροφικά tips που λειτουργούν επικουρικά με τα παραπάνω και που αξίζει να αναφερθούν:

  • Κατανάλωση γλυκών με χαμηλή συγκέντρωση ζάχαρης ή με υποκατάστατα αυτής, όπως είναι η στέβια.
  • Καλό μάσημα της τροφής.
  • Αποφυγή νυχτερινής ή μεσημεριανής κατάκλισης αμέσως μετά το φαγητό, καθώς υπάρχει κίνδυνος εισρόφησης.
  • Περιορισμός και όχι αποχή στην κατανάλωση γλυκών και αλκοολούχων ποτών.

Να θυμόμαστε, ωστόσο, ότι το μυστικό για μια ισορροπημένη διατροφή είναι το «(παν) μέτρον άριστον». Το συμπέρασμα λοιπόν για τα φετινά Χριστούγεννα είναι να γευόμαστε όλα αυτά που μας γαργαλούν γλυκά τον ουρανίσκο, ενώ παράλληλα τρεφόμαστε σωστά.